Konrad Maruszczak

Jeep Avenger e-Hybrid już dostępny

Jeep Avenger e-Hybrid na dniach pojawi się w salonach i będzie trzecią dostępną wersją produkowanego w Polsce Avengera. Auto ma zużywać tylko 5 litrów paliwa na 100 km.

Jeep rozszerza ofertę produkowanego w Polsce Avengera o silnik benzynowy o pojemności 1.2
l z układem miękkiej hybrydy. Jeep Avenger e-Hybrid wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 29 KM. Samochód przyspiesza do setki w czasie niecałych 11 sekund, a średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 5,1 l/100 km.

Jeep Avenger e-Hybrid dołączy do spalinowego i elektrycznego brata

Jeep Avenger e-Hybrid będzie trzecią dostępną wersją silnikową w gamie Avengera. Dzięki zaawansowanej technologii nowy Jepp Avenger e-Hybrid oferuje wyjątkowo płynną jazdę, ponieważ będzie miał możliwość jazdy w trybie elektrycznym, a to dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów e-DCS6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.

Silnik elektryczny z kolei poprawia wydajność i przyjemność z jazdy, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten aktywuje się podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h, osiągając do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym na drogach miejskich i pozamiejskich lub gdy kierowca zwolni pedał gazu.

Miękka hybryda Jeepa jest także wyposażona w BSG (Belt Starter Generator). Gwarantuje on płynne i ciche przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.

Pod maską Jeepa Avenger e-Hybrid pracuje 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra generujący moc 100 KM, połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i innowacyjną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Taka jednostka gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Taka konfiguracja optymalizuje osiągi silnika spalinowego, szczególnie przy ponownym rozruchu, co łagodzi efekt „turbodziury” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.

Ciekawostką jest niektóre wykorzystanie energii elektrycznej. Auto za jej pomocą, bez włączania silnika spalinowego może poruszać się do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku. Jeep Avenger e-Hybrid może również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym. Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i zapewnia swobodę automatycznego ładowania poprzez hamowanie regeneracyjne, eliminując potrzebę ładowania z gniazdka.

Nowa wersja Avengera będzie dostępna z bogatszym wyposażeniem. Na pokładzie znajdziemy m.in.:

  • otwierany elektrycznie dach panoramiczny,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu pleców,
  • skórzana tapicerka,
  • 7- lub 10-calowy wyświetlacz zawierającym informacje MHEV, takie jak tryb jazdy, informacje o stanie silnika, czy mocy,
  • łopatki zmiany biegów na kierownicy.

Składanie zamówień na nowego Jeepa Avengera e-Hybrid będzie możliwe pod koniec listopada 2023 roku.

Komentarze:

Jan Potockiotocki - 11 grudnia 2023

To sobie kup agregat prądotwórczy 😭

Odpowiedz

Jan Kochanowski - 5 grudnia 2023

A ilo to cudo będzie kosztować? Bo spalanie 5 l/ 100 km przy trzy cylindrowym silniku 1,2 l i 100 KM to żadna rewelacja. Moja Toyota Chr z silnikiem 1,8 l i 122 KM potrafi latem spalić poniżej 4 l/ 100 km ale to jest prawdziwa hybryda a nie mięka.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze