Już nigdy nie wjedziesz w dziurę w jezdni
Takie założenie wymyślili inżynierowie koncernu Jaguar Land Rover. Pracują oni nad rozwiązaniem, które pozwoli uchronić nie tylko felgi czy zawieszenie w samochodzie, ale przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo na drogach.
Inżynierowie pracujący dla JLR wykorzystają do badan Range Rovera Evoque, który będzie służył jako samochód badawczy wykrywający dziury, nierówności oraz uszkodzenia w nawierzchni drogowej. Sensory MagneRide będą rejestrować zmiany w pracy zawieszenia, a do tego kamery będą na bieżąco analizować sytuację przed samochodem.
JLR pracuje nad systemem, który nie tylko będzie zbierał i analizował takie informacje, ale również dzielił się z nimi z innymi uczestnikami ruchu. Dzięki temu kolejny, nadjeżdżający samochód byłby już przygotowany na konkretną okoliczność, aby nie doszło do uszkodzeń lub niebezpiecznej sytuacji na drodze.
Jeden z dyrektorów w koncernie roztacza wokół projektu wizję, w której autonomiczny samochód mógłby nie tylko komfortowo przemieszczać się omijając ubytki w nawierzchni, ale przy okazji przekazywać takie informacje do innych samochodów oraz służb obsługujących dany odcinek jezdni. W razie potrzeby samochód zwalniałby lub całkowicie się zatrzymywał.
To dopiero początek wizji, ale na wszelki wypadek zapraszamy pomysłodawców na polskie drogi. Tutaj poligon doświadczalny dostarczy dużo więcej danych do analizy niż na zadbanych drogach na Wyspach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
W Polsce by tylko z podwórka wyruszył i by dalej nie pojechał bo system by nie pozwolił 😀