Jeep Avenger e-Hybrid już dostępny
Jeep Avenger e-Hybrid na dniach pojawi się w salonach i będzie trzecią dostępną wersją produkowanego w Polsce Avengera. Auto ma zużywać tylko 5 litrów paliwa na 100 km.
Jeep rozszerza ofertę produkowanego w Polsce Avengera o silnik benzynowy o pojemności 1.2
l z układem miękkiej hybrydy. Jeep Avenger e-Hybrid wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 29 KM. Samochód przyspiesza do setki w czasie niecałych 11 sekund, a średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 5,1 l/100 km.
Jeep Avenger e-Hybrid dołączy do spalinowego i elektrycznego brata
Jeep Avenger e-Hybrid będzie trzecią dostępną wersją silnikową w gamie Avengera. Dzięki zaawansowanej technologii nowy Jepp Avenger e-Hybrid oferuje wyjątkowo płynną jazdę, ponieważ będzie miał możliwość jazdy w trybie elektrycznym, a to dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów e-DCS6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.
Silnik elektryczny z kolei poprawia wydajność i przyjemność z jazdy, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten aktywuje się podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h, osiągając do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym na drogach miejskich i pozamiejskich lub gdy kierowca zwolni pedał gazu.
Miękka hybryda Jeepa jest także wyposażona w BSG (Belt Starter Generator). Gwarantuje on płynne i ciche przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.
Pod maską Jeepa Avenger e-Hybrid pracuje 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra generujący moc 100 KM, połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i innowacyjną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Taka jednostka gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Taka konfiguracja optymalizuje osiągi silnika spalinowego, szczególnie przy ponownym rozruchu, co łagodzi efekt „turbodziury” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.
Ciekawostką jest niektóre wykorzystanie energii elektrycznej. Auto za jej pomocą, bez włączania silnika spalinowego może poruszać się do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku. Jeep Avenger e-Hybrid może również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym. Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i zapewnia swobodę automatycznego ładowania poprzez hamowanie regeneracyjne, eliminując potrzebę ładowania z gniazdka.
Nowa wersja Avengera będzie dostępna z bogatszym wyposażeniem. Na pokładzie znajdziemy m.in.:
- otwierany elektrycznie dach panoramiczny,
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu pleców,
- skórzana tapicerka,
- 7- lub 10-calowy wyświetlacz zawierającym informacje MHEV, takie jak tryb jazdy, informacje o stanie silnika, czy mocy,
- łopatki zmiany biegów na kierownicy.
Składanie zamówień na nowego Jeepa Avengera e-Hybrid będzie możliwe pod koniec listopada 2023 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Czy można nagrywać policjanta podczas interwencji? Sąd właśnie wydał wyrok
Nagrywanie interesujących lub budzących kontrowersje zdarzeń to w dzisiejszych czasach powszechna praktyka. Do sięgania po kamerę w telefonie skłaniają wiele osób na przykład policyjne interwencje. Zanim to zrobimy warto zadać sobie pytanie, czy nagrywanie funkcjonariusza na służbie jest legalne. -
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Komentarze:
Jan Potockiotocki - 11 grudnia 2023
To sobie kup agregat prądotwórczy 😭
Jan Kochanowski - 5 grudnia 2023
A ilo to cudo będzie kosztować? Bo spalanie 5 l/ 100 km przy trzy cylindrowym silniku 1,2 l i 100 KM to żadna rewelacja. Moja Toyota Chr z silnikiem 1,8 l i 122 KM potrafi latem spalić poniżej 4 l/ 100 km ale to jest prawdziwa hybryda a nie mięka.