Edyta Klim

Kobiece podsumowanie 2. Rajdu Śląskiego

Podczas 2. Rajdu Śląskiego zawodnicy mieli do pokonania 9 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 112 kilometrów, a do rywalizacji zgłosiło się 125 załóg.

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) świętowali swoje drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Śląska. Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń (Skoda Fabia R5) ze stratą jedynie 0,2 sekundy uplasowali się na miejscu drugim i nadal z dużą przewagą nad konkurentami pozostają liderami cyklu RSMP. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) zajęli najniższy stopień podium.

Metę mistrzostw Polski osiągnęło 28 załóg, a w tym: Rafał Kulka i Aneta Marcol. Załoga Renault Clio R3 uplasowała się na 25. miejscu w klasyfikacji generalnej i 1 w klasie:

– W ubiegły weekend zakończył się mój „domowy” Rajd Śląska, który był 4. rundą tegorocznych zmagań w RSMP 2018. Rajd okazał się dla naszej załogi bardzo szczęśliwy, biorąc pod uwagę problem z setupem zawieszenia, który ujawnił się dopiero na odcinku testowym. Renault Clio z nr 19 oraz siedzący na lewym fotelu Rafał Kulka dowieźli moją osobę do mety na 1. miejscu w klasie 3 oraz 25. miejscu w klasyfikacji generalnej. Bardzo cieszy nas progres jaki wykonaliśmy, z odcinka na odcinek przyspieszaliśmy, coraz bardziej nabierając zaufania do setupu zawieszenia (w tym miejscu wielkie podziękowania dla „magika” z High-Tec oraz mechaników z 2BRally za super robotę). Dziękujemy wszystkim kibicom przy trasie za doping i pozdrawiamy! Do zobaczenia wkrótce! – mówi Aneta.

Najszybszymi zawodnikami Motul HRSMP w Rajdzie Śląska okazali Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy, a metę osiągnęło 21 załóg. Jedyna zawodniczka w roli pilota w tym cyklu to Anna Sak, u boku Michała Szerli w Citroenie AX Gti. Załoga zajęła 5 miejsce w kategorii PZM 5:

– Meta Rajdu Śląska bardzo nas cieszy, ponieważ do końca nie było wiadomo, czy uda się nam wystartować. Piątkowe, krótkie odcinki były rozgrzewką zarówno dla nas, jak i samochodu. Natomiast szybkie, wąskie  odcinki pokazały, jak ważne jest zaufanie między kierowcą, pilotem i notatkami. Pomimo, że tym razem nie udało się nam z Michałem Szerla stanąć na podium, to jesteśmy zadowoleni z rajdu i przyjaznej rywalizacji w HRSMP. Dodatkowo cieszą nas punkty, które dołożyliśmy do klasyfikacji rocznej. Czekamy z niecierpliwością na Rajd Rzeszowski – mamy nadzieję na kontynuacje dobrej passy, która zaowocuje dobrym wynikiem w Rajdzie i pozwoli nam utrzymać się na  podium w klasie K-5 na koniec sezonu. Podziękowania dla QQ Motorsport za przygotowanie naszej „cytrynki”, a także dla partnerów i kibiców. Do zobaczenia w Rzeszowie! – mówi Ania.

Rajd Śląska był debiutem w Motul HRSMP Aleksandry Kujawy za kierownicą Hondy Civic, która wystartowała z Bartłomiejem Pawlikiem w roli pilota. Załoga niestety mety nie osiągnęła:

– Rajd Śląska okazał się dla mnie pechowy, ponieważ już po 10km sobotnich OS-ów padła mi, świeżo zregenerowana, skrzynia biegów. To typowa wada w Hondach, dlatego teraz skupiam się na znalezieniu sponsora i zamontowaniu wytrzymałej skrzyni kłowej, aby z niezawodnym sprzętem wrócić na trasy Rajdu Rzeszowskiego – podsumowuje Aleksandra.

2. Rajd Śląski był także rundą mistrzostw Śląska i 35 załóg tego cyklu zobaczyliśmy na mecie. Niestety z kilku zawodniczek w roli pilota, do mety dotarła tylko jedna – Inez Adamska u boku Krzysztofa Pacholca (Mitsubishi Lancer EVO X). To była najszybsza załoga rajdu oraz i klasy Open N:

– Nasza załoga w barwach Automobilklubu Polski, sekcji Koła Młodych, ukończyła rajd na 1. miejscu w klasie Open N oraz w klasyfikacji generalnej rajdu cyklu RSMŚl. Mimo, że zgodnie z regulaminem, klasa ta nie wlicza się do klasyfikacji generalnej – to satysfakcja z osiągniętego wyniku jest dla nas samych ogromna! Po wielu już startach na Śląsku, w końcu udało się wygrać z ośkami, które są bardzo ciężkim rywalem do pokonania, na tych ciasnych i krętych OS-ach, z którymi mamy przyjemność się zmagać. Do tego wyniku przyczyniła się również fantastyczna walka w naszej klasie, która często nie bywa tak liczna, jak tym razem. Konkurencja prężnie odrabiała stracone sekundy i deptała nam po piętach, aż do ostatniego odcinka! Nie obyło się bez przygód, jak kapeć na odcinku Bzie 2 i rutynowa kontrola policyjna, które spowodowały walkę z czasem i dwukrotne wpadnięcie na PKC idealnie w swojej minucie, jak i również własnych błędów. Jednak dzięki nim widzimy, ile nauki jeszcze przed nami i staramy się poprawiać z rajdu na rajd. Rajd Śląska będziemy wspominać z wielkim uśmiechem, nie tylko przez wynik, jaki udało się zdobyć, ale przede wszystkim przez fantastyczne, szybkie, podbijające i długie odcinki oraz lot w zboże (śmiech). Do zobaczenia po wakacyjnej przerwie na Wiśle! – mówi Inez.

A z numerem 129 wystąpiła druga zawodniczka rajdu za kierownicą – Agnieszka Załęcka. W Hondzie Civic towarzyszył jej pilot Oskar Olszewski, a załoga zajęła 16. miejsce w klasyfikacji generalnej i 6. w klasie:

– Rajd Śląska już za mną, a celem na te zawody było głównie dojechanie do mety i zdobycie wielu, cennych kilometrów doświadczenia. Jestem szczęśliwa, że udało mi się to osiągnąć, gdyż to mój drugi start, a jak się okazało jeszcze po pierwszy pozostał mi uraz i jechałam bardzo asekuracyjnie. Na Rajdzie Ziemi Bocheńskiej miałam nieprzyjemną przygodę na własne życzenie – nie wyhamowałam i uderzyłam w skarpę. Całe szczęście udało się szybko odbudować auto, za co dziękuję firmie Kostka Serwis Motorsport oraz wielu osobom, które mnie wspierają (przede wszystkim Firmie kratki.pl). Wracając do samego Rajdu Śląska to trasy były niesamowite, fajna atmosfera, świetna organizacja, naprawdę bardzo mi się podobało! Mnóstwo kibiców na trasie – prawie czułam te machające łapki na swoim aucie (śmiech). Mimo, że jeszcze nie jestem usatysfakcjonowana stylem swojej jazdy, to ten start był dla mnie istotny. Było sporo błędów, ale to, że udało mi się przejechać tyle kilometrów, pozwoli na wyciągnięcie wniosków. Dziękuję wszystkim za doping i do zobaczenia na Rajdzie Wisły – mówi Agnieszka.

Teraz na zawodników i zawodniczki czeka zasłużona przerwa wakacyjna, aż do Rajdu Rzeszowskiego, który jest zaplanowany na 9-11 sierpnia.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze