Jeden dzień, jeden radiowóz i 11 zatrzymanych praw jazdy

Policjanci z gorzowskiej drogówki tylko w jeden dzień zatrzymali 11 kierowców, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym. Rekordzista jechał aż o 80 km/h więcej, niż pozwalały przepisy.

Pomimo nadal wyraźnie zmniejszonego ruchu na polskich drogach, policjanci z drogówki mają pełne ręce roboty. Wystarczył jeden dzień, aby załoga z gorzowskiej komendy, mająca do dyspozycji radiowóz z wideorejestratorem, zatrzymała 11 kierowców, którzy o ponad 50 km/h przekroczyli prędkość w terenie zabudowanym.

Policja pomaga dzikom dostać się na osiedle. Zaraz, co?

Rekordzista kierował swoim Audi z prędkością 131 km/h, co oznacza że przekroczył dopuszczalną prędkość aż o 81 km/h. Niewiele wolniej jechał motocyklista, który rozpędził się do 124 km/h. Wszyscy kierujący zostali ukarani mandatami i punktami karnymi. Zatrzymano im również uprawnienia do kierowania na trzy miesiące.

https://www.youtube.com/watch?v=SfO_6VMSVic

Najnowsze

Pijana załoga śmieciarki uszkodziła ogrodzenie i uciekła

Zawód śmieciarza z pewnością nie jest lekki. Trzech pracowników firmy zajmującej się wywozem śmieci najwyraźniej chciało sobie jakoś „umilić” pracę. Z opłakanym skutkiem.

W miniony wtorek policjanci ze Strzelec Krajeńskich otrzymali nietypowe zgłoszenie. Chodziło o uszkodzenie ogrodzenia przy posesji, czego miała dokonać ekipa śmieciarki. Pomimo wyrządzonych szkód mężczyźni odjechali.

Pijany 60-latek nie potrafił wyjechać ze stacji benzynowej

Wysłany na miejsce patrol policji zatrzymał podejrzany pojazd kilka kilometrów od miejsca zdarzenia. Szybko wyjaśniło się co było przyczyną uszkodzenia ogrodzenia. Kierujący śmieciarką 60-latek był tak pijany, że miał problemy z opuszczeniem szoferki. Badanie alkomatem wykazało niemal 2,5 promila alkoholu. Aż dziw, że nie dokonał żadnych innych zniszczeń, prowadząc duży pojazd w takim stanie.

Szalona jazda pijanego kierowcy tira

Podczas kontroli okazało się też, że dwaj pozostali śmieciarze również są pod wpływem alkoholu. Jeden wydmuchał 1,5 promila, a drugi 0,5. Kierowca stracił prawo jazdy i czeka go rozprawa w sądzie, a śmieciarka ruszyła w dalszą trasę po wymianie całej załogi.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Wiemy kiedy wystartuje kobieca, wyścigowa seria w e-sporcie!

Począwszy od 11 czerwca, w każdy czwartek o 20:00, będzie można oglądać wirtualne wyścigi W Series Esports League. Transmisje będą ogólnodostępne na oficjalnych kanałach W Series na YouTubie, Facebooku i Twitchu.

W Series Esports League to nowa inicjatywa W Series powstała we współpracy z Logitech G, Beyond Entertainment oraz iRacing, mająca na celu promocję kobiet w sim racingu i tym samym zwiększenie równości i różnorodności w świecie e-sportu, który postrzegany był dotąd jako dziedzina zdominowana przez mężczyzn.

W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet

21 zawodniczek, w tym Gosia Rdest, będzie się wirtualnie ścigać cyfrową wersją samochodu Tatuus Formula Renault 2.0  na 10 najpopularniejszych torach świata. Pierwszy wyścig odbędzie się na słynnym i uwielbianym przez kibiców Autodromo Nazionale di Monza.

Polska zawodniczka wyznała: 

Sezon 2019 upłynął mi zdecydowanie pod znakiem W Series – było to dla mnie ogromne doświadczenie, rozwój i niesamowite przeżycie. Fantastycznie jest więc móc powrócić do W Series w wirtualnej przestrzeni. Swoją przygodę z wyścigami na symulatorze rozpoczęłam całkiem niedawno. Zaskoczył mnie brak innych kobiet na platformach simracingowych. Jestem pewna, że nowa inicjatywa W Series może to zmienić. Lista torów jest niesamowita! Połowa z nich jest dla mnie nowa, jestem podekscytowana, że będę miała szansę się z nimi zapoznać. Bardzo brakuje mi ścigania się na prawdziwych torach ale doświadczenie jazdy na profesjonalnym symulatorze jest dobrym zamiennikiem, który pozwala poczuć prawdziwy dreszczyk emocji, przygotować się do prawdziwych startów oraz nauczyć torów.

Gosia Rdest dołącza do W Series Esports League!

Ponieważ wyścigowa seria e-sportowa tylko dla kobiet dopiero się rozwija, organizatorzy nie wykluczają, że ilość kanałów i platform, na których będzie można oglądać zawody, zwiększy się.

Najnowsze

Chcę mieć prywatną ładowarkę w garażu – jak to zrobić? Wyjaśniają „Elektrycznie tematyczni”

Mieszkam w domu - gdzie mogę kupić taką domową ładowarkę do elektryka? Mieszkam na osiedlu - z kim rozmawiać o wybraniu miejsca na wallbox? Mieszkam na starówce - kogo pytać o zgodę na instalację ładowarki na ścianie mojej kamienicy? Na te i inne frapujące pytania, które zadają sobie chętni na kupno samochodów elektrycznych, odpowiadają Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk, przy wsparciu Filipa Opoki - radcy prawnego.

Na pytanie o zasięgi samochodów elektrycznych Polacy odpowiadają, że są małe. Z badań wynika, że nie wiedzą, ile obecnie można przejechać elektrykiem. Podobny stan wiedzy, a nawet gorszy, reprezentują osoby, które nie mają pojęcia, że takie auto można wygodnie ładować w domu – albo podłączając do zwykłego gniazdka, albo do ładowarki. Gdzie ją można kupić i jak zainstalować wyjaśniają Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk z podcastu „Elektrycznie tematyczni”, których w najnowszym, czwartym odcinku, wspiera swoją wiedzą radca prawny i partner kancelarii NGL Legal – Filip Opoka. 
 
Z badań InsightOut Lab wynika, że prawie połowa (48 proc.) Polaków chciałaby mieć stację ładowania w garażu, ale jednocześnie tylko 3 proc. respondentów wie, co trzeba zrobić, aby móc zamontować domową stację ładowania samochodów elektrycznych. Wielu obecnych użytkowników aut także zmaga się z problemem instalacji ładowarki w garażu budynku wielorodzinnego. Jakie więc kroki należy przedsięwziąć, aby zainstalować wallbox we własnym garażu lub miejscu parkingowym?

Subskrybuj Apple Podcasts | Android | Google Podcasts | Stitcher | TuneIn | Spotify | RSS

Z pomocą przychodzi jednak nie tylko podcast, ale przewodnik PSPA i Volkswagen Group Polska „Instalacja infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych”, który jest odpowiedzią na potrzeby rynku – aż 83 procent Polaków nie wie co trzeba zrobić, aby zamontować stację ładowania samochodów elektrycznych. W pierwszej części „Przewodnika dla mieszkańców” przedstawiono uproszczony schemat procedury instalacji prywatnej ładowarki, w drugiej – opisano nadchodzące zmiany legislacyjne, trzecia część to omówienie stanu prawnego. 

Pobierz przewodnik dla mieszkańców
„Instalacja infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych”

Przewodnik-dla-mieszkańców.pdf
Pobierz przewodnik dla zarządców
​”Instalacja infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych”
Fakty i liczby czwartego odcinka „Elektrycznie tematyczych”
Mieszkańcy budynków jednorodzinnych dysponują możliwością ładowania swojego pojazdu elektrycznego w domu (99 proc.), taką możliwością dysponuje 69 proc. mieszkańców budynków wielorodzinnych (PSPA „Barometr nowej mobilności 2019/20”);
 
73 proc. Polaków uważa, że auta elektrycznego nie da się podłączyć do ładowania do zwykłego gniazdka jak innych domowych urządzeń elektrycznych (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen)
 
Tylko 3 proc. Polaków dokładnie wie, co trzeba zrobić, aby móc zamontować domową stację ładowania samochodów; 14 proc. respondentów odpowiedziało, że „raczej się orientuje” w jaki sposób odbywa się cała procedura montowania domowej stacji ładowania (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen);
 
63 proc. Polaków stwierdziło, że mogłoby przeznaczać na ładowanie pojazdu elektrycznego w miejscu zamieszkania od 5 do 8 godzin (PSPA „Barometr nowej mobilności 2019/20”);
 
Średni przebieg roczny samochodu w 2018 roku wyniósł 13 426 km (dzienny przebieg ok. 37 km), a mediana rocznego przebiegu samochodów wyniosła 10 000 km (dzienny przebieg ok. 27 km) (GUS: Raport „Zużycie energii w gospodarstwach domowych w 2018 roku”);
 
Prawie połowa (48 proc.) Polaków jest zdania, że punkt ładowania samochodów elektrycznych wpływa na atrakcyjność nieruchomości, takiego zdania jest 56 proc. mieszkańców wielkich miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen).
 
Po co komu domowa ładowarka?
Jedną z barier hamujących rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce jest niedostatek infrastruktury ładowania zainstalowanej w miejscu zamieszkania użytkownika samochodu elektrycznego lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Aż 80 procent procesów ładowania odbywa się w domu lub w pracy. Najwygodniej i najtaniej jest ładować auto w garażu w nocy, kiedy właściciel odpoczywa, a samochód nie jest używany. W związku z tym możliwość naładowania pojazdu w porze nocnej ma dla wielu potencjalnych nabywców kluczowe znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie auta elektrycznego.

Więcej o urządzeniu, jakie możemy zamontować na ścianie w garażu, domu, czy na miejscu parkingowym pod blokiem przeczytasz tu:
Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego od Volkswagena – ile kosztuje ID. Charger i czy to się opłaca?

Najnowsze

Masz Infiniti? Teraz trafisz pod skrzydła Nissana

Przez kilkanaście lat Infiniti obsługiwało ponad 55 000 modeli sprzedanych klientom w Europie Zachodniej i Środkowej. Gdzie ich właściciele w Polsce będą mogli serwisować swoje samochody?

31 marca 2020 roku centra Infiniti w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu, Warszawie i Wrocławiu wydały ostatnie samochody klientom. Pisałyśmy o tym tu:

Infiniti zamyka salony w Polsce. A co z serwisami?

Teraz wybrano ponad 150 placówek rozmieszczonych strategicznie w całej Europie Zachodniej i Środkowej, a ich personel został przeszkolony w zakresie pełnej obsługi samochodów Infiniti, obejmującej przeglądy okresowe oraz naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne. Około 90 procent tych autoryzowanych serwisów to dotychczasowi partnerzy marki Nissan.

Dotychczasowe sześć centrów Infiniti w największych miastach Polski będzie nadal funkcjonować jako autoryzowane serwisy Infiniti, z drobnymi zmianami. W Warszawie i Wrocławiu placówki będą działać w tych samych miejscach, co dotychczas. W Gdańsku zmienia się lokalizacja serwisu, natomiast klienci Infiniti w Krakowie, Poznaniu i Sosnowcu będą obsługiwani przez sąsiednich dealerów Nissan Japan Motors.

Najnowsze