
Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May kończą współpracę. Powodem są pieniądze
Byli prezenterzy „Top Gear” – Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James – zakomunikowali, że do końca miesiąca zakończą wspólną działalność. Ich motoryzacyjny projekt pochłonął grube miliony, ale nie przynosił zysku.
Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May, byli prowadzący program „Top Gear”, po rozstaniu z BBC, postanowili kontynuować swoją karierę, tworząc motoryzacyjne show o nazwie „Grand Tour”. Nie wszyscy jednak wiedzą, że równolegle prowadzili również portal internetowy – DriveTribe.
DriveTribe, internetowa platforma współtworzona przez Jeremy’ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya, była miejscem dla wielbicieli motoryzacji i dobrego humoru, w którym – poza bieżącymi newsami i recenzjami – nie brakowało również ciekawych quizów i specjalistycznych artykułów.
Od 2016 roku DriveTribe zebrał 4,1 miliona polubień profilu na Facebooku oraz 2 miliony subskrypcji na YouTube. W tym czasie stworzono wiele ciekawych materiałów, z których najpopularniejszy miał 19 milionów wyświetleń.
Niestety, platforma DriveTribe nie przetrwała próby czasu i do końca stycznia będzie zamknięta.
W witrynę zainwestowali tacy giganci jak 21st Century Fox (4,8 mln funtów) oraz Breyer Capital (4 mln funtów). Jednak mimo takich gwiazd jak Clarkson, Hammond i May, w ciągu pierwszych dwóch lat Drivetribe przyniosło 12,5 mln funtów starty. Załamanie branży motoryzacyjnej w okresie pandemii i kryzysu półprzewodnikowego przełożyło się na redukcję wydatków marketingowych, stanowiących sporą część przychodów DriveTribe. Jeremy Clarkson wyznał:
Jesteśmy głęboko rozczarowani faktem, że wyzwania w branży uniemożliwiły kontynuowanie działalności w jej obecnej formie.
James May dodał:
To wielka szkoda, że musimy to odpuścić. Ostatecznie to po prostu biznes, a biznesom dostaje się najmocniej przez sytuację na świecie
Żeby jednak nie zmarnować całkowicie potencjału zebranej publiki w mediach społecznościowych, Richard Hammond zobowiązał się do dalszego ich prowadzenia:
Dołączcie do nas na kanałach społecznościowych, które będą nadal funkcjonować, umożliwiając rozmowy i wymianę informacji!
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: