Jak wrócić na motocykl po wypadku?
W Niemczech wypowiedziano walkę z traumą powypadkową. Z myślą o tych, którzy ulegli wypadkom i stracili którąś z kończyn lub przeżyli ogromny, uniemożliwiający ponowne prowadzenie pojazdów stres, powstał program treningowy 'Get Back On Bike'.
Projektem mającym na celu przywrócenie zdolności do normalnej jazdy zajmuje się wykwalifikowana niemiecka trenerka Karin Intveen. Z jej pomocy może skorzystać każdy. Karin pomaga poszkodowanym w wypadkach w zakresie zwalczania stresu pourazowego i strachu przed ponowną jazdą. Powrót do prowadzenia motocykla obejmuje dwa etapy. Ponieważ nie jest to łatwe, na początku trening odbywa się bez motocykla. Pojazd pojawia się w drugiej części terapii i korzystanie z niego jest limitowane. Wszystko zależy od możliwości i postępów pacjenta.
Alan Kempster stracił w wypadku rękę i nogę, ale nadal się ściga |
![]() |
fot. materiały prasowe
|
W Polsce funkcjonuje portal Jednanoga.pl, który jest skierowany do niepełnosprawnych motocyklistów. Stronę stworzyli ludzie, którzy mimo swojego kalectwa nie poddali się i są aktywni. Portal przekazuje wiedzę o możliwościach jazdy na motocyklu, zarówno tych związanych ze zmienioną budową anatomiczną, jak i z modyfikacjami motocykli pod kątem dostosowania ich do potrzeb niepełnosprawnych kierowców. Dla twórców portalu nic nie jest niemożliwe; jadą dalej i to nie tylko po Polsce. Do tej pory załoga strony zorganizowała dwie motowyprawy – do Norwegii na Nodrkapp i na Kaukaz, przez Gruzję do Armenii. W ten sposób pokazują, że wypadek nie jest końcem życia, planów i marzeń.
Więcej na www.get-back-on-bike.com. oraz www.jednanoga.pl
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: