Jazda dwoma Ferrari 458 Italia!
Czy jest coś piękniejszego niż możliwość doświadczenia jazdy nowinką kultowej, włoskiej marki - Ferrari 458 Italia i to na torze Mugello we Włoszech, a potem po prostu na drodze publicznej? Zobacz i usłysz na filmach jak żółty i czerwony diabeł wkręca się na obroty!
Dla przypomnienia kilka podstawowych faktów o tych supermaszynach: następca Ferrari F430, czyli właśnie 458 Italia napędzana jest 4.5-litrowym silnikiem V8 z bezpośrednim wtryskiem dostarczając 570 KM przy 9 tys. obr./min. Maksymalny moment w tej wysokoobrotowej (jak w motocyklach) jednostce wynosi równie imponujące jak moc – 540 NM (przy 6 tys. obr./min.), a przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem inspirowanej F1. Warto wspomnieć, że nowe Ferrari waży na sucho jedynie 1380 kg, co daje stosunek masa/moc na poziomie 2,42 kg / 1KM! Sprint do setki zajmuje jedynie 3,4 sekundy, do 200 km/h – 10,4 sekundy, a prędkość maksymalna to bagatela! 325 km/h. Warto wspomnieć, że rozłożenie mas w 458 Italia wynosi 42% przód – 58% tył. Samochód hamuje ze 100 km/h na dystansie 32,5 m.
Nie zapomnij włączyć dźwięku!
Na torze Mugello, Włochy
Na drodze publicznej, Włochy
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: