Kierowca agresywnie wymusza pierwszeństwo na nauce jazdy

Kierujący Oplem zupełnie ignorował przepisy ruchu drogowego, jechał w bardzo ofensywny sposób i jeszcze bezczelnie wjechał przed auto prowadzone przez kursantkę.

Kierowca Opla Astry chyba najpierw chciał dojechać na sam koniec zwężającego się pasa, ale potem zauważył, że asfalt się nie kończy. Ktoś tylko namalował na nim jakieś paski, po których nikt nie chciał jechać. Ale co to dla „sprytnego” kierowcy!

Kierująca potrąciła kobietę na pasach. Kogoś to jeszcze dziwi?

Później pojawił się problem, ponieważ powierzchnia wyłączona z ruchu robiła się coraz węższa, a po obu stronach miał sznur samochodów. Próbował się gdzieś wcisnąć i na początku nie szło mu najlepiej, ale nagle zauważył, że kursantka w „elce” nie zdążyła ruszyć i zostawiła przed sobą lukę. Bezczelnie wepchnął się jej przed zderzak.

Kierowca BMW prawie doprowadził do kolizji, więc skopał niedoszłej ofierze auto

Takiego zachowania nie wytrzymał instruktor, otworzył drzwi i chyba zaczął coś krzyczeć do kierującego Oplem. Zupełnie mu się nie dziwimy.

Najnowsze

Goodc

Audi R8 LMS i prototyp Audi RS e-tron GT spotkają się w trakcie wyścigu na Spa!

Oba pochodzą z Neckarsulm, oba ucieleśniają fascynację autami sportowymi dziś i jutra, oba odzwierciedlają ogromną pasję, z jaką Audi buduje samochody.

Zwyciężające w wyścigach klasy GT3 Audi R8 LMS oraz najnowszy prototyp Audi RS e-tron GT, spotkają się po raz pierwszy na największym na świecie wyścigu klasy GT3 – podczas 24h w Spa.

Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing, powiedział:

Audi R8 i prototyp RS e-tron GT ze swym ekspresyjnym design’em, oznaczają sportowe osiągi w teraźniejszości i w przyszłości, zarówno na drodze, jak i w wyścigach.

Fascynujący prototyp Audi RS e-tron GT jest doskonałym modelem wyjściowym dla obiecującej koncepcji zelektryfikowanych napędów w klasie GT, w ramach serii GTX World Tour ogłoszonej przez Stéphane Ratel Organization.

W ramach tej serii wyścigowej, różne alternatywne systemy napędowe mają w przyszłości rywalizować w wielodyscyplinarnych zawodach. Zasady są skonstruowane tak, by wygrywał najszybszy, a jednocześnie najbardziej wydajny samochód.

Przeczytaj też: Gosia Rdest testuje Audi R8 LMS GT

Rolf Michl, dyrektor sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH, wyznał:

Prototyp Audi RS e-tron GT jest pierwszym w pełni elektrycznym, wyczynowym modelem Audi i kolejną ikoną w gamie modeli RS. Wraz z nim zapowiadamy nową erę Audi RS.

Prototyp Audi RS e-tron GT to jeszcze bardziej usportowiona wersja pierwszego w pełni elektrycznego, sportowego Audi e-tron GT. Samochód ten produkowany jest w zakładzie Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. Ten krótkoseryjny zakład, w którym do tej pory budowano Audi R8, został rozbudowany, zmodernizowany i przystosowany do nowych zadań związanych właśnie z produkcją Audi e-tron GT. Zintegrowany montaż na jednej linii dwóch samochodów o zupełnie różnych technikach napędu, jest w Grupie Volkswagen absolutną nowością.

Przeczytaj też: Audi e-tron GT – wizja nieodległej przyszłości

Audi Sport customer racing, już od 2009 roku buduje samochody wyścigowe klasy GT3 bazujące na standardowym Audi R8 drugiej generacji. Oferuje również wyścigowe wersje innych modeli Audi. Założeniem jest, by 50 procent podzespołów modeli, które w najbliższy weekend będą walczyć o piąte zwycięstwo czterech pierścieni na Spa, pochodziło z produkcji seryjnej.

Jednak zanim w sobotę o sędziowie dadzą sygnał do startu wyścigu, prototyp Audi RS e-tron GT stanie na samym czele stawki pojazdów w okrążeniu formującym, i tym samym wprowadzi wyścigi GT w ekscytującą przyszłość.

Najnowsze

Taksówkarze pomogli w zatrzymaniu pijanego kierowcy BMW

Policja nie jest w stanie wyłapać wszystkich pijanych kierowców, ale dzięki takim obywatelskim postawom, możemy zmniejszyć ich liczbę.

Jak informuje portal bielskiedrogi.pl, dwaj taksówkarze siedzieli na stacji paliw podczas nocnego dyżuru. Ich uwagę zwrócił w pewnym momencie mężczyzna, który sprawiał wrażenie pijanego. Jak się okazało, pomimo tego stanu, wsiadł za kierownicę BMW i odjechał.

Pijany kierowca uciekał przed policją i nagrał całe zdarzenie

Obaj taksówkarze ruszyli za nim, a jeden nagrywał cały przejazd i rozmawiał z operatorem numeru alarmowego, informując na bieżąco, gdzie kieruje się podejrzany. Po kilku minutach dołączył do nich patrol policji, który zatrzymał BMW.

Pijany i poszukiwany kierowca próbował uciec przed policją

Okazało się, że 62-letni kierowca bawarskiego sedana rzeczywiście był pijany. Alkomat wykazał aż 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Bardzo możliwe, że wzorowa postawa taksówkarzy, pomogła zapobiec tragedii.

Najnowsze

Goodc

Z Tesli Model 3 podczas deszczu odpadają zderzaki!

Na szczęście Tesla już o tym wie. I naprawa uszkodzeń powstałych w wyniku obciążania wodą wadliwych zderzaków zostanie przez Teslę sfinansowana.

Jedną z bardziej widocznych wad konstrukcyjnych Tesli Model 3 jest osłona tylnego zderzaka, która może odpaść od samochodu, gdy na przykład podczas intensywnego deszczu zbierze się w niej woda.

Właściciele zupełnie nowych modeli Model 3 zapłacili podobno tysiące dolarów za wymianę zderzaków (i naprawę uszkodzeń innych części powstałych w skutkek ich rozdzielenia) w wyniku tego, co Tesla milcząco przyznaje, jest wadą techniczną.

Portal InsideEVs informuje, że Tesla wydała biuletyn serwisowy, w którym odnotowano, że Modele 3 zbudowane przed 21 maja 2019 roku mogą doznać uszkodzeń w wyniku „przejeżdżania przez stojącą na drodze wodę lub gromadzenia się w nich wody w skutek intensywnych opadów deszczu”:

W tych rzadkich przypadkach tylna osłona zderzaka może odłączyć się od pojazdu, a elementy mocujące lub mocowania nadwozia również mogą zostać uszkodzone. Spowodowane w tych przypadkach uszkodzenia są objęte gwarancją.

Z Tesli Model 3 podczas deszczu odpadają zderzaki!

Przeczytaj też: Tesla obniżyła gwarancję na używane samochody. Czy teraz ktoś jeszcze będzie chciał je kupić?

A co się zmieniło po 21 maja 2019 roku? Podobno wtedy Tesla wdrożyła nowy projekt dolnej wkładki osłony tylnego zderzaka. Nowa część zawiera wstępnie wyciętą sekcję przeznaczoną do demontażu w celu montażu haka holowniczego. To wycięcie poprawia zdolność drenażową okładziny zderzaka.

Jednak co najmniej jeden właściciel Tesli zgłosił oddzielenie osłony zderzaka w pojeździe wyprodukowanym już w 2020 roku. Przedstawił nawet dowody fotograficzne, że zamontowana okładzina zderzaka miała zmieniony projekt. I co? Właściciel zapłacił 3800 dolarów za naprawę powstałych szkód.

Przeczytaj też: Tesla wyprodukuje najtańszy elektryczny samochód świata? Elon Musk zapowiada rewolucję

Najnowsze

Goodc

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Kajetan Kajetanowicz po raz drugi – wraz z Radiem ZET i Pirelli – organizuje akcję „Bezpieczni za kółkiem z Radiem ZET”. W tym roku przebiega ona pod hasłem „Wspólna droga”. W ramach akcji szkoły mogą zdobyć pieniądze na poprawę bezpieczeństwa w swojej okolicy.

Droga jest wspólnym dobrem nie tylko kierowców samochodów, ale też motocyklistów, rowerzystów czy pieszych. Tegoroczne hasło kampanii zwraca uwagę na aspekt odpowiedzialnego zachowania każdego pełnoprawnego uczestnika ruchu drogowego: na drogach odpowiadamy nie tylko za siebie, ale również za innych.

W tym roku organizatorzy przeznaczyli 50 tysięcy złotych na projekty, które poprawią bezpieczeństwo w okolicy szkół lub bezpieczeństwo sanitarne w samych szkołach. Środki zostaną równo rozdysponowane między dziesięć placówek. Uczennice i uczniowie mogą również liczyć na wirtualne spotkanie z Kajetanem Kajetanowiczem, trzykrotnym Rajdowym Mistrzem Europy i czterokrotnym Rajdowym Mistrzem Polski, a także na gadżety Pirelli  i Radia Zet.

Co zrobić, by wziąć udział w akcji? Wystarczy, że uczniowie, ich opiekunowie prawni lub pracownicy zgłaszanej szkoły podzielą się swoim pomysłem na poprawę bezpieczeństwa na drodze w okolicy. Najlepsze z nich zagwarantują nagrody wybranym placówkom.

Zgłoszenie prac konkursowych odbywa się poprzez formularz, który można znaleźć TUTAJ.

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Przeczytaj też: Kajetan Kajetanowicz pokazuje jak wygląda trening kierowcy rajdowego!

Uczestnicy konkursu mogą wybrać dowolny sposób wykonania pracy konkursowej – może ona przyjąć formę rysunku, filmiku czy też tekstu. Hasło przewodnie akcji „Wspólna droga”, oprócz poruszania problemu naszej wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo na drodze, zyskuje dodatkowy wymiar przez wzgląd na pandemię koronawirusa. Część uczniów odbywa edukację w formie zdalnej lub hybrydowej. Uczestnicy konkursu mogą podzielić się swoją kreatywnością poruszając również ten aspekt.

Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy i czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski, powiedział:

W rajdach staram się być jak najszybszy, jednak na co dzień priorytetem w poruszaniu się po drogach jest dla mnie bezpieczeństwo. W swoim życiu uczestniczyłem w ponad 150 rajdach samochodowych, podczas których i mnie przytrafiały się różne, często trudne sytuacje. Jako instruktor bezpiecznej jazdy, nauczony doświadczeniem, wiem, jak niebezpiecznym narzędziem może być samochód w rękach dorosłego, który nie zna podstawowych zasad poruszania się na drodze. Ja również jestem rodzicem i sam martwię się o swoje pociechy, dlatego zachęcam, byśmy wspólnie nauczali bezpiecznego i odpowiedzialnego zachowania na drodze już od najmłodszych lat. Taki jest cel naszej akcji.

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Przeczytaj też: Kajetan Kajetanowicz walczy z koronawirusem!

Akcja „Bezpieczni za kółkiem” rozpoczęła się 19 października. Jej zwycięzcy będą ogłaszani na antenie Radia ZET przez następne 2 tygodnie, od poniedziałku do piątku. Szczegóły kampanii można znaleźć TUTAJ.

Najnowsze