Karolina Pilarczyk w Japonii – kolebce driftingu

Jak Karolina - zawodniczka driftingowa - wspomina wyjazd do Japonii? Oto jej wypowiedź i relacja filmowa.

– Wyjazd do Japonii na zawody driftingowe był spełnieniem moich marzeń. Ja nie tylko tam pojechałam, ale jako pierwsza Europejka wystartowałam w zawodach z najlepszymi drifterami japońskimi z Daigo Saito na czele. Byli też zawodnicy z różnych krajów świata (USA, Brazylia, Malezja, Australia, Włochy, Francja, Anglia, Filipiny, Singapur). Jestem z tego bardzo dumna! Było niesamowicie. Japończycy kochają samochody i motosport, wszędzie to widać i czuć. W driftingu wyróżniają się innym podejściem do sportu, niż w Europie. My to traktujemy strasznie poważnie. Oni się świetnie bawią i w każdej sytuacji chcą zrobić jak najlepszy pokaz dla publiczności. Takie zawody to dla wszystkich przyjemność. Ciekawym doświadczeniem było driftwanie samochodem z małym silnikiem z turbo i  kierownicą po prawej stronie. Drifting to odruchy, więc wiele razy uderzyłam prawą ręką w drzwi szukając ręcznego lub lewarka zmiany biegów. W końcu opanowałam to auto i miałam naprawdę ładne przejazdy z dużą ilością dymu. Nie czułam się jednak komfortowo w tym samochodzie, dlatego z satysfakcją przyjęłam przegraną z mistrzem Japonii i FormulyD – Daigo Saito. Bardzo mi brakowało mojej Silvette i jej V8 pod maską . Co ciekawe – kierowcy i mechanicy japońscy, po obejrzeniu zdjęć i filmów, zakochali się w moim aucie! I tym samym obalili mit, że prawdziwy driftowóz to auto japońskie, z małolitrażowym, doładowanym silnikiem. Nic bardziej mylnego! Japończycy chcieliby montować w swoich driftowozach silniki V8, lecz ich prawo (podatki) i brak dostępności do takich jednostek, uniemożliwia ich montaż  Bardzo dużo się tam nauczyłam i z przyjemnością tam wrócę – mówi Karolina.

A oto jak było w Japonii.

https://www.youtube.com/watch?v=zKM8TzblbL8

Najnowsze

Klaudia Podkalicka rozpoczyna sezon od rajdu Baja Drawsko

Przed Klaudią pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Większość odcinków zlokalizowanych będzie na dobrze znanych odcinkach rajdu Baja Poland na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Ten rajd to rozpoczęcie startów Klaudii w nowych barwach Total, jednak od zawsze w tym samym „sportowym” składzie. Zespół wielokrotnie pokazał, że podium należy do nich, czasami jednak dramatyczne sytuacje kończyły rajd przed czasem. Okolice Drawska Pomorskiego, Kalisza to wymarzone tereny do organizacji tego typu imprez, nigdy nie brakuje kibiców! i sytuacji, których nikt nie może zaplanować. To drugi domowy rajd zawodniczki ze Szczecina i uwielbiane przez nią odcinki. Co roku Klaudia pokazuje, że celem jest finisz i jak najwyższe lokaty.

Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?

– Rozpoczyna się pierwsza runda Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Baja Drawsko. Nie mogę się już doczekać, ponieważ minęło sporo czasu od ostatniego rajdu, w którym wystartowałam i zajęliśmy razem z Piotrem Binasiem drugie miejsce w klasyfikacji T2. W tym roku mamy nowy sezon i wyzwania, a przede wszystkim nowe barwy i cele do zrealizowania. Mimo, że od ostatniego startu minęło sporo czau, nie odpoczywałam. Treningi realizowaliśmy bardzo często, poprawiliśmy nasze tempo i technikę, wiem, że jesteśmy gotowi na zwycięstwo w naszej klasie . Walczyliśmy trochę z samochodem, ale ostatecznie został złożony, osiąga moc, którą wygrywaliśmy w poprzednich latach. Oczywiście pierwszym testem będzie prolog, na który zapraszam wszystkich kibiców. Patrzymy na pierwszą rundę obiecująco, jednak obserwujemy konkurencje. Cele stawiamy wysoko, poligon zweryfikuje to szybko. Trzymajcie za nas kciuki. Podziękowania za wsparcie dla Total, otoMoto, Carmont i Proftec. Nasze starty są możliwe tylko dzięki takim firmom. To wspaniałe, że rozpoczynamy sezon 2015 dzięki Wam! Teraz czas do pracy i wykonanie zadania – mówi Klaudia Podkalicka.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów terenowych 2015:
I Runda – 10.04.2015 do 12.04.2015  – Carmont Baja Drawsko Pomorskie
II Runda – 01.05.2015 do 03.05.2015 – Baja Carpathia
III Runda – 12.06.2015 do 14.06.2015 – Baja Czarne
IV Runda – 10.07.2015 do 12.07.201 – Baja
V Runda – 27.08.2015 do 30.08.2015 – Baja Poland
VI Runda – 23.10.2015 do 25.10.2015 – Baja Inter Cars

Klaudia Podkalicka – przebieg kariery:
2002
– Mistrzostwo województwa zachodniopomorskiego.
2004 – 4. miejsce jako pilot załogi – XXV Rajd Magnolii.
2005 – 2. miejsce jako pilot załogi – Puchar Polski Automobilklubów i Klubów w klasie 4.
2006 – najszybsza kobieta w pucharze Kia Picanto Cup, w klasyfikacji generalnej – 15. miejsce.
2007 – Wicemistrzostwo ADAC Logan Cup
2008 – najszybsza kobieta w 46. Rajdzie Barbórki
2009 – 3. miejsce w klasie T1 – I Rajd Baja Poland
2010 – 5. miejsce w klasie T2 – II Rajd Baja Poland
2012 – Wygrany prolog i 8 miejsce w klasie T2 – Rajd Rabakoz Cup 2012
2013 – 11 miejsce w pierwszej rundzie Volkswagen Castrol Cup – Tor Poznań
2013 – 2 miejsce w klasie T2 – Rajd Baja Poland (Mistrzostwa Polski)
2014 – 2 miejsce w klasie T2 – Rajd Baja Poland (Puchar Świata)

Najnowsze

16-letnia Roxanne Treuberg jedyną kobietą w Kia Lotos Race

Wśród kierowców, którzy przyjechali na trening przed Kia Lotos Race, znalazła się również debiutująca w tym roku 16-letnia Roxanne Treuberg. Mieszkająca na co dzień w niemieckim Wildeck zawodniczka należy do klubu ADAC Hessen i po kilku latach męskiej obsady Kia Lotos Race z pewnością wniesie do tegorocznej rywalizacji dużo kolorytu.

Kierowcy startujący w tegorocznej edycji Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto wzięli udział w przedsezonowej sesji treningowej, jaka została zorganizowana wczoraj na torze Poznań. Celem spotkania było przede wszystkim zaznajomienie tegorocznych debiutantów z samochodami i przepisami oraz sprawdzenie technicznego stanu wyścigowych Picanto i ich zważenie. W najbliższym sezonie bowiem nadal będzie obowiązywało „doważenie” aut do regulaminowej masy (920 kg wraz z wyposażeniem i kierowcą), co pozwoli na dalsze zrównanie szans wszystkich uczestników cyklu Kia Lotos Race.

Zawodnicy mieli niemal cały dzień na sprawdzenie swoich samochodów i ich ustawień, a komisja techniczna PZM w tym czasie systematycznie kontrolowała kolejne auta. Podczas całego treningu zawodnicy mieli też do swojej dyspozycji instruktorów, którzy służyli im radami i pomocą. To było niezwykle istotne zwłaszcza dla tych, mających jeszcze minimalne doświadczenie w jeździe samochodem.

Inauguracja jubileuszowego sezonu KLR będzie miała miejsce w pierwszy weekend maja na legendarnym, węgierskim Hungaroring, znanym kibicom sportów motorowych przede wszystkim ze zmagań Formuły 1. Kia Lotos Race po dwóch latach powraca na ten tor by towarzyszyć Mistrzostwom Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Na drugą rundę Mistrzostw zawodnicy przeniosą się do Holandii, w okolice Amsterdamu.  Slovakiaring będzie gospodarzem III rundy KLR, gdzie zawodnicy kolejny już raz będą mieli okazję ścigać się obok  fabrycznych kierowców WTCC a po wakacyjnej przerwie Mistrzostwa Polski Kia Picanto powrócą do walki o najlepsze lokaty na torze Poznań.  Dwie ostatnie rundy KLR to spotkania z olbrzymami motorsportu. Śladem minionego sezonu uczestnicy KLR zawitają na Mistrzostwa Europy Ciężarówek (ETRC). Wyścigi ciężarówek cieszą się ogromną popularnością, więc towarzyszące tym gigantom wyczynowe „maluchy” Kia będą rywalizować przy kilkudziesięciotysięcznej widowni. Pierwsze spotkanie będzie miało miejsce w ostatni weekend sierpnia na Autodromie Most w Czechach, natomiast drugie i zarazem ostatnie w tym roku  zostanie rozegrane na belgijskim torze Zolder.

Najnowsze

Ekskluzywne akcesoria dla fanów Mercedesa AMG

Od wyrobów ze skóry i luksusowych dodatków do funkcjonalnych gadżetów - kolekcja AMG Selection na rok 2015 obejmuje przeróżne akcesoria, w tym nowości nawiązujące designem do nowego Mercedesa-AMG GT.

Motywem przewodnim tegorocznej kolekcji jest oczywiście najnowsze, rasowe coupe z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Z myślą o jego właścicielach i miłośnikach zaprojektowano na przykład czapkę AMG GT w kolorze antracytowym oraz ekskluzywny futerał na iPhone’a 6, wykonany z karbonu/poliwęglanu w kolorze czarnym/antracytowym z kontrastującymi akcentami w żółtym odcieniu Solarbeam.

Ten sam wzór ma sportowa torba/pokrowiec AMG GT (67 x 35 x 35 cm) – antracytową tkaninę uzupełniają tu żółte detale. Poza pojemną, zamykaną komorą w torbie wygospodarowano mniejsze przegródki i kieszenie. Wyposażono ją również w uchwyty do noszenia w dłoni oraz odłączany pasek na ramię.

Porcelanowy kubek AMG GT Cup – również antracytowo-żółty, z czarnym logo AMG GT – ma pojemność 0,3 l.

Unikalne połączenie stali nierdzewnej i skóry z karbonowym deseniem stanowi breloczek AMG GT o długości 10,5 cm. Zaopatrzono go w odciągany, obrotowy zamek oraz trzy dodatkowe, małe pierścienie służące do szybkiej wymiany lub odłączenia kluczy.

Włókno węglowe to materiał nieodłączny w konstrukcji wysokiej klasy aut sportowych – ekskluzywny, lekki i wytrzymały. Wykończone nim spinki do mankietów AMG łączą elegancję z dynamicznym charakterem.

Chłodne, surowe włókno węglowe perfekcyjnie sprawdza się również w wystroju kabin sportowych Mercedesów – zwłaszcza w połączeniu z naturalną skórą. Kolekcja AMG Selection 2015 obejmuje szeroką gamę produktów wykorzystujących tę mieszankę: etui na karty kredytowe (wymiary: 10 x 8,3 x 0,5 cm), etui na dowód rejestracyjny i dokumenty (8,5 x 15 x 0,5 cm), miniportfel AMG z licznymi przegródkami (10,5 x 7,5 x 1,5 cm) oraz odporny na wilgoć i brud pokrowiec na iPhone’a® 6 (8,3 x 14,7 x 0,5 cm). Wszystkie te akcesoria są ręcznie produkowane w Niemczech.

Ze skóry o karbonowym deseniu wykonano również portfel AMG o wymiarach 13 x 2 x 22,5 cm, mieszczący na przykład zestaw kart kredytowych oraz bilety lotnicze i kolejowe. To przydatny towarzysz podróży służbowej lub wyjazdu wakacyjnego, podobnie jak stalowe pióro kulkowe AMG z akcentami z metalu i skóry.

Dostępny w kolorze białym lub czarnym brelok AMG Carbon ze skóry i stali nierdzewnej wyróżnia się typową dla modeli Mercedes-AMG sportową elegancją. Linię karbonowych akcesoriów uzupełnia komplet dwóch filiżanek do espresso z białej porcelany, pakowanych w ozdobne pudełko.

Kolejną wizytówką samochodów Mercedes-AMG są sportowe fotele z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami. Takie same przeszycia zdobią również inne nowości w kolekcji AMG Selection: męski portfel AMG (12 x 9,2 x 1,5 cm) oraz etui na klucze (11 x 6,8 x 1,5 cm). Oba produkty wykonano z miękkiej, czarnej skóry jagnięcej i wyprodukowano ręcznie w Niemczech. Portfel zaopatrzono w kilka przegródek, a etui – w karabińczyki dla sześciu różnych kluczy, przegródkę na rachunki oraz dodatkową, zamykaną na zamek kieszeń.

Metalowe okulary AMG z szaro-zielonymi soczewkami (100% ochrona przed promieniowaniem UV-A/B-400, optyka Carl Zeiss) stanowią elegancki dodatek do każdego sportowego stroju.

Wygodne, damskie i męskie kurtki AMG wykonano z oddychającej, chroniącej przed wiatrem i wilgocią tkaniny poliestrowej. Wyposażono je w odpinany kaptur, który można również schować w kołnierzu, oraz kieszonkę na telefon komórkowy. Dzięki dwukierunkowemu zapięciu kurtki zapewniają odpowiednią wentylację w cieplejsze dni. Kobiecy wariant (rozmiary: XS-XL) ma czarny kolor z białymi akcentami wzdłuż zamków, a męski (rozmiary: S-XXL) jest całkowicie czarny.

W kolekcji AMG Selection 2015 są także trzy nowe modele czapek: męska, w kolorze czarnym, damska – biała – oraz dziecięca, biało-czerwona. Każda z nich ma bawełnianą podszewkę i metalową klamrę do regulacji rozmiaru.

Najnowsze

Opel Corsa OPC dostępny w Polsce już za 90 500 zł

Nowa generacja Corsy w tej wersji jest tańsza od poprzedniczki mimo dodatkowych 15 KM pod maską. Dzięki funkcji overboost maksymalny moment obrotowy silnika można chwilowo zwiększyć o 35 Nm, do 280 Nm. Zamówienia na najmłodszy model OPC będzie można składać już od maja.

Nowa Corsa OPC, zaprezentowana światu po raz pierwszy w Genewie, ma silnik o mocy 207 KM oraz wyposażenie OPC. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić według producenta 7,5 l/100 km. Cena katalogowa samochodu w Polsce będzie zaczynała się od 90 500 zł.

Parametry, prędkość i spory moment obrotowy
Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Duże wloty powietrza, wyrazisty kształt pokrywy silnika, wydatny tylny spojler i podwójna końcówka układu wydechowego Remus nie pozostawiają co do tego wątpliwości. Dźwięk turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 wzmocniony odpowiednią akustyką układu wydechowego podkreśla potencjał jednostki napędowej. W porównaniu z poprzedniczką nowa Corsa OPC oferuje dodatkowe 15 KM mocy i o 35 Nm więcej momentu obrotowego. Według najnowszych pomiarów nowa Corsa OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy – jest więc pod tym względem lepsza o prawie pół sekundy od poprzedniej generacji. Elastyczność na piątym biegu, mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h, poprawiła się o 0,3 sekundy i wynosi 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 230 km/h. Bezpieczne i pewne prowadzenie nowej Corsy OPC ma gwarantować technologia resorowania Frequency Selective Damping (FSD). Doświadczony kierowca może nawet całkowicie wyłączyć ESP, testując możliwości samochodu na granicy przyczepności. Podobnie jak wszystkie modele OPC nowa Corsa pomyślnie przeszła kompleksowy program testów na najtrudniejszym torze wyścigowym świata – północnej pętli Nürburgring.

Sportowy klimat panuje również we wnętrzu nowej Corsy OPC. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia sterująca sześciobiegową skrzynią OPC o krótkich przełożeniach oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Kierowcy ze sportową żyłką nie muszą też rezygnować z licznych opcji łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel jest dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów z systemami Apple iOS i Android na pokładzie Corsy OPC.

Pakiet Performance OPC
Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance, wymagającym dopłaty 10 000 zł. Jednym z jego istotnych elementów jest wielotarczowy mechanizm różnicowy Drexler z mechaniczną blokadą, zapewniający jeszcze lepsze właściwości trakcyjne samochodu z przednim napędem. W skład pakietu wchodzą także 18‑calowe koła z oponami Michelin, zawieszenie o jeszcze bardziej sportowych nastawach, a także wyczynowy układ hamulcowy Brembo z 330‑milimetrowymi tarczami z przodu.

Najnowsze