Kaszlesz? Nie wsiadaj za kółko!
Badania wykazały, że tak samo niebezpieczne, jak prowadzenie po alkoholu może być kierowanie autem w trakcie przeziębienia. Czy kichając, kaszląc i prychając, nie powinnyśmy wsiadać za kółko? Przeziębiony kierowca może w trakcie jazdy potrzebować, aż o 10 procent więcej czasu na reakcję niż osoba zdrowa!
Podczas przeziębienia musisz wytężyć wzrok i maksymalnie się skupić |
![]() |
fot. Motocaina
|
10% więcej to naprawdę sporo – szczególnie, jeśli chodzi o czas. Gdy milisekundy decydują o naszym życiu spóźniona decyzja o przyspieszeniu lub hamowaniu może mieć ogromny wpływ na naszą przyszłość…
Dowiedz się, po jakich lekach nie powinnaś wsiadać za kółko. Pisałyśmy o tym wcześniej tu. |
Jak pokazują badania* 10% to właśnie tyle, o ile wydłuża się czas naszej reakcji podczas przeziębienia. Niewinny katar, kaszel i lekka gorączka dają w kość nie tylko nam, ale i mogą stanowić zagrożenie dla innych użytkowników drogi. Przykładowo przy prędkości 90 km/h przeziębiony kierowca z opóźnionym czasem reakcji zacznie hamować 2 metry później. To mogą być cenne dwa metry!
Równie niebezpieczną przypadłością osób chorych jest… kichanie, które często powoduje zamykanie oczu. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez BBC** kierowca podróżujący z prędkością 80 km/h, kichając jedzie z zamkniętymi oczami nawet… 45 metrów!
Co więc zrobić, gdy zima za oknem i chorują prawie wszyscy? Czy nie wsiadać za kierownicę w okresie gdy katar i kaszel nie dziwią nikogo i nawet nam przestają już przeszkadzać? Trenerzy Szkoły Jazdy Renault jeździć nie odradzają, ale nawołują o większą uwagę, mniejszą prękość i dużą samoświadomość.
Choć wydaje nam się to niemożliwe, katar i kaszel są jak promile: wpływają na naszą koncentrację i percepcję; wydają się tak niegroźne, jak jedno małe piwo… tymczasem nawet jedno małe piwo to niebezpieczeństwo na drodze.
* www.telegraph.co.uk
**www.bbc.co.uk/ Lloyds TSB Insurance
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: