Kobieta kupiła nową Teslę Model 3. Na drugi dzień bardzo tego żałowała
Pewna Amerykanka postanowiła kupić samochód. Jej wybór padł na Teslę Model 3 Performance. Bardzo szybko pożałowała swojej decyzji.
Pewna Amerykanka postanowiła kupić samochód. Kobieta rozważała zakup między innymi Mercedesa C300 4MATIC oraz Audi S4 i RS5. Ostatecznie jednak zdecydowała się na Teslę Model 3 Performance. I szybko tej decyzji pożałowała.
Niedługo po tym jak 19 grudnia 2021 roku wyjechała z salonu, kobieta wychwyciła niepokojący odgłos drapania metalu, który pochodził z okolicy lewego tylnego koła. Zgłosiła usterkę i zarezerwowała wizytę w serwisie przez Internet, zgodnie z instrukcją pracownika salonu. I problemy zaczęły się piętrzyć. W rozmowie z portalem Autoevolution właścicielka pechowej Tesli dokładnie opisała swoją historię:
Następnego ranka dostałam wiadomość od serwisu Tesli, w której odsyłała mnie do zewnętrznego warsztatu lakierniczego lub blacharsko-lakierniczego. Jednocześnie zaproponowano anulowanie wizyty w serwisie. Odpowiedziałam, że mój problem to nie była kwestia lakieru ani karoserii. Zakwestionowałem ich decyzję o skierowaniu mnie gdzie indziej. Tego samego dnia otrzymałam wiadomość, że ich poprzednią wiadomość wysłano przez pomyłkę, i poprosili mnie o przesłanie filmu wideo przedstawiającego problem.
Po przesłaniu wideo, kobieta dostała odpowiedź zwrotną z informacją, że jej samochód elektryczny jest „zgodny ze specyfikacją”. Technicy stwierdzili, że ów hałas jest normalny w przypadku wydajnych hamulców. Skończyło się na tym, że kobieta pokłóciła się z technikami Tesli i postanowiła działać sama, po tym jak kazano jej odholować samochód do salonu:
Nie sądzę, że trzeba być mechanikiem, żeby stwierdzić, że coś jest nie tak z tym kołem. Poza tym, jeśli to „normalne”, to dlaczego hałas pochodził tylko z jednego koła?
Właścicielka zabrała Teslę do niezależnego serwisu i poleciła zdjęcie koła. I co się okazało? Samochód nie posiadał wewnętrznego klocka hamulcowego, który albo został usunięty, albo auto wyjechało z fabryki bez niego. Dalsza jazda samochodem, który, jak twierdzili technicy Tesli, wydawał prawidłowe odgłosy, mogła skutkować pożarem i awarią całego układu hamulcowego.
Samochód był zupełnie nowy, kiedy go odebrałam. Miał na liczniku około 20 mil, kiedy zjechałem z parkingu. Obecnie ma przejechane 112 mil. Nigdy nie był serwisowany ani rozbierany odkąd go miałam. Mam całodobowy monitoring mojego domu z nagraniami każdej minuty, w której samochód był zaparkowany pod moją wiatą. Nie ma mowy, żeby ktokolwiek zdjął koło, rozebrał hamulec i wyjął wewnętrzny klocek hamulcowy bez nagrania się przez system nadzoru lub włączenia trybu Sentry. To niemożliwe.
Tesla Model 3 Performance spędzi w Centrum Serwisowym Tesli miesiąc. Producent obiecał klientce naprawę i odbiór 19 stycznia 2022. Rachunek jest prosty: kobieta kupiła samochód, którym jeździła zaledwie cztery dni i prawie miesiąc czeka na naprawę samochodu. Kobieta wyznała, że straciła zaufanie do serwisu Tesli i samego auta:
Powiedziałem Tesli, że chcę wymienić wszystkie elementy hamulcowe do tego koła; wirnik, zacisk, wszystko. Zgodzili się to zrobić, a także zgodzili się zachować stare części, abym mogła je zobaczyć. Mechanik, który sprawdził koło i stwierdził, że brakuje klocka, zasugerował, żebym sama zrobiła, a ja pomyślałam, że to sprytne. Mam na myśli, że w tym momencie nie mam powodu, by ufać Tesli. Ich wymówką, że nie naprawiają samochodu, jest to, że nie mają wszystkich części, a konkretnie zacisku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Komentarze:
Maciex - 5 lutego 2022
Tesla to Tesla, szczególnie jeśli chodzi o brak serwisu w Polsce. Takie sytuacje, są po prostu niebezpieczne i niepoważne, biorąc pod uwagę cenę tych samochodów. Dlatego osobiście patrzę w kierunku Forda Mustanga Mach-E, bo wiem, że stoi za nim całe zaplecze dealerskie w Polsce, jeśli cokolwiek się będzie działo.