Jeszcze większy, nowy Volkswagen Golf Sportsvan – galeria
Po raz kolejny rodzina Golfa się powiększa. Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie Volkswagen zaprezentuje studyjną wersję nowego Golfa Sportsvan.
Volkswagen Golf Sportsvan |
![]() |
fot. Volkswagen |
Golf Sportsvan ma miec jeszcze bardziej przestronne i dające wiele możliwości aranżacji wnętrze (tylna kanapa przesuwana o 180 mm, pojemność bagażnika wynosząca ponad 1.500 litrów). W wersji podstawowej do wyposażenia seryjnego będą należały takie elementy, jak XDS+, hamulec multikolizyjny, klimatyzacja, siedem poduszek powietrznych, elektroniczny hamulec postojowy, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, podłoga bagażnika z możliwością ułożenia na różnej wysokości oraz osłona przestrzeni bagażowej.
Dodatkowo do Golfa Sportsvan wprowadzone zostaną systemy wspierające kierowcę. Po raz pierwszy w Golfie dostępny będzie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego, który ostrzega podczas jazdy przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje także pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją, system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie. Ponadto do dyspozycji będą także inne rozwiązania, takie jak adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC i asystent utrzymania pasa ruchu.
Golf Sportsvan będzie oferowany z paletą sześciu silników o spektrum mocy od 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM, wyposażonych seryjnie w system Start-Stop. Wszystkie jednostki napędowe dostępne w momencie wprowadzenia na rynek będą spełniały normę emisji spalin Euro6. O ich efektywności może świadczyć na przykład silnik 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM: przewiduje się, że będzie on zużywał zaledwie 3,7 l/100 km (emisja CO2: 95 g/km).
Zobacz też jakie inne auta zostaną zaprezentowane we Frankfurcie – tutaj.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: