
Klaudia Podkalicka na podium rajdu Polskie Safari
Klaudia Podkalicka, wraz z pilotem Błażejem Czekanem stanęli na podium 37. Rajdu Polskie Safari w Przasnyszu.
Po zaciętej rywalizacji i pomimo problemów technicznych, zawodniczka Total Teamu zajęła w minioną niedzielę 3. miejsce w 4. rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Pucharze Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharze Polski w Rajdach Baja 2017. Przed załogą kolejne wyzwanie, już za miesiąc start w długim i szybkim rajdzie Baja Poland.
Rajd Polskie Safari rozpoczął się w sobotę 30.07, uroczystą ceremonią startu honorowego na rynku w Przasnyszu. Polskie Safari to krótki, jednodniowy rajd z czterema, około 30-kilometrowymi odcinkami. Krótkimi, jak na specyfikę rajdów cross-country, ale bardzo szybkimi. Na starcie pojawiło w 56 pojazdów. Do bezpośredniej rywalizacji w klasie T2 stanęło 5 załóg.
Jadąca z numerem 107 zawodniczka Total Teamu rozpoczęła zmagania w Przasnyszu z wysokiej pozycji. Po trzech oesach zajmowała 2 miejsce w stawce. – Niestety, już na początku testów w moim samochodzie pojawiły się problemy z elektryką. Podczas przejazdów, służących dobraniu właściwych nastaw zawieszenia, zaczął przerywać silnik. Mechanicy przez całą noc pracowali nad znalezieniem przyczyny. Na pierwszym odcinku rajdu problemy nie ustąpiły i straciliśmy przez to prawie minutę. Na szczęście silnik odzyskał w końcu regularność pracy. Tym bardziej cieszy zdobycie trzeciego miejsca i dodatkowych punktów – mówi Podkalicka.
Wtedy właśnie zaczęła się najbardziej zacięta walka o pozycję na podium. Z początku były nawet potencjalne szanse na pierwsze miejsce, doszło jednak do kilku niebezpiecznych sytuacji, grożących wypadnięciem z trasy. Decydowało się więc, czy Klaudia zajmie na mecie drugą pozycję.
– Intensywnie odrabialiśmy straty, jechałam bardzo szybko, chwilami na 110 proc., a samochód więcej czasu spędził w powietrzu, niż na drodze. Właśnie takie sytuacje w motorsporcie sprawiają, że nie znika uśmiech z twarzy, choć chwilami z wrażenia chce się zamknąć oczy. Jechało się świetnie, właśnie takie momenty lubię najbardziej. Lasy, trochę dziur i szybkich prostych, decydowały sekundy – wspomina zawodniczka – aż do ostatniego odcinka ważyły się losy: zajmę 2 czy 3 miejsce? Ostatni odcinek zdecydował, że spadliśmy na 3. pozycję. Wiadomo, że pierwsze miejsce na podium cieszy najbardziej, ale po ostatnich przygodach braliśmy nawet pod uwagę, że możemy w ogóle nie wystartować.
Klaudia Podkalicka zajmuje obecnie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej T2. Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych mają 7 rund. Cztery z nich już za nami. Kolejny start Klaudii odbędzie się na Baja Poland. To uwielbiany przez kierowców rajd, bardzo dobrze przygotowane, ponad 200-kilometrowe, szybkie odcinki. – Czeka nas jeszcze walka z elektroniką, musimy znaleźć przyczynę usterki. Pozostał miesiąc do Baja Poland, mam niewiele czasu na przygotowania. Do przejechania będzie ponad 500 km. Przyjedzie wiele załóg z zagranicy, to m.in runda Pucharu Świata. Impreza zdecydowanie warta tego, by się na niej pojawić. Wymagająca od zawodników koncentracji. Szansę mają ci, którzy jeżdżą równo i są w stanie wytrzymać ogromne napięcie. To będą piekielnie szybkie, wymagające technicznie oesy. Przed nami jeden z najlepszych rajdów w Polsce – podsumowuje Klaudia Podkalicka.
Zawodniczka Total Teamu nie porzuciła też marzeń o starcie w legendarnym Rajdzie Dakar. Najbliższe dwa lata chce poświęcić na przygotowania i zgromadzenie budżetu, by móc wystartować w najbardziej prestiżowej i znanej na całym świecie, offroadowej imprezie.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: