Kierowcy tirów też muszą czasem wyprzedzić na autostradzie? Ci zablokowali trzy pasy!

Wielokrotnie toczyła się w Polsce dyskusja na temat kierowców pojazdów ciężarowych, którzy bardzo długo wyprzedzają na drogach szybkiego ruchu, blokując innym drogę. Zawsze mogli liczyć na wielu stronników, ale opisywanej sytuacji nie da się obronić.

Powiedzmy sobie to szczerze – nikt nie lubi kiedy jeden tir wyprzedza drugiego. Mimo wszystko trzeba zaakceptować, że kierowcy pojazdów ciężarowych to tacy sami użytkownicy dróg, jak pozostali i mają prawo wykonywać manewry wyprzedzania. Przy założeniu że robią to możliwie jak najszybciej, a nie blokują ruchu na kilka minut.

Dwa tiry wyprzedzają ciąg aut na zakazie i na zakręcie. No co? Najwyżej kogoś zabiją

Myślicie pewnie, że rozwiązaniem problemu byłyby trzypasmowe autostrady. W ten sposób zawsze byłby pas lewy, dla szybszych samochodów, a „wyścigi słoni” nie zakłócałyby tak bardzo płynności ruchu. Niestety polscy „tirowcy” i na to znaleźli sposób.

Kierowca osobówki zajechał tirowi drogę. Więc kierowca tira chciał go postraszyć

W sieci pojawiło się nagranie z autostrady A2, na której wszystkimi trzema pasami jadą samochody ciężarowe! Trudno było to nawet nazwać wyprzedzaniem, ponieważ manewr trwał kilka minut. A kiedy już lewy pas został odblokowany, to okazało się, że prawy i środkowy to idealne miejsce dla ciężarówek. Inni kierowcy mają przecież lewy pas, więc w czym problem. Doprawdy brakuje słów.

Najnowsze

Uśmiechnięty uciekał przed policją i wszystko nagrywał. Ciekawe czy teraz też jest mu wesoło

Mężczyzna chciał chyba zostać bohaterem internetu „walczącego” z władzą za „wolność waszą i naszą”. I rzeczywiście stał się gwiazdą internetu. Ale wolności może długo nie zobaczyć.

Wśród tak zwanych „koronasceptyków”, czy też raczej „koronanegacjonistów” modne jest między innymi krzyczenie na postronnych ludzi, że noszą maseczki oraz na policję, że pilnuje przestrzegania obostrzeń i zaleceń związanych z epidemią. Autor nagrania jest takim właśnie samozwańczym bojownikiem o prawo każdego do potencjalnego zarażania innych. Zobaczywszy patrol policji, który zwrócił uwagę przechodniowi, że nie miał ubranej maseczki, wkroczył do akcji.

Pijany kierowca uciekał przed policją. Omal nie zginął!

Włączył nagrywanie w telefonie i zaczął krzyczeć do policjantów czy im „nie wstyd zastraszać ludzi”. Funkcjonariusze nie reagowali, więc kontynuował swoje okrzyki, zwracając się do nich między innymi per „bandyty w mundurach”. Szybko okazało się, że ma odwagę krzyczeć zza płotu, ale na rozmowę z policjantami, który obrażał, kurażu już zabrakło. Widząc, że radiowóz podjeżdża w jego stronę, szybko skrył się w swoim samochodzie. Kiedy policjanci podeszli do niego i zapukali w szybę, krzyknął tylko nerwowo „Nie!”, uruchomił silnik i odjechał. Funkcjonariusze ruszyli oczywiście za nim.

Pijany z zakazem prowadzenia uciekał przed policją. W aucie siedziała jego partnerka i dwójka dzieci!

Dalsza część nagrania to trochę nieostrych ujęć na drogę i wnętrze auta, a trochę na ucieszonego całą sprawą autora nagrania, dokładnie pokazującego jadący za nim na sygnale radiowóz. Po kilku minutach takiej zabawy zatrzymał się, a wysiadając z auta był bardzo zdziwiony do jakiej kontroli miał się zatrzymać. Nagranie urywa się nagle, kiedy policjanci „pomogli” mężczyźnie udać się do radiowozu, na co początkowo nie miał ochoty.

Pijany spowodował kolizje i uciekał, aż zatarł silnik

Nie wiemy jak dalej potoczyła się sprawa, ale łatwo się tego domyślić. Autor nagrania uciekał przed policją, a to jest przestępstwem, zagrożonym karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat. Mężczyzna nie ma więc możliwości uniknięcia wyroku odsiadki. Istnieje prawdopodobieństwo, że samego więzienia uniknie, otrzymując wyrok w zawieszeniu. Ale już do końca życia będzie figurował w kartotekach, jako przestępca skazany prawomocnym wyrokiem.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Motoryzacja i piłka nożna. Jak Maserati połączy te dwa odmienne światy?

Stulecie łączenia innowacji, designu i pasji sprawiło, że przez lata Maserati stworzyło wiele kultowych pojazdów, które na zawsze zmieniły sposób, w jaki świat postrzega motoryzację. Dziś ten wyjątkowy włoski przepis nabiera nowego znaczenia wraz z pojawieniem się nowego ambasadora marki.

Globalna ikona sportu, filantrop, biznesmen i pionier stylu: David Beckham jest idealnym partnerem do towarzyszenia Maserati w kolejnym etapie motoryzacyjnej podróży, przekraczając granice i pchając markę do przodu w luksusowej motoryzacji XXI wieku.

David Beckham został ambasadorem Maserati

Przeczytaj też: Maserati wprowadza nową edycję specjalną dla modeli Levante i Ghibli

Paolo Tubito, dyrektor ds. marketingu Maserati, powiedział:

Marka idzie do przodu, i właśnie zapoczątkowała nową erę. Maserati pragnie rzucić wyzwanie statusowi quo, będąc innowacyjnym z natury, napędzanym pasją i wyjątkowym producentem. Nasze partnerstwo z Davidem jest ucieleśnieniem wszystkich tych wartości.

David Beckham został ambasadorem Maserati

Na dobry początek współpracy, nowy ambasador Maserati miał okazje przekonać się, ile radości daje jazda Levante Trofeo.

Przeczytaj też: Restomod Maserati Shamal może stać się rzeczywistością

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Sophia Flörsch przetestowała możliwości Audi R8 LMS GT3! Zobacz, jak jej poszło!

Start sezonu DTM zbliża się wielkimi krokami. Sophia Flörsch, jedyna zawodniczka w stawce, podczas oficjalnych testów sprawdziła, jak na torze sprawuje się Audi R8 LMS GT3.

Sophia Flörsch będzie się ścigać w tym sezonie w DTM. Niemiecka zawodniczka dołączy do zespołu Abt Sportsline, gdzie będzie rywalizować u boku Mike’a Rockenfellera i Kelvina van der Linde.

Podczas oficjalnych testów na torze Hockenheim, Sophia Flörsch po raz pierwszy miała okazję zasiąść za kierownicą wyścigowego Audi R8 LMS GT3:

Pierwszy raz jeździłem R8, a trzeci GT3. Co mogę powiedzieć? To zupełnie inny samochód, niż te, którymi ścigałam się w ostatnich latach. Dużo mniej aerodynamiki, dużo więcej wagi, ABS, kontrola trakcji, wspomaganie kierownicy. Ale to świetny samochód. Nie mogę się już doczekać startu sezonu!

Przeczytaj też: Sophia Flörsch będzie się ścigać w DTM

W zeszłym sezonie Flörsch zadebiutowała w European Le Mans Series w klasie LMP2, gdzie jako zawodniczka kobiecego zespołu Richard Mille Racing Team prowadziła Orecę 07. Wystartowała też w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Wcześniej niemiecka zawodniczka startowała w mistrzostwach Niemiec i Włoch F4, mistrzostwach Europy F3, Formula Regional European Championship, FIA F3.

Przeczytaj też: Zobacz, jak Sophia Flörsch poskramia elektryczną wyścigówkę o mocy 1200 KM!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Jaguar F-Type R-Dynamic Black – jeszcze bardziej charakterystyczny, jeszcze bardziej sportowy

Doskonałe proporcje i niezwykłe piękno. Tak w skrócie można by opisać nowego Jaguara F-Type R-Dynamic Black. Teraz jest jeszcze bardziej charakterystyczny niż kiedykolwiek wcześniej. Koncentrując się na dalszym udoskonalaniu tradycyjnie brytyjskiego rzemiosła Jaguara i dodaniu dyskretnych, pięknych detali, wzmocniono poczucie luksusu i sportowego charakteru.

Nowe modele R-Dynamic Black dodatkowo podkreślają czystość i prezencję, które wyróżniają ten samochód Jaguara. Opracowane na bazie czterocylindrowych silników V8 o mocy 300 KM i 450 KM R-Dynamic Coupé i Cabrio, te ekskluzywne „dodatki” do gamy modelu F-Type, które oferują ulepszoną specyfikację i jeszcze bardziej luksusowe, dopracowane wnętrze. W ten sposób producent chciał podkreślić jeszcze wyraźniejszy obraz elegancji i osiągów samochodu. Koncentrując się na dalszym udoskonalaniu tradycyjnie brytyjskiego rzemiosła Jaguara i dodaniu dyskretnych, pięknych detali, wzmocniono poczucie luksusu i sportowego charakteru.

Jaguar F-Type R-Dynamic Black

Przeczytaj też: Test Jaguar F-Type 5.0 495 KM – marzenia…

Czystą, sportową formę F-Type podkreśla pakiet Black Exterior Pack i 20-calowe felgi z pięcioma dzielonymi ramionami z błyszczącym czarnym wykończeniem. Znane jako „Style 5039”, nie są dostępne w żadnym innym modelu z tej serii.

Skoncentrowana na kierowcy kabina „1 + 1” otacza pasażerów bogatymi, luksusowymi materiałami. Fotele Performance Climate mają 12-stopniową regulację i są obszyte skórą Windsor. Liczne detale, takie jak pięknie wykonany wzór ściegu monogramu, powtórzony na tapicerce drzwi, należą do subtelnych udoskonaleń, które sprawiają, że F-Type jest wyjątkowy.

Jaguar F-Type R-Dynamic Black

Przeczytaj też: Nowy Jaguar F-Type Heritage 60 Edition świętuje diamentową rocznicę legendarnego modelu E

Mocne, wyrafinowane i responsywne silniki F-Type R-Dynamic Black są dopasowane do ośmiobiegowych skrzyń biegów Quickshift.

Dostępny wyłącznie z napędem na tylne koła, czterocylindrowy silnik Ingenium z turbodoładowaniem o mocy 300 KM, sprawia, że samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekudny a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

450-konny, 5-litrowy silnik V8 z doładowaniem został opracowany, aby oferować użyteczne i satysfakcjonujące osiągi – maksymalny moment obrotowy 580 Nm jest generowany od 2500 obr./min. Silnik ten jest oferowany z wyborem napędu na wszystkie koła z Intelligent Driveline Dynamics lub – dla purystów – z napędem na tylne koła. Oba zespoły napędowe o mocy 450 KM są wyposażone w elektroniczny aktywny tylny mechanizm różnicowy w celu optymalizacji trakcji i umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy oraz jazdę z maksymalną prędkość 285 km/h

Jednostki o mocy 300 KM i 450 KM są również dostępne w innych modelach F-Typ, ale dla naprawdę wyjątkowych osiągów w każdych warunkach pogodowych i na każdym rodzaju nawierzchni, Jaguar F-Type R-Dynamic Black jest oferowany również w wersji wyłącznie z napędem na wszystkie koła, w której doładowany silnik V8 zapewnia 575 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Wzorcowy sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.

Najnowsze