Jutta Kleinschmidt będzie się ścigać dla ABT CUPRA XE w Extreme E!
Pierwsza i jak dotąd jedyna zwyciężczyni legendarnego Rajdu Dakar będzie dzieliła kokpit elektrycznej rajdówki Extreme E z Mattiasem Ekströmem.
Jutta Kleinschmidt, zwyciężczyni Rajdu Dakar z 2001 roku, przejmuje kierownicę e-CUPRA ABT XE1 od Claudii Hürtgen, która nie jest w stanie pogodzić startów w Extreme E z obowiązkami w BMW:
Najlepsze osiągi w zawodach terenowych, takich jak Extreme E, wymagają intensywnych przygotowań, w tym testów i udziału w rajdach. To zaangażowanie czasowe niestety nie jest w tej chwili do pogodzenia z moją pracą zawodową w BMW. Jestem bardzo wdzięczna za doświadczenia i emocje, które przeżyłam w rodzinie Extreme E i życzę ABT, Cuprze i Jutcie wszystkiego najlepszego w następnych wyścigach.
Jutta Kleinschmidt miała już szansę wystartować w wyścigu Extreme E. Podczas zawodów Ocean X Prix w Senegalu zastąpiła nieobecną z powodu choroby Hürtgen. Teraz nie może się doczekać, kolejnych elektryzujących emocji podczas rywalizacji:
Najpierw śledziłam serię z punktu widzenia organizatorów, potem dostałem spontaniczną szansę na jazdę, a teraz wraz z Mattiasem jestem właściwie stałym członkiem rodziny kierowców. Bardzo się cieszę, że znów mogę rywalizować na najwyższym poziomie.
Arctic X Prix w Kangerlussuaq na Grenlandii odbędzie się w dniach 28 i 29 sierpnia.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.