Kazachowie testują w nietypowy sposób Teslę

Jeżeli Elon Musk zobaczył ten filmik, to z pewnością złapał się za głowę. Inżynierowie marki Tesla z pewnością spędzili wiele godzin na testach, ale nie sprawdzili jednej ważnej kwestii z punktu widzenia tamtejszego rynku.

Projektowanie samochodu nie jest sprawą prostą. Wymaga wielu godzin badań i testów, podczas których zastosowane rozwiązania są sprawdzane w najbardziej absurdalnych przypadkach. Jednak ludzka pomysłowość potrafi mocno zaskoczyć. 

Jeden z egzemplarzy elektrycznego samochodu Tesla Model S trafił na Kazachstan, gdzie z pewnością  był nie lada atrakcją dla miejscowej ludności. Miejscowi bardzo szybko postanowili sprawdzić praktyczność nowoczesnego samochodu, a w szczególności możliwości ładunkowe bagażnika znajdującego się pod przednią maską. 

W tym celu wykorzystano… owcę. Naprawdę, nie mamy pojęcia po co komu owca w bagażniku, ale być może w tamtych rejonach właśnie w ten sposób ocenia się praktyczność samochodu.

https://www.youtube.com/watch?v=IDfnIkOvJ3c 

Najnowsze

Kiedy najczęściej wzywamy assistance?

Grudzień i styczeń są najgorszymi miesiącami dla kierowców. Nie dość, że warunki drogowe potrafią być wtedy bardzo ciężkie, to na dodatek dużo częściej wzywamy wtedy pomoc drogową.

Zimowe miesiące są dużym sprawdzianem dla stanu technicznego naszych samochodów. Trudne warunki pogodowe sprawiają, że możemy się spodziewać problemów praktycznie każdego dnia. Jak wynika z analizy danych przeprowadzonych przez Mondial Assitance, przez dwa zimowe miesiące wzywamy pomoc drogową o 36 procent częściej niż w innych miesiącach. 

Najczęstsze problemy z którymi borykają się kierowcy to zamarzanie paliwa lub oleju napędowego. Bardzo często dochodzi też do wypadków i kolizji wynikających ze złych warunków drogowych oraz ograniczonej widoczności. Na liście powodów wezwań są także awarie akumulatora, uszkodzenie opony po najechaniu na dziurę ukrytą pod śniegiem lub zamarznięcie zamków w drzwiach. Pozostawienie na mroźną noc samochodu z zaciągniętym hamulcem ręcznym spowoduje, że rano będzie problem z ruszeniem z miejsca. 

We wszystkich przypadkach powyżej pomoże nam ubezpieczenie assistance, pod warunkiem że zostało dobrze wybrane. Dlatego warto dowiedzieć się na temat „zimowych wyłączeń” w ubezpieczeniach assistance. Specjaliści od ubezpieczeń podkreślają, że grudzień i styczeń potrafią być pracowite dla branży assistance, ale w tym roku ze względu na pogodę również marzec był podobny pod względem ilości interwencji do stycznia, gdyż zdarzały się nocki z temperaturą zbliżającą się do -10 stopni Celsjusza.

Najnowsze

Oto finaliści Car of The Year 2016

Znamy już finałową siódemkę plebiscytu European Car of The Year 2016. Podczas targów w Genewie dowiemy się, który z tych samochodów zgarnie główny tytuł.

Kilka miesięcy temu jury wybrało finałową listę 40 modeli, spośród których została wybrana siódemka, którą opublikowano kilka dni temu. Jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 27 krajów, w tym 2 z Polski, ogłosi na targach w Genewie, który model zdobył tegoroczną nagrodę Car of The Year.

Do finałowej batalii dostały się następujące modele:

– Audi A4
– BMW 7
– Jaguar XE
– Mazda MX5
– Opel Astra
– Skoda Superb
– Volvo XC90

W tegorocznym finale większość modeli to przedstawiciele segmentu premium, ale nie zabrakło tam Opla Astry produkowanego w gliwickiej fabryce oraz praktycznej i bardzo popularnej Skody Superb. Najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w stawce jest bez wątpienia BMW Serii 7, a tuż za nim nowe Volvo XC90, które zdobywa coraz większą rzeszę sympatyków. Mazda MX-5, która powróciła do korzeni i zapewnia jeszcze więcej radości z jazdy jest tutaj sporym zaskoczeniem. Ostatnia dwójka to sedany z segmentu premium, które mają chyba najmniejsze szanse na zgarnięcie głównego trofeum.

W zeszłym roku zwycięzcą plebiscytu Car of The Year został Volkswagen Passat, natomiast dwa lata temu wygrał Peugeot 308. Tymczasem warto sprawdzić, które samochody zostały nagrodzone w konkursie na Światowy Kobiecy Samochodu Roku 2015.

Najnowsze

Goodc

Niesamowity prezent syna dla ojca

Joonas Torim postanowił zrobić swojemu tacie niesamowitą niespodziankę – odnowił w tajemnicy 62-letni motocykl, który był w jego rodzinie od pokoleń.

Motocykl K-125M zakupił jego dziadek – astronom w 1954 roku i użytkował go ok. 4-5 lat. Od dziadka motocykl trafił do ojca Joonasa i był używany do wielu rodzinnych wycieczek. Jednak w związku z brakiem wolnego czasu i zmianą charakteru pracy, motocykl trafił na lata w kąt garażu.

Motocykl był restaurowany przez 2 lata w profesjonalnym zakładzie renowacji i dzięki pełnemu poświęceń poszukiwaniu części zamiennych jest oryginalny w 99%. Ojciec Joonasa był zachwycony, a dziadek niesamowicie zdumiony uczuciem, jakby cofnął się o 50 lat wstecz.

K-125 to motocykl produkowany po wojnie w zakładach zbrojeniowych w Kowrowie. W ZSRR podjęto wtedy decyzję o rozpoczęciu na dużą skalę produkcji motocykli w oparciu o wyposażenie i dokumentację niemiecką, pozyskaną w ramach reparacji wojennych. Motocykl posiadał jednocylindrowy dwusuwowy silnik i 3-stopniową skrzynię biegów. A w 1952 roku premierę miał ulepszony model K-125M z przednim teleskopowym widelcem amortyzowanym hydraulicznie i taki właśnie jest w rodzinie Joonasa.

Najnowsze

BMW M2 Coupe – mała bestia

Bawarski koncern wprowadził na rynek swój najmniejszy model w piekielnym wydaniu. BMW M2 to następca modelu 1M oraz stopień wyżej w stosunku do wersji M235.

Najmniejsze BMW ze znaczkiem M prezentuje się bardzo zadziornie. Można powiedzieć, że ma jeszcze więcej charakteru niż poprzednik. Do tego został pomalowany obłędnym, niebieskim lakierem. Podobnie jak jego większy brat, czyli M3, ma dostarczać maksymalnej frajdy z jazdy. 

O to nie powinniśmy się martwić, bowiem pod maską pracuje silnik M TwinPower Turbo o pojemności trzech litrów. Sześć cylindrów ułożonych rzędowo dostarcza na tylną oś potężną moc 370 KM oraz 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość została połączona z sześciobiegową skrzynią ręczną. To wystarcza by sprint od 0 do 100 km/h potrwał 4,5 sekundy. Dla wygodnych przygotowano wersję z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową. Ta powinna polepszyć czas do „setki” o 0,2 sekundy. W obu przypadkach prędkość maksymalna to 250 km/h. Jednak po dołożeniu kilku opcji, można ją zwiększyć do 270 km/h.

Redaktorzy zagranicznego serwisu XCAR mieli okazję wypróbować BMW M2 Coupe. Zobaczcie, jak wygląda i brzmi.

Najnowsze