
Kierowca tej ciężarówki mógł zahamować tylko raz
Niesprawne hamulce, uszkodzony amortyzator i opony w opłakanym stanie - to najpoważniejsze usterki ujawnione skontrolowanej w ciężarówce.
Samochodu ciężarowego w tak opłakanym stanie technicznym funkcjonariusze ITD z Wrocławia nie widzieli już dawno. Auto zatrzymane do kontroli w piątek (11 września) na autostradzie A4 nie miało od roku ważnego przeglądu. Po skierowaniu go na mobilną stację diagnostyczną odkryto szereg usterek zagrażających bezpieczeństwu.
Układ pneumatyczny, odpowiadający m.in. za sprawność hamulców pojazdu, był nieszczelny. Po każdym hamowaniu kierowca musiał odczekać, aby układ ponownie się napełnił. Lewa strona drugiej osi prawie w ogóle nie hamowała – różnica w sile hamowania kół na tej samej osi wynosiła 97 procent. Oprócz tego jedna z opon zamontowanych na drugiej osi groziła w każdej chwili wystrzałem, a przedni amortyzator nie był zamocowany do nadwozia.
Jechał nielegalnym, niemal 100-tonowym zestawem. Myślał, że nocą nikt go nie zauważy
Ciężarówka w tak fatalnym stanie nie mogła samodzielnie odjechać z miejsca kontroli ITD – właściciel musiał usunąć pojazd na swój koszt. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu i ukarali kierowcę mandatem. Surowsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi i osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Wobec nich wszczęte zostało postępowanie w sprawie nałożenia kar pieniężnych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: