Jeden kierowca zatrzymał się przed karetką. Drugi już nie

Nie wszyscy kierujący są na tyle uważni, żeby zareagować w porę na pojazd uprzywilejowany. Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji, takich jak ta.

Zwykle kolizje spowodowane pojawieniem się pojazdu uprzywilejowanego na skrzyżowaniu, mają miejsce wtedy, gdy kierowca takiego pojazdu błędnie założy, że wszyscy inni uczestnicy ruchu go zauważyli. Tym razem było inaczej i kierujący karetką bardzo rozsądnie zatrzymał się, czekając aż wszystkie auta umożliwią mu przejazd.

Kierowca osobówki przewrócił na bok karetkę jadącą na sygnale!

Na obecność ambulansu zareagował między innymi kierowca BMW X3, który gwałtownie zahamował. Równie przewidujący nie okazał się kierujący Hyundaiem i30, który uderzył w niemieckiego SUV-a. Niewiele brakowało, a BMW uderzyłoby mimo wszystko w karetkę, ponieważ kierujący X3, po uderzeniu… dodał gazu i podjechał do przodu. Na szczęście ambulans mógł pojechać dalej.

Ruszył w pogoń za karetką i doszło do kolizji. Ale to nie on jest winny?

Winny zdarzenia jest oczywiście kierowca Hyundaia. Chociaż można zwrócić uwagę, że kierowca BMW zatrzymał się niepotrzebnie wcześnie i gwałtownie, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że tuż za nim jedzie innym pojazd, którego kierowca nie będzie miał czasu na reakcję. Brawa przy okazji dla kierującego Hondą Jazz, któremu spieszyło się tak bardzo, że nie poczekał aż karetka przejedzie, tylko przemknął przed nią.

Bezmyślny kierowca autobusu blokuje karetkę na autostradzie

PS. Jak nigdy warto zainteresować się tym, co mówi w trakcie autor nagrania. Mówi o mechanizmie kopania kryptowalut i jak ciekawy jest to koncept z punktu widzenia matematycznego (jeśli do tej pory nie sprawdziliście o co chodzi z tymi kryptowalutami, to zróbcie to – to naprawdę ciekawe). Później autor zaczyna mówić o sztucznej inteligencji, która, obok uczenia maszynowego, jest niezwykle ciekawym zagadnienie,, które już teraz zaczyna mieć wpływ na nasze życie. Niestety nagranie urywa się i nie wiemy, na jaki aspekt sztucznej inteligencji chciał zwrócić uwagę autor.

Najnowsze

Jechał pijany i bez prawa jazdy. Uderzył w bariery tak mocno, że jego chłodnica uszkodziła inne auto!

Ta sytuacja miła w sobie coś abstrakcyjnego. Ile potrzeba nieodpowiedzialności i pecha, żeby chłodnica wypadła z czyjegoś auta i uszkodziła inny pojazd?

Policjanci z drogówki otrzymali zgłoszenie o tym, że na obwodnicy Trójmiasta świadkowie oraz funkcjonariusze Straży Miejskiej ujęli pijanego kierowcę, który uderzył w bariery energochłonne.

Był pijany w sztok, ale i tak miał tyle rozsądku, że zatrzymał pijanego kierowcę!

Patrol który pojechał na miejsce zdarzenia, ustalił, że 38-letni kierowca Citroena jadąc prawym pasem ruchu w kierunku Łodzi, przesadził z prędkością, stracił panowanie nad autem i uderzył w bariery energochłonne znajdujące się po prawej stronie jezdni. Następnie odbił się od nich i uderzył w bariery z lewej strony jezdni. Podczas zdarzenia od pojazdu odpadła chłodnica, która uderzyła w jadącego prawym pasem Hyundaia.

Bardzo dziwna jazda kierowcy Volkswagena, zakończona w rowie. Nie był pijany?

Na całe szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Badanie trzeźwości wykazało natomiast, że sprawca zdarzenia miał w wydychanym powietrzu 3 promile alkoholu. Ponadto mężczyzna nie posiadał uprawnień do kierowania, a w aucie przewoził 14-letniego pasażera. Nieodpowiedzialny kierowca przed sądem odpowie za  jazdę samochodem w stanie nietrzeźwości i spowodowanie kolizji oraz za jazdę bez uprawnień.

Najnowsze

Chciał ukraść auto gdy właścicielka je myła. Takiej reakcji się nie spodziewał

Złodziej liczył na łatwy łup, korzystając z tego, że samochód był otwarty, a kluczyki w stacyjce. Nie sądził, że kobieta będzie się w stanie przed nim z łatwością obronić.

Do zuchwałej próby kradzieży doszło na terenie stacji paliw w Bolkowie. Właścicielka Audi A3 myła swoje auto na myjni samoobsługowej. Nagle pojawił się młody mężczyzna w granatowej koszulce z napisem „POLICJA” i otworzył drzwi samochodu.

Jak kradnie się Ferrari za milion złotych? To proste – w biały dzień wsiadasz i odjeżdżasz

Kobieta zareagowała natychmiast i skierowała strumień wody pod wysokim ciśnieniem prosto na twarz złodzieja. To odstraszyło go na tyle, że zrezygnował ze swojego planu i wraz ze wspólnikiem odjechali Volkswagenem Golfem w kierunku Jawora.

Ukradł auto, wjechał nim do lasu i poszedł spać. Obudzili go policjanci

W tym czasie właścicielka Audi powiadomiła o zdarzeniu policję, a patrol zauważył na terenie jednej ze stacji paliw w Jaworze samochód , którym poruszali się sprawcy. Funkcjonariusze znaleźli w Golfie mokrą koszulkę z napisem „POLICJA”, natomiast w trakcie przeszukania mężczyzny znaleźli – ukryte w bieliźnie – narkotyki. Policjanci zatrzymali 29-latka oraz jego 31-letniego kolegę.

Ukradli BMW M2. Wsiedli i odpalili jak swoje

Sprawcy to mieszkańcy powiatu jaworskiego, którzy noc spędzili w policyjnym areszcie. Następnego dnia usłyszeli zarzuty, a Prokurator Rejonowy w Kamiennej Górze zastosował wobec nich środek zapobiegawczy w postaci policyjnego dozoru. O dalszym losie podejrzanych zdecyduje już sąd. Obaj na pewno odpowiedzą za usiłowanie kradzieży samochodu, natomiast 29-latek dodatkowo usłyszy zarzut posiadania środków odurzających. Ponadto odpowie również za noszenie ubioru z napisem „POLICJA”, co w myśl obowiązujących przepisów jest nielegalne.

Najnowsze

Fiat Tipo City Sport 2021. Znamy cenę wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym!

Nowa wersja Tipo City Sport poszerza również ofertę nowego Tipo, które zostało całkowicie odświeżone w grudniu ubiegłego roku, pod względem silników, stylu, wersji oraz technologii i jest teraz dostępne w nowo skonstruowanej gamie o trzech różnych obliczach: Life, Sport i Cross.

Fiat Tipo City Sport jest natychmiast rozpoznawalny, dzięki swoim charakterystycznym elementom, do których należą m.in. specjalny emblemat „Sport”, umieszczony pod przednim lusterkiem oraz wyjątkowy na tle gamy kolor nadwozia Szary Metropoli, zestawiony z 18-calowymi felgami aluminiowymi z diamentowym szlifem, a także licznym elementom w kolorze błyszczącej czerni: począwszy od wstawek w dolnej części przedniego grilla po słupek B oraz od obudowy lusterek bocznych aż po klamki.

Nowoczesny wygląd Tipo City Sport to również zasługa, montowanych w standardzie zarówno z przodu, jak i z tyłu, nowych świateł Full LED, które nie tylko podkreślają linię samochodu, ale także poprawiają bezpieczeństwo aktywne i pasywne, dzięki zapewnieniu lepszej widoczności.

Fiat Tipo City Sport 2021. Znamy cenę wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym!

Auto zostało wyposażone też w nowy system multimedialny UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym. Zaprojektowany w celu zapewnienia Klientom prostej i wygodnej obsługi, Uconnect 5 umożliwia bezprzewodowe korzystanie z funkcji Apple CarPlay™ lub Android Auto™ na ekranie dotykowym z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji. Zmieniono także układ sterowania klimatyzacją oraz dodano nowe elementy wykończenia: chromowane i czarne.

Dostępne w wersji Hatchback i Station Wagon, nowe Tipo City Sport może być napędzane przez turbodiesla 1.6 Multijet o mocy 130 KM lub nowy 3-cylindrowy , turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 o mocy 100 KM.

Fiat Tipo City Sport 2021. Znamy cenę wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym!

Gama nowego Tipo, coraz bardziej przyjaznego dla środowiska, na zamówienie może zostać wyposażona w Pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech elementów. Są to: wysokociśnieniowy filtr kabinowy z grupy produktów Premium, zapobiegający przenikaniu zanieczyszczeń z zewnątrz – blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów, a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii, umieszczony między wlotem powietrza a kabiną, oczyszcza strumień powietrza napływającego z zewnątrz do systemu klimatyzacji i wentylacji; drugi element to oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu, ale ponieważ jest to urządzenie przenośne, może być wykorzystywany również w domu.

Najnowsze

Mercedes EQS zaprezentowany. 770 km zasięgu i 524 KM pod maską

Początkowo model trafi na rynek w dwóch wersjach: EQS 450+ o mocy 333 KM oraz EQS 580 4MATIC o mocy 524 KM. Co jeszcze wiemy o tej elektrycznej limuzynie?

Zasięg do 770 km i moc do 524 KM sprawiają, że układ napędowy EQS spełnia wszystkie oczekiwania wobec progresywnej limuzyny w segmencie Klasy S. Planowana jest wersja o mocy do 762 KM. Wszystkie EQS-y dysponują silnikiem elektrycznym (eATS) na tylnej osi, a wersje z 4MATIC mają jednostkę eATS również z przodu. Wraz z EQS-em debiutuje nowa generacja akumulatorów o znacznie większej gęstości energii. Większy z dwóch dostępnych akumulatorów ma użyteczną pojemność (netto) 107,8 kWh. To o ok. 26% więcej niż EQC 400 4MATIC.

Mercedes EQS

EQS można ładować prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 200 kW. Aby zgromadzić energię potrzebną do pokonania kolejnych 300 km (WLTP), potrzeba jedynie 15 minut postoju na ładowarce.W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem zmiennym (AC) dzięki pokładowej ładowarce EQS-a można ładować z mocą 22 kW.

Mercedes EQS

Profil z łukowatą linią dachu, wysunięta do przodu kabina i „krótki” tył sprawiają, że EQS już na pierwszy rzut oka wyraźnie odróżnia się od pojazdów zasilanych silnikami spalinowymi. Przedni pas definiuje tzw. czarny panel – innowacyjne reflektory są połączone pasem świetlnym z czarną osłoną zamiast wlotu powietrza. Na życzenie wygląd czarnego panelu można wzbogacić o trójwymiarowy wzór gwiazdy, dostępny w połączeniu z liniami nadwozia AMG lub Electric Art. Nawiązuje on do wzornictwa oryginalnej gwiazdy Daimler-Motorengesellschaft, zarejestrowanej jako znak towarowy w 1911 r.

Mercedes EQS

Opcjonalnie EQS oferuje automatyczne komfortowe drzwi z przodu i z tyłu (dostępne po premierze rynkowej). Jak to działa? Gdy kierowca zbliży się do samochodu, najpierw wysuwają się klamki drzwi. A gdy zbliży się bardziej, jego drzwi zaczną automatycznie się otwierać. Korzystając z MBUX-a, kierowca może również otworzyć tylne drzwi – np. żeby wpuścić do środka dzieci przed szkołą.

Mercedes EQS

Standardowa skrętna tylna oś, z kątem skrętu tylnych kół do 4,5°, zwiększa zwrotność i zwinność prowadzenia EQS-a. Alternatywnie nabywcy mogą zamówić układ skrętnej tylnej osi z tylnymi kołami skręcanymi pod kątem do 10° (lub aktywować go później poprzez aktualizację bezprzewodową OTA). Ten drugi ogranicza średnicę zawracania ponad 5-metrowego EQS-a do zaledwie 10,9 m, czyli do poziomu odpowiadającego wielu modelom kompaktowym.

Mercedes EQS

EQS korzysta z najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę. Nowością jest np. dodatkowe ostrzeżenie o mikrośnie, emitowane przez system Attention Assist. Za pomocą kamery w wyświetlaczu wskaźników (tylko w połączeniu z MBUX Hyperscreen) analizuje on ruchy powiek kierowcy.

Najnowsze