Katarzyna Frendl z Motocaina.pl nieoficjalną Mistrzynią Polski Dziennikarek 2014
61 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i internetu z Polski i Litwy spotkało się w miniony weekend na Torze Kielce w Miedzianej Górze, by rywalizować po raz dwudziesty pierwszy w Grand Prix Fiat Auto Poland o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski.
W tym roku dziennikarze ścigali się na samochodach Alfa Romeo Giulietta z silnikami: diesla 2,0 Multijet II i benzynowymi 1,4 TB Multiair – o mocy 170 KM. Zawodnicy mieli w ciągu dwóch dni do przejechania 8 odcinków specjalnych po torze – wytyczonych przez prezesa Automobilklubu Kieleckiego. Pomimo trudnych warunków atmosferycznych (ulewnego deszczu), dziennikarze udowodnili, że ich domeną jest nie tylko pióro, kamera, mikrofon czy też praca w oparciu o Internet, ale również doskonale radzą sobie w sportowej rywalizacji na torze wyścigowym, pokonując szybko, ale i bezpiecznie (nie „łapiąc” punktów karnych) wytyczone na torze próby sportowe.
| Katarzyna Frendl z Motocaina.pl nieoficjalną Mistrzynią Polski Dziennikarek 2014 |
![]() |
| fot. Motocaina.pl |
Najlepszym i najszybszym dziennikarzem w tej rywalizacji, który najlepiej poradził sobie z pogodą, umiejętnie wykorzystując możliwości Alfy Giulietty, okazał się Radosław Turek z magazynu Top Gear, który wyprzedził ubiegłorocznego zwycięzcę Grand Prix, Adama Mikułę z tygodnika Auto Świat. Na trzecim stopniu podium znalazł się Szymon Sołtysik (redaktor naczelny Top Gear).
| Jazdy podczas Grand Prix Fiat Auto Poland 2014 odbywały się w ulewnym deszczu. |
![]() |
| fot. Fiat |
Najszybszą z kobiet-dziennikarek, podobnie jak w roku ubiegłym, była redaktor naczelna Motocaina.pl Katarzyna Frendl, pokonując Annę Lubertowicz-Sztorc z redakcji Unique oraz Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice. W klasyfikacji drużynowej zwycięskie Puchary Grand Prix FAP zostały wręczone – świetnie jeżdżącym w tegorocznej rywalizacji na torze – dziennikarzom magazynu Top Gear, którzy wyprzedzili dziennikarzy litewskich z Auto Bild, a brąz wywalczyli dziennikarze moto24.pl.
| Na tor Kielce przyjechała równiez unikatowa, przepiękna Alfa Romeo 4C |
![]() |
| fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl |
Dziennikarze, w wolnych chwilach miedzy próbami, mogli spróbować swoich sił w tzw. próbie Stewarta, gdzie preferowana była jazda płynna, umiejętne operowanie pedałem przyspieszenia – tutaj najlepiej poradził sobie Piotr Ceran z Top Gear oraz na symulatorze Formuły 1, na którym najszybciej pokonał okrążenia na wirtualnym torze Antoni Niemczynowicz z SportStandard.pl
| Podczas konferencji prasowej zaprezentowano nowy model: Jeep Cherokee |
![]() |
| fot. Fiat |
Grand Prix Fiat Auto Poland to także okazja do zaprezentowania dziennikarzom nowości, które aktualnie wzbogacają ofertę grupy Fiat-Chrysler na polskim rynku samochodowym. W tym roku była to okazja do zaprezentowania nowego Jeepa Cherokee (o nim już wkrótce na Motocaina.pl) i odświeżonej gamy modeli „Pięćsetki”: Fiat 500 MY 2014 w tym nową wersję Fiat 500 Cult.
| Do wyboru do koloru: na torze Kielce dziennikarze mogli testować wszystkie samochody z grupy Fiat-Chrysler. |
![]() |
| fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?





Zostaw komentarz: