Karolina Pilarczyk wspiera Avalon Extreme Race Day Cup

Uczestnicy Avalon Extreme Race Day Cup w sobotę, 23 czerwca zagoszczą na najnowocześniejszym obiekcie treningowo-szkoleniowym w Polsce. Tym razem rywalizacja przeniesie się na Tor Jastrząb, a na starcie stanie 75 kierowców w różnych klasach. Zawody wspiera Karolina Pilarczyk.

Cykl zawodów motoryzacyjnych, który jest owocem współpracy Avalon Extreme oraz Race Day, zbliża się do półmetka. Do tej pory kierowcy rywalizowali na Torze Modlin oraz Moto Park Ułęż. Przed nimi jeszcze cztery rundy pucharowe oraz wielki finał, który odbędzie się 8 września na warszawskim Bemowie.

Na Torze Jastrząb uczestnicy będą klasyfikowani w różnych klasach: GENERALNEJ, ze względu na typ napędu (FWD, RWD, AWD), markę samochodu (Honda, Subaru) oraz w klasie STREET. Ponadto, została utworzona dedykowana klasa dla kierowców z niepełnosprawnością (ON), a także młodych adeptów motoryzacji (YOUNG).

Cykl wspiera Karolina Pilarczyk – Królowa Europejskiego Driftingu, podwójna Mistrzyni Europy posiadająca tytuł Queen of Europe 2016 i 2017. Pierwsza licencjonowana drifterka w Polsce, posiadająca licencję King of Europe, King of Asia i PFD. Uczestniczka zawodów driftingowych na całym świecie. Od 2004 roku związana z motorsportem.

Karolina Pilarczyk popiera misję Avalon EXTREME Race Day Cup. Różnorodność cyklu i jego otwartość na wszystkich kierowców.

Najnowsze

Bugatti Chiron z klocków Lego

Lego Technic i Bugatti Automobiles S.A.S przedstawiły nowy model - Bugatti Chiron. Samochód jest dokładnym odwzorowaniem oryginalnego, luksusowego auta Bugatti Chiron w skali 1:8.

Lego Technic 42083 Bugatti Chiron uosabia magię, moc i elegancję prawdziwego samochodu, wyprodukowanego przez koncern Volkswagen AG zaledwie 2 lata temu. Teraz Chiron zbudowany z klocków Lego Technic oferuje pasjonatom motoryzacji w każdym wieku (od 16 lat) unikalne i autentyczne doświadczenie zabawy klockami Lego i autami. Jest błękitny jak francuska wyścigówka, ma silnik W16 z ruchomymi tłokami, skrzynię biegów i wiele innych niezwykłych elementów.

Niepowtarzalny wygląd
Lego Technic Bugatti Chiron, zbudowany z 3 599 elementów Lego, jest dokładną repliką prawdziwego auta w skali 1:8. Mierzy ponad 5 cali (14 cm) wysokości, 22 cale (56 cm) długości i 9 cali (25 cm) szerokości. Zachwyca niebieską karoserią w narodowym kolorze wyścigowym Francji, charakterystycznie opływową linią nadwozia, zespolonymi tylnymi lampami i maskownicą w kształcie podkowy z logo.
 
Silnik i skrzynia biegów
Model silnika W16 Bugatti Chirona to najbardziej zaawansowany jak do tej pory silnik Lego Technic. Posiada 16 w pełni ruchomych cylindrów poruszanych dwoma wałami korbowymi. Skrzynia biegów jest równie skomplikowana – ma osiem działających biegów.

Felgi i opony
Dwa nowe odlewane elementy powstały specjalnie po to, by oddać kształt kół Bugatti Chirona. Pierwszy z nich to felgi nachodzące na koła, dzięki którym osiągnięto efekt niskiego profilu, a drugi to dysk łączący felgi z podwoziem. Napęd na cztery koła to kolejna ważna funkcja, zapewniająca modelowi niezwykle wydajne kierowanie.
 
Fotele i wnętrze
Po otworzeniu drzwi można zobaczyć detale świadczące o luksusie i mistrzowskiej konstrukcji prawdziwego Bugatti Chirona. Deska rozdzielcza, prędkościomierz, spłaszczona u dołu kierownica z emblematem Bugatti czy zaokrąglone fotele zbudowane z paneli, belek i płytek to tylko niektóre z „perełek” realistycznie oddanych z klocków Lego Technic.{{ gallery(2213) }}

Każdy model Lego Technic Bugatti Chiron ma indywidualny numer seryjny, przechowywany pod maską w celu odblokowania unikalnych treści na stronie www.lego.com/technic. W zestawie znajduje się również klawisz prędkości, który umożliwia przełączanie aktywnego tylnego skrzydła na najwyższą prędkość. Pod maską ukryto ponadto stylową torbę podróżną Bugatti. Pozostając wiernym dziedzictwu Bugatti, oprócz klasycznej, dwukolorowej niebieskiej kolorystyki, typowej dla marki, w zestawie znajdują się również charakterystyczne naklejki, które dodają modelowi autentyczności.
Zestaw jest dostarczany w ekskluzywnym pudełku i zawiera broszurę kolekcjonerską z kompleksową instrukcją budowania. Co więcej, fani mogą poznać prawdziwą historię samochodu sportowego Bugatti Chiron oraz jego modelu Lego Technic w serii podcastów pod linkiem www.lego.com/pl-pl/themes/technic/bugatti-chiron/podcast

LEGO Technic 42083 Bugatti Chiron jest dostępny na rynku od 1 czerwca. Jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 16 lat i kosztuje 1700 zlotych.

 

Najnowsze

„Ludzie pokochają ten samochód” – Sabine Schmitz za kierownicą Skody Kodiaq RS

Tor Nürburgring, na którym zadebiutowała Škoda Kodiaq RS uważany jest za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających na świecie. Usportowiony SUV pokonał słynną trasę w rekordowym dla siedmioosobowych tego typu modeli czasem. Za kierownicą siedziała Sabine Schmitz oraz František Drábek z zespołu produktowego Skody, który nadzorował powstawanie Škoda Kodiaq RS.

Więcej o Sabine Schmitz tutaj.

Jakie technologie zastosowano w aucie i czy od początku wierzył w sukces odniesiony na torze?
– Škoda Kodiaq to ważny element naszego portfolio, po części dzięki bardzo szerokiej gamie modeli specjalnych. Dostępny jest solidny Kodiaq Scout, dla tych, którzy chcą luksusowego i ekskluzywnego wyglądu Kodiaq Laurin & Klement oraz Kodiaq Sportline, który uosabia dynamiczny charakter. Teraz podczas tworzenia nowej wersji, po raz pierwszy użyliśmy technologii biturbo. W Škodzie Kodiaq RS zainstalowaliśmy dwulitrowy silnik TDI biturbo, który jest dostępny wyłącznie w tym modelu – mówi František Drábek.

Czy w Škodzie Kodiaq RS będą dostępne jakieś specjalne funkcje?
– Škoda Kodiaq RS posiada wyjątkowe funkcje: progresywny układ kierowniczy czy dynamiczne wzmocnienie dźwięku. 

Jacy klienci Pana zdaniem będą najbardziej zainteresowani modelem Kodiaq RS?
– ‘RS’ oznacza sport rajdowy i odzwierciedla historię sportów motorowych marki Škoda. Nawiasem mówiąc, pierwszą Škoda RS była Octavia, prawie dwie dekady temu. Ludzie, którzy prowadzą aktywny tryb życia, pokochają model Kodiaq RS. Samochód ten umożliwia zarówno bezpieczną rodziną jazdę, jak i ściganie się na torze, takim jak Nürburgring.

Pierwszy ważny test Škody Kodiaq RS odbył się na legendarnym torze, uznawanym za jeden z najtrudniejszych na świecie, Nürburgring? Czy od początku wierzyłeś w ten sukces?
– Nie miałem wątpliwości, że Kodiaq RS świetnie poradzi sobie na tym torze. Podczas jego produkcji testowaliśmy go kilkakrotnie na różnych europejskich torach.

Kiedy możemy spodziewać się oficjalnej premiery Kodiaqa RS?
– Światowa premiera Škody Kodiaq RS już w październiku tego roku podczas paryskiego Motorshow.

Najnowsze

Toyota Camry powraca do Europy

Jeden z najbardziej popularnych na świecie sedanów średniej wielkości powraca do Europy Zachodniej po 14 latach.

Toyota Camry powraca do Europy, aby wzmocnić obecność Toyoty na rynku sedanów segmentu D/E. Legendarny model, był po raz ostatni dostępny w salonach marki na kontynencie 14 lat temu. Nowa Toyota Camry to 8. generacja tego modelu, który zadebiutował w 1982 roku i w ciągu 36 lat obecności na rynku zdobył wiele nagród I wyróżnień. Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy. Co roku salony Toyoty opuszcza ponad 700 000 egzemplarzy, co zapewnia Camry pozycję najpopularniejszego sedana segmentów D/E na świecie.

Nowa Camry jest dostępna z napędem hybrydowym, a jej debiut zwiększy gamę hybryd Toyoty w Europie do 8 modeli. Nowy napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym 2,5 l ma łączyć niskie zużycie paliwa, niewielką emisję spalin i cichą pracę z większą mocą i dynamiką. Camry została zbudowana na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture).

Nowa Toyota Camry Hybrid trafi do salonów w Polsce, podobnie jak w całej Europie Zachodniej, w pierwszym kwartale 2019 roku.

Najnowsze

Prawie połowa kierowców nie zna przepisów dotyczących jazdy po alkoholu

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie AlcoSense Laboratories, blisko połowa kierowców nie wie, jaka jest granica stężenia alkoholu w organizmie, powyżej której prowadzenie pojazdów na polskich drogach jest zabronione.

Według aktualnych przepisów kierowca zatrzymany na prowadzeniu pojazdu z więcej niż 0,2 promila alkoholu we krwi musi liczyć się z konsekwencjami.

42% kierowców nie zna tych regulacji i nie potrafi poprawnie wskazać, kiedy można w Polsce legalnie oraz bezpiecznie wsiąść za kółko po wypiciu alkoholu. Co piąty kierowca ma błędne przekonanie, że polski limit jest wyższy niż 0,2 promila lub przyznaje, że go nie zna. Taka osoba może na przykład prowadzić samochód, wiedząc, że ma 0,3 promila, i myśleć, że działa zgodnie z prawem.  

W ubiegłym roku policjanci ruchu drogowego zatrzymali na polskich drogach ponad 67 tys. nietrzeźwych kierowców. Ponad 16 tys. zatrzymanych miało pomiędzy 0,2 a 0,5 promila alkoholu we krwi. Część z nich mogło dotknąć zjawisko tzw. „nieświadomej nietrzeźwości”. Występuje ono u kierujących pojazdami, którzy wsiadają rano za kierownicę, po tym jak spożywali alkohol poprzedniego dnia. Mimo że dobrze się czują, często nie zdają sobie wówczas sprawy, że w ich organizmie są jeszcze pozostałości alkoholu w zabronionym stężeniu.

– Prowadzenie samochodu po alkoholu to nie tylko ryzyko otrzymania mandatu czy utraty prawa jazdy. Sprawca kolizji lub wypadku, który w momencie zdarzenia nawet minimalnie przekroczy 0,2 promila, może być zmuszony do pokrycia szkód z własnej kieszeni. Ubezpieczyciele w takiej sytuacji mają prawo domagania się zwrotu kosztów wypłaconego odszkodowania. Dlatego wyruszając na drogę najlepiej mieć absolutną pewność, że jest się w pełni trzeźwym – mówi Hunter Abbott, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego z firmy AlcoSense Laboratories. 

W Polsce w ostatnich latach dwukrotnie zaostrzano kary związane z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu – w 2015 oraz 2017 roku.

Badanie SW Research dla AlcoSense Laboratories przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1280 kierowców.

Najnowsze