
Kierowca osobówki złośliwie zahamował przed tirem. A kierowca tira celowo nie zareagował?
To nagranie pokazuje klasyczne zachowanie agresora drogowego, który przekonany jest o swojej bezkarności. Czasami jednak role się odwracają.
Wiecie jak to działa – ktoś zajeżdża wam drogę i złośliwie hamuje. Wy wtedy panicznie wciskacie środkowy pedał – z odruchu, ale także ze znajomości przepisów. Przy najechaniu na tył drugiego pojazdu, winę zawsze ponosi najeżdżający.
Kierowca osobówki zahamował przed tirem. A może to tir przyspieszył?
Wyjątek stanowi sytuacja, w której można udowodnić agresorowi, że celowo doprowadził do niebezpiecznej sytuacji. Wystarczy mieć nagranie z kamerki, takie jak to poniższe. Oglądając je mamy jednak pewne wątpliwości. Volvo już jest przed ciężarówką, już widać światła stopu, a prędkość autora nagrania… wzrasta. Czyżby celowo nie zahamował natychmiast, przekonany że w razie kolizji, winny będzie kierowca osobówki? Spotkaliśmy się już takimi przypadkami.
Szeryf w Mercedesie zahamował przed ciągnikiem. A ciągnik nie. Zrobił to specjalnie?
Kierujący Volvo wezwał na miejsce policję, która po obejrzeniu nagrania uznała jego winę.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Komentarze:
Ignacy - 11 maja 2022
Jeżeli jest kmerka na pokładzie, wg przepisów niemieckich w jeździe powyżej 50km-h, 50m do przodu to jest strefa bezpieczna w zestawie załadowanym. Do TIRa, jeśli zahamowałeś tak jak pokazałeś na nagraniu, to znaczy, że pokazałeś, że byłeś na pusto -nie wolno tak hamować, według profesjonalnej sztuki prowadzenia zestawu na drogach dwupasmowych koniecznym jest hamować łagodnie hamulcem górskim(retarder). Ciekawe, że wolwiak nie mógł zjechać maksymalnie na pobocze (tak jak się zatrzymał na końcu nagrania) jak wiedział, że mu zaszwankowały hamulce?
Jan Kowalski - 19 listopada 2021
Do momentu stuknięcia pasy poruszają się z jednolitą prędkością więc jedyne „przyśpieszenie” to to że kierowca Volvo wdusił hamulec tak mocno że praktycznie stanął…