
Jeep Avenger e-Hybrid już dostępny
Jeep Avenger e-Hybrid na dniach pojawi się w salonach i będzie trzecią dostępną wersją produkowanego w Polsce Avengera. Auto ma zużywać tylko 5 litrów paliwa na 100 km.
Jeep rozszerza ofertę produkowanego w Polsce Avengera o silnik benzynowy o pojemności 1.2
l z układem miękkiej hybrydy. Jeep Avenger e-Hybrid wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 29 KM. Samochód przyspiesza do setki w czasie niecałych 11 sekund, a średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 5,1 l/100 km.
Jeep Avenger e-Hybrid dołączy do spalinowego i elektrycznego brata
Jeep Avenger e-Hybrid będzie trzecią dostępną wersją silnikową w gamie Avengera. Dzięki zaawansowanej technologii nowy Jepp Avenger e-Hybrid oferuje wyjątkowo płynną jazdę, ponieważ będzie miał możliwość jazdy w trybie elektrycznym, a to dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów e-DCS6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.
Silnik elektryczny z kolei poprawia wydajność i przyjemność z jazdy, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten aktywuje się podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h, osiągając do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym na drogach miejskich i pozamiejskich lub gdy kierowca zwolni pedał gazu.
Miękka hybryda Jeepa jest także wyposażona w BSG (Belt Starter Generator). Gwarantuje on płynne i ciche przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.
Pod maską Jeepa Avenger e-Hybrid pracuje 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra generujący moc 100 KM, połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i innowacyjną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Taka jednostka gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Taka konfiguracja optymalizuje osiągi silnika spalinowego, szczególnie przy ponownym rozruchu, co łagodzi efekt „turbodziury” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.
Ciekawostką jest niektóre wykorzystanie energii elektrycznej. Auto za jej pomocą, bez włączania silnika spalinowego może poruszać się do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku. Jeep Avenger e-Hybrid może również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym. Ponadto technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i zapewnia swobodę automatycznego ładowania poprzez hamowanie regeneracyjne, eliminując potrzebę ładowania z gniazdka.
Nowa wersja Avengera będzie dostępna z bogatszym wyposażeniem. Na pokładzie znajdziemy m.in.:
- otwierany elektrycznie dach panoramiczny,
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu pleców,
- skórzana tapicerka,
- 7- lub 10-calowy wyświetlacz zawierającym informacje MHEV, takie jak tryb jazdy, informacje o stanie silnika, czy mocy,
- łopatki zmiany biegów na kierownicy.
Składanie zamówień na nowego Jeepa Avengera e-Hybrid będzie możliwe pod koniec listopada 2023 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Komentarze:
Jan Potockiotocki - 11 grudnia 2023
To sobie kup agregat prądotwórczy 😭
Jan Kochanowski - 5 grudnia 2023
A ilo to cudo będzie kosztować? Bo spalanie 5 l/ 100 km przy trzy cylindrowym silniku 1,2 l i 100 KM to żadna rewelacja. Moja Toyota Chr z silnikiem 1,8 l i 122 KM potrafi latem spalić poniżej 4 l/ 100 km ale to jest prawdziwa hybryda a nie mięka.