Kawasaki Z1000 R Edition – limitowana „zetka”

Od stycznia przyszłego roku w salonach Kawasaki pojawi się specjalna edycja modelu Z1000. Motocykl o nazwie R Edition wprowadza kilka zmian w wyposażeniu w stosunku do standardowego modelu.

Japoński producent wprowadza specjalną wersję „zetki” na rynek europejski. Specjalna wersja motocykla wzbogacona o literkę „R” w nazwie otrzymała nową elektronikę silnika. Japońscy technicy postarali się, żeby maszyna równomiernie oddawała moc. Na kokpicie pojawił się wskaźnik aktualnego biegu oraz tzw. shift light, czyli lampka sygnalizująca konieczność zmiany biegu.

Kawasaki Z1000 R Edition wyposażono w wydajniejszy układ hamulcowy przygotowany przez Brembo. Na przedniej osi pojawią się wentylowane tarcze o średnicy 310 mm, a do tego zacisk M50 monoblok oraz przewody hamulcowe w oplocie ze stali nierdzewnej. Zawieszenie tylnego koła wyposażono w regulowany amortyzator Ohlins S46DR1S. Z przodu nie dokonano zmian osprzętu. Inżynierowie wprowadzili tylko zmiany w ustawieniach, żeby przednia i tylna oś współgrały ze sobą.

Limitowana wersja modelu Z1000 będzie dostępna w malowaniach Metallic Spark Black oraz Metallic Graphite Grey ze specjalnym pakietem graficznym i żółto-zielonymi akcentami. Klienci będą mogli wybierać spośród dużej ilości akcesoriów pozwalających na zindywidualizowanie motocykla.

 

 

Najnowsze

Koniec z postojem na czerwonym świetle

Nic nie irytuje tak mocno, jak konieczność zatrzymywania się co chwile na czerwonym świetle. Inżynierowie Forda pracują nad rozwiązaniem, które w niedalekiej przyszłości umożliwi jazdę na tzw. zielonej fali.

Według badań statystyczny kierowca w Wielkiej Brytanii spędza aż dwa dni w ciągu roku czekając na zielone światło. Aż strach pomyśleć, ile czasu marnuje statystyczny kierowca typowego polskiego miasta. 

W ramach projektu UK Autodrive, przy współpracy inżynierów Forda, powstaje nowa technologia, która zaoszczędzi czas kierowców. Budżet programu testowego wynosi 20 mln funtów, a działania są realizowane w Wielkiej Brytanii. Oprócz marki spod znaku błękitnego owalu współpracuje przy tym projekcie 16 różnych podmiotów. 

Amerykański producent bada przede wszystkim technologię łączności pomiędzy samochodami a infrastrukturą drogową. Nowy system będzie mierzyć czas uzyskany z przydrożnych modułów, a także od innych samochodów przy pomocy komunikacji radiowej.

Dzięki temu system pozwoli dostosować prędkość samochodu do cyklu zmiany świateł. To pozwoli poruszać się na tzw. zielonej fali. Dzięki temu uda się nie tylko ograniczyć stres, ale również zużycie paliwa wywołane ciągłym hamowaniem i ruszaniem.

Najnowsze

Dieselgate – bez odszkodowań w Europie

Afera Dieselgate trwa już przeszło rok, a koncern VW liczy kolejne miliardy euro strat związanych z wypłacaniem odszkodowań. Okazuje się, że pieniądze trafią wyłącznie do klientów z USA, a nabywcy w Europie nie będą mogli liczyć na jakąkolwiek rekompensatę. Niemiecki koncern twierdzi bowiem, że wszystko jest zgodne z prawem.

Amerykańscy klienci mogą być pewni, że Grupa Volkswagen wyda 16,5 mld dolarów na odszkodowania dla właścicieli samochodów napędzanych silnikami diesla, w których zmieniono oprogramowanie. Okazuje się, że klienci w Europie nie będą mogli liczyć na podobne rekompensaty. Koncern z Wolfsburga twierdzi, że oprogramowanie użyte w samochodach sprzedawanych na naszym kontynencie jest zgodne z prawem. Nie ma zatem mowy o oszustwie.

Europejskie przepisy dopuszczają stosowanie w silnikach oprogramowania, które wyłącza ostrzejszą kontrolę emisji spalin w warunkach, gdzie stosowanie takiego rozwiązania mogłoby doprowadzić do uszkodzenia lub zmniejszenia trwałości silnika. Nie tylko Volkswagen, ale także inni producenci twierdzą, że z tego powodu w oprogramowaniu sterującym silnikami diesla zaprogramowano procedury wyłączające mechanizmy oczyszczania spalin. 

Volkswagen próbuje dowieść przed niemiecką agencją ds. środowiska, że tlenki azotu nie są szkodliwe dla zdrowia w takim stopniu, jak było to przedstawiane do tej pory. Prawnicy koncernu z Wolfsburga podważają badania, które opublikowano na ten temat. 

Jedyną zmianą, jakiej mogą się spodziewać klienci w Europie to aktualizacja wadliwego oprogramowania w samochodach. Na razie producent przeprowadził akcję serwisową w ponad milionie egzemplarzy. Jednak klienci nie są zadowoleni z tych zmian. W ich ocenie silniki głośniej pracują, więcej palą, a do tego wersje ze skrzynią DSG pracują gorzej. 

Najnowsze

11-letnie dziecko prowadzi Lamborghini

Właściciele egzotycznych samochodów często spotykają się na zlotach, gdzie mogą zaprezentować swoje nietuzinkowe pojazdy. Tym razem spore zainteresowanie wzbudził nie tyle samochód, co jego kierowca.

W zeszłym tygodniu w Atlancie miało miejsce kolejne spotkanie z cyklu „Caffeine and Exotics”. Pojawiło się mnóstwo drogich i szybkich samochodów. Jednak największe zainteresowanie wzbudziło niebieskie Lamborghini, za którego sterami zasiadł młodociany kierowca. 

To jednak nie wszystko, bowiem uczestnicy tego spotkania uchwycili przy pomocy kamery moment, w którym 11-letnie dziecko odpala samochód i manewruje nim po parkingu. Na szczęście chłopiec przeparkował auto w bezpieczny sposób, nie czyniąc szkody, mimo że zostało mu jeszcze kilka dobrych lat do momentu legalnego zdobycia prawa jazdy.

Popieramy pasję do czterech kółek kultywowaną od najmłodszych lat.  Jednak w takich miejscach, jak zloty supersamochodów, gdzie wokół jest sporo widzów, bezpieczniej byłoby gdyby samochód prowadził dorosły. 

A co Wy sądzicie na ten temat?

 

Najnowsze

Edyta Klim

Ellen Lohr – jedyna kobieta, która wygrała wyścig DTM

Rok 1992 był wyjątkowy dla Ellen Lohr, która jako jedyna kobieta w 30-letniej historii wyścigów DTM wygrała wyścig tej serii!

Ellen wygrała wyścig DTM w dniu 24 maja 1992 roku, Mercedesem 190E 2.5-16 Evo2 na torze Hockenheim:

– Wtedy to była wspaniała wygrana. Dzisiaj jednak to zwycięstwo oznacza znacznie więcej, bo już pozostałam jedyną kobietą, która wygrała wyścig DTM przez tyle lat – mówi Ellen, która przyznaje, że w tamtym momencie bardzo pomógł jej dobry dobór opon, bo od wielu wyścigów deptała już liderowi po piętach. Drugiego dnia zawodów Ellen utrzymywała dobre tempo, jednak w jej samochodzie wybuchł pożar.

Ellen zakończyła karierę W DTM w 1996 roku. Wzięła udział w 144 wyścigach tej serii i łącznie zdobyła 302 punkty. To nie tylko jedyna kobieta, która wygrała wyścig, ale i jedyna z taką ilością zdobytych punktów. Przez kolejne 5 lat była doskonałym komentatorem w serii DTM.

Ellen Lohr rozpoczęła karierę w wyścigach od kartingu w wieku 14 lat. Następnie w 1985 roku startowała w serii Ford Fiesta Ladies Cup oraz Niemieckiej Formule Ford 1600, gdzie jako pierwsza kobieta zdobyła mistrzostwo Niemiec.

W późniejszych latach pojawiała się także w stawce: Europejskiego Pucharu Formuły Ford 1600, Porsche 944 Turbo Cup, Niemieckiej Formuły 3 (jako kierowca fabryczny Volkswagena), World Touring Car Championship, Deutsche Tourenwagen Masters, European Touring Car Championship, Grand Prix Monako Formuły 3, Formuły 3000, International Touring Car Championship, German Touring Car Challenge, V8Star Germany, Porsche Supercup, 24h Nürburgring, Niemieckiego Pucharu Porsche Carrera, FIA GT3 European Championship, ADAC GT Masters, FIA European Truck Racing Championship oraz kilkukrotnie wystąpiła w Rajdzie Dakar.

Ellen nadal kocha szybkie samochody i dzieli się swoją pasją występując jako prelegent. W ostatnich dwóch sezonach ścigała się za kierownicą ciężarówki w European Truck Racing Championship. Gdy tylko ma okazję, to wsiada do samochodów rajdowych, wyścigowych lub szybkich klasyków.

Oficjalna strona zawodniczki: http://www.ellenlohr.eu

Najnowsze