Jutro wszystko będzie jasne
Ostatnie spotkanie kierowców Formuły 1 w tym sezonie. Kto zostanie Mistrzem Świata 2010? Chcielibyśmy, aby odpowiedź brzmiała - Robert Kubica. Jak powiedział jednak w czasie pobytu w Warszawie Mark Webber, na to musimy jeszcze poczekać.
Hamilton, Vettel i Alonso |
fot. Red Bull
|
Finałowy trening i kwalifikacje potwierdzają poziom przygotowania i możliwości zespołu Red Bull. Sebastian Vettel i Mark Webber uzyskali najlepsze czasy w sobotnim treningu, a co ważniejsze Vettel także w kwalifikacjach. To 10. pole position dla młodego Niemca w tym sezonie. Nie oznacza to oczywiście gwarancji jego wygranej w wyścigu, ani tym bardziej zdobycia tytułu mistrzowskiego.
Od początku tego weekendu bardzo widoczni są także kierowcy McLarena. Oprócz najlepszego czasu Hamiltona w 2.sesji i 3. wyniku w 3. sesji, obydwaj kierowcy tego zespołu wystartują z 1. i 2. linii do jutrzejszego wyścigu, razem z Alonso przedzielając zawodników Red Bull. W trudnej sytuacji znalazł się niestety Mark Webber. W kwalifikacjach zajął dopiero 5 miejsce. Niezaleznie od powodów dla których właśnie tak się dzieje, zdecydowanie szybszym zawodnikiem jest Sebastian Vettel, który ma na swoim koncie mniejszą liczbę punktów niż jego kolega z teamu. Niewątpliwie komplikuje to możliwość zdobycia tegorocznego tytułu przez kierowcę Red Bulla. Vettela dzieli od prowadzącego w klasyfikacji Alonso aż 15 punktów, Webbera tylko 8. Popatrzmy więc jakie są uwarunkowania zdobycia tytułu przez jednego z 4 pretendentów.
Fernando Alonso |
fot. Ferrari
|
Fernando Alonso zostanie Mistrzem, jeśli:
*wygra lub będzie 2.
* zajmie 3., 4. lub 5. lokatę i ani Webber, ani Vettel nie wygra
* zajmie 6. miejsce, a Webber nie zdobędzie wyższej niż 3. pozycja i Vettel nie wygra
* zajmie 7. lub 8. miejsce, a Webber nie uzyska wyższej lokaty niż 4. i Vettel nie wygra
* zajmie 9. miejsce, a Webber nie zdobędzie wyższej lokaty niż 5. i Vettel nie zdobędzie wyższego miejsca niż 3.
* zajmie 10. miejsce, a Webber nie zdobędzie wyższej lokaty niż 6., Vettel nie zdobędzie wyższej lokaty niż 3. i Hamilton nie wygra.
* jeśli trzej pozostali rywale nie zdobędą punktów.
Mark Webber |
fot. Red Bull
|
Mark Webber zostanie Mistrzem, jeśli:
* wygra, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 3.
* zajmie 2. pozycję, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 6. i Vettel nie wygra
* zajmie 3. pozycję, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 7. i Vettel nie wygra
* zajmie 4. pozycję, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 9. i Vettel nie wygra
* zajmie 5. pozycję, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 10. i Vettel nie wygra
* jeśli trzej pozostali rywale nie zdobędą punktów, Webber musi ukończyc wyścig o GP Abu Dhabi przynajmniej na 5. pozycji.
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Sebastian Vettel zostanie Mistrzem, jeśli:
* wygra, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 5.
* zajmie 2. lokatę, a Alonso nie zdobędzie wyższej lokaty niż 9. i Webber nie zdobędzie wyższej lokaty niż 5.
* wygra, Webber będzie 2., a Alonso 5. – taka sytuacja da wszystkim tym trzem kierowcom jednakową liczbę punktów (256). Vettel i Alonso będą mieć taką samą liczbę wygranych wyścigów (5), taką samą liczbę 2. miejsc (2) i taką samą liczbę 3 lokat (3); przewaga Vettela wynikać będzie z większej liczby 4. miejsc (3), w stosunku do 4. miejsc zdobytych przez Alonso (2).
* trzej pozostali rywale nie zdobędą punktów, Vettel musi ukończyć wyścig na 1. lub 2. miejscu.
Lewis Hamilton |
fot. McLaren
|
Lewis Hamilton zostanie Mistrzem, jeśli:
* wygra, Alonso nie zdobędzie punktów, Webber nie zdobędzie wyższej lokaty niż 6. i Vettel nie dobędzie wyższej lokaty niż 3.
* jeśli rywale nie zdobędą punktów, Hamilton musi wygrać GP Abu Dhabi.
Jest jeszcze jedna kwestia. Oczywiście możliwy jest jeszcze inne ustawienie kierowców na mecie. Wygrana Vettela, 2. miejsce Webbera i 5. lokata Alonso da wszystkim tym kierowcom jednakowo liczbę punktów.
Tyle na temat pretendentów do tronu.
Robert Kubica |
fot. Renault
|
Kwalifikacje do Grand Prix w Emiratach Arabskich nie były udane dla Roberta Kubicy. Po raz pierwszy (no i ostatni, z pewnością) w tym roku Polakowi nie udało się uzyskać wyniku, który pozwoliłby mu na udział w 3. części. – Walczyłem z samochodem od wczoraj i zwyczajnie nie potrafiliśmy poradzić sobie z problemami. Tył samochodu ślizgał się bardzo dziś wieczorem, więc trudno było wykorzystać moc, aby uzyskać wystarczająco dobry czas. Próbowałem wszystkiego, w wielu zakrętach zjeżdżałem na pobocze. Jestem zawiedziony, że nie jestem w pierwszej dziesiątce, ale jednocześnie to pierwszy raz w tym roku, kiedy mam wybór co do rodzaju opon na niedzielę – i zobaczymy czy uda nam się wykorzystać ten fakt jako przewagę jutro. Sezon jeszcze się nie skończył i spróbujemy zakończyć go z większą liczbą punktów – powiedział Robert Kubica po sobotnich kwalifikacjach.
Wyjątkowo tym razem Polaka wyprzedził jego kolega z teamu. Vitaly Petrov uzyskał czas lepszy o 0,122 sekundy i wystartuje z 10. pola.
Wyniki 3. sesji treningowej:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’40.696 |
– |
18 |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’40.829 |
0.133 |
15 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’41.280 |
0.584 |
13 |
4 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’41.490 |
0.794 |
14 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’41.578 |
0.882 |
17 |
6 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’41.689 |
0.993 |
17 |
7 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’41.690 |
0.994 |
18 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’41.729 |
1.033 |
17 |
9 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’41.877 |
1.181 |
18 |
10 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’41.893 |
1.197 |
20 |
11 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’41.934 |
1.238 |
18 |
12 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’41.978 |
1.282 |
14 |
13 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’42.316 |
1.620 |
15 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’42.566 |
1.870 |
16 |
15 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’42.587 |
1.891 |
18 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’42.858 |
2.162 |
14 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’42.993 |
2.297 |
20 |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’43.344 |
2.648 |
18 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’44.876 |
4.180 |
15 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’45.048 |
4.352 |
23 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’45.050 |
4.354 |
20 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’45.490 |
4.794 |
16 |
23 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’45.629 |
4.933 |
22 |
24 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’46.464 |
5.768 |
17 |
Wyniki sesji kwalifikacyjnej GP Abu Dhabi:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 (vs Q1) |
Q3 (vs Q2) |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’40.318 |
1’39.874 (-0.444) |
1’39.394 (-0.480) |
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’40.335 |
1’40.119 (-0.216) |
1’39.425 (-0.694) |
3 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’40.170 |
1’40.311 (+0.141) |
1’39.792 (-0.519) |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’40.877 |
1’40.014 (-0.863) |
1’39.823 (-0.191) |
5 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’40.690 |
1’40.074 (-0.616) |
1’39.925 (-0.149) |
6 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’40.942 |
1’40.323 (-0.619) |
1’40.202 (-0.121) |
7 |
13 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’40.904 |
1’40.476 (-0.428) |
1’40.203 (-0.273) |
8 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’41.222 |
1’40.452 (-0.770) |
1’40.516 (+0.064) |
9 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’40.231 |
1’40.060 (-0.171) |
1’40.589 (+0.529) |
10 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’41.018 |
1’40.658 (-0.360) |
1’40.901 (+0.243) |
11 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’41.336 |
1’40.780 (-0.556) |
– |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’41.045 |
1’40.783 (-0.262) |
– |
13 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’41.473 |
1’40.914 (-0.559) |
– |
14 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’41.409 |
1’41.113 (-0.296) |
– |
15 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’41.015 |
1’41.418 (+0.403) |
– |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’41.681 |
1’41.642 (-0.039) |
– |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’41.707 |
1’41.738 (+0.031) |
– |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’41.824 |
– |
– |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’43.516 |
– |
– |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’43.712 |
– |
– |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’44.095 |
– |
– |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’44.510 |
– |
– |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’45.085 |
– |
– |
24 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’45.296 |
– |
– |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
No właśnie, czy możliwe jest aby było kilku mistrzów jeśli zdąbędą tyle samo punktów? Przecież to nie mecz gdzie są dogrywki? PS strasznie dużo błędów, ciężko się czyta.
Anonymous - 5 marca 2021
No właśnie, czy możliwe jest aby było kilku mistrzów jeśli zdąbędą tyle samo punktów? Przecież to nie mecz gdzie są dogrywki? PS strasznie dużo błędów, ciężko się czyta.