Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, przeprowadzi elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Kiedy Jennifer Granholm była gubernatorem w Michigan, zapewniła w tym stanie aż 1,35 miliarda dolarów federalnego finansowania firmom produkującym samochody elektryczne i baterie litowo-jonowe.
W czwartek służba prasowa prezydenta elekta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena poinformowała, że była gubernator stanu Michigan Jennifer Granholm zostanie sekretarzem energii USA.
Teraz przed Granholm stoi wyzwanie wywiązani się z obietnicy wyborczej Bidena dotyczącej rywalizacji Stanów Zjednoczonych z Chinami w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych (EV), w ramach wartego 2 biliony dolarów planu walki ze zmianami klimatycznymi.
Jak Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, ma przeprowadzić elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Po pierwsze administracja Bidena będzie musiała nakłonić Kongres do zatwierdzenia ulg podatkowych i wydania dodatkowych miliardów dolarów na finansowanie stymulacyjne.
Przeczytaj też: Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!
Joe Britton, dyrektor wykonawczy Zero Emission Transportation Association (ZETA), wierzy, że Jennifer Granholm, uda się dokonać zmian:
Jeśli będziemy kultywować sektor pojazdów elektrycznych, możemy stworzyć setki tysięcy miejsc pracy w produkcji. Jennifer Granholm będąc gubernatorem stanu Michigan była olbrzymią orędowniczką napędzania tego rozwoju gospodarczego.
ZETA, grupa 28 firm motoryzacyjnych i użyteczności publicznej, do której należą między innymi Tesla, PG&E i Southern Co, została utworzona w zeszłym miesiącu, aby lobbować za polityką przyjazną dla pojazdów elektrycznych
Nie ma wątpliwości, że Granholm, może odegrać kluczową rolę we wdrażaniu pomocowych rozwiązań dla produkcji zaawansowanych pojazdów elektrycznych, akumulatorów czy organizacji łańcucha dostaw.
Przeczytaj też: Ładowarki GreenWay Polska – dostępne w leasingu dla przedsiębiorców
Byłaby to duża zmiana w stosunku do republikańskiego prezydenta Donalda Trumpa. Zgodnie z polityką „dominacji energetycznej” mającej na celu zwiększenie wydobycia ropy i gazu ziemnego, jego administracja odrzuciła nowe ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych, zaproponowała usunięcie istniejących i ułatwiła sprzedaż pojazdów napędzanych benzyną.
Podczas gdy większość budżetu Departamentu Energii przeznaczona jest na modernizację krajowych zapasów głowic jądrowych i oczyszczenie miejsc jądrowych, wybór Granholm sugeruje skupienie się nowej administracji na transporcie, będącym dużym źródłem emisji gazów cieplarnianych.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: