Joanna Miller przed I eliminacją Mistrzostw Polski Kobiet w motocrossie

Ubiegły rok to wspaniałe starty w Mistrzostwach Świata, a potem fatalny wypadek... Kilka słów podsumowania i o nadziejach na przyszłość bezpośrednio od Joanny Miller.

Joanna Miller:

Rzeczywiście, kolizja na torze sprawiła, że niestety mój sezon startowy skończył się przedwcześnie. Początkowo po wypadku myślałam, że przerwa potrwa miesiąc i zacznę trenować. Niestety, po wyciętej śledzionie tak szybko nie dochodzi się do pełen sprawności. Dopiero po trzech miesiącach lekarze pozwolili mi na pierwsze treningi. Początkowo było ciężko, jednak im dłużej pracowałam nad swoim ciałem i psychiką, tym bardziej stawałam się coraz mocniejsza, i jeśli był nawet jakiś psychiczny uraz, to zniknął dość szybko. Niestety, w trakcie jednego z treningów poczułam się zbyt pewnie i trrrach… złamałam obojczyk. Cały rok okazał się pechowy od początku do końca.

Joanna Miller na torze
fot. PZM

Po pół roku przerwy (nie licząc sześciu treningów pomiędzy wypadkiem na Słowacji a złamanym obojczykiem) pojechałam na tydzień do Hiszpanii, gdzie trenowałam pod okiem samego Johna van den Berka. Wróciłam do Polski i zaczęłam ciężkie i bardzo wyczerpujące treningi kondycyjne (rower, bieganie, basen) prowadzone przez Marcina Florka. W lutym kolejny wyjazd do Hiszpanii. Tym razem na dwa tygodnie, również u Johna van den Berka. Z Hiszpanii pojechałam prosto do Holandii i tam wyczerpujące treningi w każdy weekend. W ostatni weekend marca przyjechałam do domu, aby przygotować się do pierwszej rundy Mistrzostw Świata. W Valkenswaard było średnio. Zawiódł sprzęt, ale nie chcę o tym mówić.

Priorytetem w tym roku będą oczywiście Mistrzostwa Świata, ale również będę startować w w MX2 w Mistrzostwach Polski Kobiet. Te ostatnie już niedługo, dlatego zapraszam na tor do Olsztyna (18/19 maja).

Najnowsze

GP Hiszpanii 2013, kwalifikacje: Mercedes przypomina o sobie

W Bahrajnie i w Hiszpanii Nico Rosberg wywalczył dwa z trzech dotychczasowych pole position w karierze. Oznacza to również, że bolid Mercedesa trzeci raz z rzędu wygrał kwalifikacje.

Nico Rosberg był od zespołowego partnera, Lewisa Hamiltona, lepszy o 0.254 sekundy. Obaj zresztą wykazali się świetną dyspozycją. Po Q1 Hamilton był 13., w Q2 przeskoczył na pierwszą pozycję. Ostatecznie jednak to Rosberg okazał się lepszy – to zdecydowanie był jego dzień: dwa okrążenia warte pole position. Na drugą linię cichaczem wkradł się Sebastian Vettel, wystartuje z niej do wyścigu o GP Hiszpanii wraz z Kimim Raikkonenem. Szkoda trochę Fernando Alonso, który, mimo dopingu rodaków, musiał zadowolić się piątą lokatą.

Od lewej: Hamilton, Rosberg, Vettel
fot. Pirelli

Usprawnienia bolidów nadal nie przynoszą spodziewanych rezultatów. Ekipa Williamsa nie zdołała przebić się do Q2, jeżeli zaś chodzi o McLarena – Button odpadł w Q2 z 14. czasem. Nieco lepiej poradził sobie jego drużynowy partner, Sergio Perez, który ostatecznie uplasował się na 9. miejscu.

Mercedes przyzwyczaił nas ostatnio, że świetna forma podczas kwalifikacji nie musi się przekładać na równie dobre wyniki w ostatecznym wyścigu. Czy jutro możemy spodziewać się zaskoczeń, czy ponownie podium obsadzą faworyci?

 

Grand Prix Hiszpanii: Kwalifikacje – Wyniki

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

1.

Nico Rosberg

Mercedes

1:21.913

1:21.776

1:20.718

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:21.728

1:21.001

1:20.972

3.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:22.158

1:21.602

1:21.054

4.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:22.210

1:21.676

1:21.177

5.

Fernando Alonso

Ferrari

1:22.264

1:21.646

1:21.218

6.

Felipe Massa

Ferrari

1:22.492

1:21.978

1:21.219

7.

Romain Grosjean

Lotus

1:22.613

1:21.998

1:21.308

8.

Mark Webber

Red Bull

1:22.342

1:21.718

1:21.570

9.

Sergio Perez

McLaren

1:23.116

1:21.790

1:22.069

10.

Paul di Resta

Force India

1:22.663

1:22.019

1:22.233

11.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:22.905

1:22.127

 

12.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:22.775

1:22.166

 

13.

Adrian Sutil

Force India

1:22.952

1:22.346

 

14.

Jenson Button

McLaren

1:23.166

1:22.355

 

15.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:23.058

1:22.389

 

16.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:23.218

1:22.793

 

17.

Valtteri Bottas

Williams

1:23.260

 

 

18.

Pastor Maldonado

Williams

1:23.318

 

 

19.

Giedo van der Garde

Caterham

1:24.661

 

 

20.

Jules Bianchi

Marussia

1:24.713

 

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:24.996

 

 

22.

Charles Pic

Caterham

1:25.070

 

 

Najnowsze

GP Hiszpanii 2013, treningi: Alonso i Vettel najlepsi

Jak na razie nie widać jeszcze, by strategiczne poprawki w bolidzie McLarena przyniosły oczekiwane efekty. Jenson Button nadal snuje się na szarym końcu. Sebastian Vettel działa własnym rytmem, Adrian Sutil konsekwentnie pnie się w górę, a Alonso trzyma formę.

I trening

Pierwszy trening podzielili między sobą koledzy z ekipy Ferrari. Najlepszy czas wykręcił Alonso, ale Felipe Massa był od niego niewiele słabszy. Tuż za nimi niespodziewanie uplasował się Jean-Eric Vergne z Toro Rosso.

Fernando Alonso chciałby zwyciężyć w ojczystej Hiszpanii
fot. Ferrari

Niespodziewanie, bo mistrzowie i faworyci zeszli na dalszy plan. Po części przyczyną był obfity deszcz; Sebastian Vettel na przykład ograniczył się do jedenastu okrążeń i zjechał do boksu, zniechęcony aurą, toteż ostatecznie zajął dopiero 19. miejsce. Dla Buttona trening miał być pierwszym testem usprawnionego bolidu. Nie przejechał jednak ani jednego mierzonego okrążenia.

Najszybsze okrążenie Fernando Alonso wyniosło 25,252 sekundy. Prawdopodobnie Massa wyprzedziłby nawet kolegę, gdyby nie pechowe zahaczenie o krawężnik.

 

Wyniki 1. treningu – GP Hiszpanii

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Fernando Alonso

Ferrari

1:25.252

20

 

2.

Felipe Massa

Ferrari

1:25.455

0.203

20

 

3.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:25.667

0.415

25

 

4.

Romain Grosjean

Lotus

1:26.042

0.790

21

 

5.

Adrian Sutil

Force India

1:26.212

0.960

24

 

6.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:26.374

1.122

19

 

7.

Valtteri Bottas

Williams

1:26.456

1.204

20

 

8.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:26.614

1.362

21

 

9.

Nico Rosberg

Mercedes

1:26.621

1.369

21

 

10.

Paul di Resta

Force India

1:26.755

1.503

16

 

11.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:26.940

1.688

26

 

12.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:27.061

1.809

24

 

13.

Sergio Perez

McLaren

1:27.135

1.883

6

 

14.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:27.250

1.998

26

 

15.

Pastor Maldonado

Williams

1:27.576

2.324

24

 

16.

Heikki Kovalainen

Caterham

1:28.373

3.121

14

 

17.

Giedo van der Garde

Caterham

1:28.600

3.348

19

 

18.

Jules Bianchi

Marussia

1:28.887

3.635

14

 

19.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:29.457

4.205

11

 

20.

Mark Webber

Red Bull

1:29.473

4.221

21

 

21.

Rodolfo Gonzalez

Marussia

1:30.314

5.062

13

 

22.

Jenson Button

McLaren

6

 

 

II trening

Na drugim treningu Sebastian Vettel przypomniał sobie, że w sumie jest przecież mistrzem świata. Jego zwycięstwo nad Fernando Alonso było jednak minimalne: zaledwie 0.017. Oczywiście, miejscowa publiczność mocno dopingowała swojaka, więc Vettel miał nieco utrudnione zadanie… Trzeci czas wykręcił Mark Webber, również wykazując znaczącą poprawę w stosunku do pierwszego treningu, gdzie zajął 20. lokatę. W słabszej formie natomiast był Vergne, który nie zdołał powtórzyć znakomitego wyniku z pierwszego treningu i zajął 9. miejsce. Niemiłą przygodę przeżył Paul di Resta – rozwarstwiła się opona jego bolidu i musiał zaparkować pojazd na trawie.

W drugim treningu Vettel był minimalnie lepszy
fot. Ferrari

Pech nie opuszcza kierowców McLarena – ani Button, ani Perez nie przebili się do pierwszej dziesiątki.

Wyniki 2. treningu – GP Hiszpanii

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:22.808

34

 

2.

Fernando Alonso

Ferrari

1:22.825

0.017

35

 

3.

Mark Webber

Red Bull

1:22.891

0.083

36

 

4.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:23.030

0.222

32

 

5.

Felipe Massa

Ferrari

1:23.110

0.302

37

 

6.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:23.140

0.332

35

 

7.

Nico Rosberg

Mercedes

1:23.398

0.590

45

 

8.

Adrian Sutil

Force India

1:23.840

1.032

37

 

9.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:24.058

1.250

31

 

10.

Paul di Resta

Force India

1:24.104

1.296

25

 

11.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:24.175

1.367

32

 

12.

Jenson Button

McLaren

1:24.306

1.498

35

 

13.

Sergio Perez

McLaren

1:24.854

2.046

31

 

14.

Valtteri Bottas

Williams

1:24.888

2.080

38

 

15.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:25.167

2.359

38

 

16.

Pastor Maldonado

Williams

1:25.321

2.513

32

 

17.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:25.441

2.633

37

 

18.

Romain Grosjean

Lotus

1:25.851

3.043

36

 

19.

Giedo van der Garde

Caterham

1:25.963

3.155

30

 

20.

Jules Bianchi

Marussia

1:26.078

3.270

31

 

21.

Charles Pic

Caterham

1:26.930

4.122

35

 

22.

Max Chilton

Marussia

1:26.970

4.162

26

 

Najnowsze

Rusza Rajd Nadwiślański 2013

Już jutro na rajdowe trasy wyruszą zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski, a wśród nich dwie kobiety. Bazą drugiej rundy cyklu RPP będą Puławy.

Rajd na tym terenie zmienił przede wszystkim nazwę – z Mazowieckiego na Nadwiślański, nie zmienił się natomiast organizator rajdu, a odcinki specjalne pokrywają się w około 60% z zeszłorocznymi. Zmiana nazwy wynika z faktu, że w poszukiwaniu ciekawszych tras ostatecznie odpuszczono tereny Mazowsza.

Trasy trzech odcinków specjalnych będą pokonywane dwukrotnie (w porannej i popołudniowej pętli) i znajdują się w niewielkich odległościach zarówno od siebie, jak i od strefy serwisowej. Każda pętla Rajdu Nadwiślańskiego to 36 kilometrów oesowych i 106 kilometrów tras dojazdowych. Zawodnicy są oczekiwani na mecie o 16:30.

Magdalena Kutta i Jakub Kaszuba
fot. Jacek Kutta

Nowa strefa serwisowa i baza rajdu znajdzie się w Puławach w nowo zbudowanym Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym. Zaplanowano dwie wizyty w strefie o godzinie 11:42 (serwis 30 minut) oraz kolejną, na chwilę przed metą rajdu, o godzinie 15:54 (serwis 10 minut).

53 załogi znalazły się na opublikowanej liście zgłoszeń do Rajdu Nadwiślańskiego. Otwiera ją doświadczona załoga Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski i ich Peugeot 207 S 2000. Będzie można też zobaczyć w akcji Forda Fiestę WRC, którym wystartuje Jarosław Kołtun pilotowany przez Ireneusza Pleskota. Łącznie w klasie „gość” wystartuje aż 11 samochodów! Stawkę kierowców walczących w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski otwiera Mateusz Kubat (Honda Civic Type-R), zwycięzca pierwszej rundy pucharowej rywalizacji, która miała miejsce podczas Rajdu Świdnickiego-Krause.

Zobaczymy też dwie kobiety na prawym fotelu pilota. Pamela Pawlińska pojedzie w klasie „gość” u boku Jarosława Pawlińskiego w Subaru Impreza STI z numerem 8. Kolejną pilotkę zobaczymy dopiero z numerem 52, będzie nią Magdalena Kutta dyktująca Jakubowi Kaszuba w Suzuki Swift.

Zapraszamy do śledzenia wyników na stronie rajdu – www.rajdnadwislanski.pl

Najnowsze

Zlot motocyklistów Harley-Davidson już za kilka dni

Już niebawem motocykliści i miłośnicy jednośladów Harley-Davidson zaczną rozbijać swoje klubowe obozy namiotowe na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu. Zbliża się FH-DCE Super Rally 2013, największy zlot motocyklowy poświęcony marce w całej Europie, który potrwa od 16 do 20 maja.

Po raz pierwszy impreza odbędzie się w Polsce, a organizatorzy spodziewają się przyjazdu aż
12 tysięcy uczestników z całego kontynentu. Na Stadionie Olimpijskim, który na czas zlotu przeobrazi się w motocyklowe miasteczko o powierzchni 25 hektarów, będzie pracować ok. 200 osób, dodatkowo wspieranych przez prawie 100 wolontariuszy. Teren zostanie ogrodzony prawie 12 km płotów. Organizatorzy szykują się do wydawania ok. 15 tys. śniadań dziennie dla uczestników nocujących na polu campingowym. Do dyspozycji motocyklistów przygotowano również kilkadziesiąt punktów gastronomicznych i handlowych. W programie zlotu są koncerty 22 zespołów coverowych, pokazy najpiękniejszych motocykli, zorganizowane wycieczki po najpiękniejszych regionach Dolnego Śląska, ale również szkolenia z bezpieczeństwa na drogach oraz udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach.

Przyjadą motocykliści z Niemiec, całej Skandynawii, Luksemburga, Austrii, Rosji, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Estonii, Litwy, a nawet z Japonii.

Zlot FH-DCE Super Rally Wrocław 2013 jest imprezą zamkniętą i biletowaną, dedykowaną miłośnikom motocykli Harley-Davidson oraz gościnnie Indian i Buell. W dniach 15-20 maja mogą nastąpić utrudnienia w ruchu na drogach dojazdowych do Stadionu Olimpijskiego, czyli na alejach Różyckiego, Paderewskiego oraz ul. Mickiewicza.

Najnowsze