Jak uniknąć kar za złe parkowanie?

Korki w centrum miast to nieustanna bolączka kierowców, zwłaszcza tych, którzy w ciągu dnia przemierzają sporą liczbę kilometrów. Oprócz tego dochodzi jeszcze problem związany z brakiem lub niewystarczająca liczbą miejsc parkingowych.

Kierowcy poruszający się po centrum miast powinni uzbroić się w cierpliwość, gdyż prędkości tam osiągane pozostawiają wiele do życzenia. Średnia prędkość w dużych polskich miastach (Łódź, Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań) w ścisłym centrum oscyluje wokół 32 km/h. W porównaniu z badaniami sprzed pół roku odnotowano małą poprawę (średnia prędkość osiągana przez kierowców w grudniu 2012 w ścisłym centrum wynosiła ok. 30 km/h). Znacznie lepiej przedstawia się sytuacja na ulicach położonych wokół centrum. Tam pojazdy poruszają się z prędkością 42 km/h.  Nie oznacza to jednak, że zmotoryzowanym jeździ się lepiej. Istotny problem stanowi także kwestia parkowania. W zatłoczonych centrach trudno o wolne miejsce, a opłaty często nie należą do najniższych. To główne powody dla których kierowcy uciekają się do różnych sposobów, aby zmniejszyć wydatki. Parkują w miejscach przeznaczonych dla niepełnosprawnych lub mieszkańców osiedli, pozostawiają auta na jedniach światłach awaryjnych bądź na zakazie postoju. Jednak jak mówi stare przysłowie: chytry dwa razy traci. Co czeka na niesfornych kierowców? W przypadku niestosowania się do znaków zakazu zatrzymywania się oraz postoju kierowca może otrzymać nawet mandat 500 zł i 5 punktów karnych.

Blokada kół uderzy nas po portfelu
fot. Flotis.pl

Na kierowców łamiących przepisy oprócz mandatu czekać mogą inne „niespodzianki”, a mianowicie blokada kół albo puste miejsce po odholowanym samochodzie. Warto pamiętać, że blokada kół najczęściej stosowana jest w przypadku zaparkowania w niedozwolonym miejscu – niezastosowania się do znaków drogowych, tj. zakazu postoju, zatrzymywania się lub pozostawieniu auta na miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej. Ważny jest również fakt, że zgodnie z art. 130a pkt 8 prawa o ruchu drogowym pojazd może być unieruchomiony przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół, jeśli został on pozostawiony w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudnia ruchu lub nie zagraża bezpieczeństwu. Blokada na kołach wiąże się z uszczerbkiem dla portfela. Na kierowcę nakładany jest mandat karny w wysokości od 100 do 500 zł. Warto dodać, iż można odmówić jego przyjęcia i mimo tego żądać usunięcia blokady. W przypadku odmowy przyjęcia mandatu nastąpi skierowanie sprawy do sądu.

Na najbardziej niesfornych kierowców pozostawiających auta w niedozwolonych miejscach czeka… puste miejsce, czyli odholowanie. Najczęściej ma to miejsce w przypadku, gdy samochód został pozostawiony w miejscu zabronionym i jednocześnie utrudnia ruch pojazdów, pieszych lub zagraża bezpieczeństwu. To samo może spotkać osoby, które zaparkowały bezprawnie na kopercie dla inwalidów lub w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela. I tym razem nie obędzie się bez uszczerbku dla portfela, gdyż oprócz opłaty za odholowanie auta należy także pokryć koszt postoju na parkingu strzeżonym. Samochód można odebrać dopiero z dowodem wpłaty. Koszt odholowania auta to maksymalnie 478 zł za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t. Natomiast każda doba postoju na parkingu strzeżonym to maksymalnie 37 zł.

 

Źródło: Flotis.pl

Najnowsze

Kolejny udany weekend Gosi Rdest w Formule 4

Trwa rywalizacja najlepszych młodych kierowców w międzynarodowym cyklu wyścigów Formuły 4. Reprezentantka Polski i jedyna przedstawicielka płci pięknej w F4, Gosia Rdest, miniony weekend na torze może zaliczyć do bardzo udanych.

Kolejna runda wyścigów Formuły 4 odbyła się na torze Brands Hatch Indy w Wielkiej Brytanii. Przed niedzielnymi startami młodych adeptów kierownicy odwiedził Jenson Button, brytyjski kierowca wyścigowy, mistrz świata Formuły 1 w sezonie 2009 oraz wicemistrz świata F1 z sezonu 2011. Życząc zawodnikom udanych startów, Button stwierdził, że Formuła 4 jest świetnym krokiem do kontynuowania kariery w wyścigach wyższej klasy, a w przyszłości być może także w Formule 1.

Małgosia Rdest: dziś Formuła 4, a kiedyś, kto wie?
fot. Media4U

Zmagania na torze Brands Hatch Indy Małgosia Rdest z pewnością może zaliczyć do udanych. Szczególnych emocji dostarczył przede wszystkim drugi wyścig, w którym Gosia zdołała  wyprzedzić 6 rywali i z 20. miejsca przesunąć na 14. lokatę, którą utrzymała do końca pomimo zaciekłych ataków rywali. Dzięki brawurowej jeździe Małgosia prowadzi obecnie w klasyfikacji nagrody „Who Zoom Award”, która zostanie przyznana zawodnikowi z największą liczbą udanych manewrów wyprzedzania w przeciągu całego sezonu.

fot. Media4U

“To był kolejny bardzo satysfakcjonujący weekend na torze. Zdobyłam wiele nowych doświadczeń i czuje się coraz pewniej za kierownicą bolidu” – powiedziała po wyścigach Małgosia.

„Cieszę się z nawiązanej walki i faktu, że udało mi się wyprzedzić tylu świetnych kierowców. Mam nadzieję, że na następnych zawodach uda mi się wskoczyć do pierwszej dziesiątki!” – zapewniała młoda zawodniczka.

fot. Media4U

Kolejna zmagania Formuły 4 odbędą się już 15-16 czerwca na torze w Snetterton.

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl

oraz na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race

Najnowsze

Honda weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1

Honda Motor ogłosiła, iż w sezonie 2015 weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA, łącząc siły z firmą McLaren, która ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.

Honda będzie odpowiedzialna za opracowanie, produkcję i dostarczenie układu napędowego, łącznie z silnikiem oraz systemem odzysku energii, natomiast McLaren opracuje i wyprodukuje podwozie bolidu oraz pokieruje nowym zespołem o nazwie McLaren Honda.

fot. Honda


W świetle nowych przepisów F1 obowiązujących od 2014 roku bolidy muszą być wyposażone w turbodoładowane silniki V6 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemy odzysku energii. Honda motywuje swoją decyzję dotyczącą powrotu do rywalizacji na torze możliwością rozwoju jednostek napędowych i sprawdzenia ich osiągów w bezpośredniej rywalizacji. W całej swojej historii Honda dążyła do zwiększania wydajności swoich silników spalinowych, natomiast w ostatnich latach rozwijała pionierskie układy napędowe, jak na przykład układy hybrydowe.

Honda wraca na tor F1 we współpracy z McLarenem
fot. Honda

Udział Hondy w wyścigach Formuły 1 po wprowadzeniu nowych przepisów powinien zaowocować większymi osiągnięciami w tym zakresie. Dodatkowo nowa generacja inżynierów japońskiej firmy doświadczy emocji związanych z uczestnictwem w wyścigach F1.

Najnowsze

Joanna Miller bezkonkurencyjna w Olsztynie

Motocrossowe emocje minionego weekendu już za nami. Po raz pierwszy zawodniczki rywalizowały w Mistrzostwach Polski Kobiet MX.

Przebieg dwóch wyścigów z udziałem pań był bardzo dynamiczny. Na start „Błotek” wszyscy czekali od dawna z ogromną niecierpliwością. Intensywne przygotowania przed sezonem kazały domniemywać, że będziemy świadkami pełnej dramatyzmu walki na torze. I tak rzeczywiście było… zgodnie z przewidywaniami klasą sama dla siebie pozostaje Joanna Miller, zawodniczka „nie do objechania”, ale już w dalszej części stawki wszystko mogło się wydarzyć. Zofia Radziwiłowicz, pretendentka do miejsca na pudle, była kontuzjowana: pęknięty obojczyk mógł okazać się poważną przeszkodą w walce o punkty, jednak hart ducha tej zawodniczki kazał jej mimo wszystko pojawić się na starcie. Wśród faworytek znalazła się także ubiegłoroczna zdobywczyni Pucharu Polski Kobiet Żaneta Zacharewicz. Świetne starty w zawodach strefowych potwierdzały jej wysoką formę. Spore szanse na dobry wynik dawano Kindze Gajewskiej i Wiktorii Horodyńskiej, a także debiutantce Marysi Staniak.

Znakomita Joanna Miller
fot. X-cross

Start w pierwszym wyścigu w wykonaniu Miller był jak zwykle perfekcyjny. Joasia pomknęła przed siebie niezagrożona przez nikogo i rzecz jasna jako pierwsza dojechała do mety. Ale za jej plecami walka toczyła się już o każdą sekundę. Wielkim pechowcem tego wyścigu okazała się Horodyńska, której motocykl uległ awarii. Niestety sympatyczna kielczanka mimo wielkiej woli walki w drugim wyścigu jadąc na pożyczonym sprzęcie przewróciła się i musiała zakończyć swój udział w premierowej rundzie. Mamy nadzieję, że o swoim nieudanym starcie Wiktoria szybko zapomni i z nowymi silami przystąpi do rywalizacji w Sobieńczycach. Dramaturgia drugiego wyścigu była podobna do poprzedniego: tym razem nieco zaspany start Joanny Miller, który jednak nie przeszkodził jej w szybkim uzyskaniu sporej przewagi nad rywalkami, i walka o miejsca na pudle pomiędzy pozostałymi riderkami. Jako druga na mecie ponownie zameldowała się Zacharewicz, trzecia była tym razem Kinga Gajewska. Ostatecznie w klasyfikacji generalnej zwyciężyła Miller, wyprzedzając Zacharewicz i Radziwiłowicz. Wszystkie dziewczyny otrzymały nagrody ufundowane przez firmy Pirelli, Motul i Monster, zaś czek na zakupy w 24mx.pl o wartości 1000 złotych trafił w ręce Joanny Miller.

 

Najnowsze

Każdy chce prowadzić Mercedesa A 45 AMG

Lewis Hamilton, Nico Rosberg i wróżka w modnym kolorze mint – oto koncepcja reklamy Mercedesa A 45 AMG.

Jak pogodzić dwóch panów, którzy chcą poczuć moc 355 KM? Nawet dla pięknej wróżki spełniającej marzenia może to się okazać problematyczne. A gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Kobiety górą!

Najnowsze