Paula Lazarek

Jak odzyskać pieniądze z systemu poboru opłat viaToll przed 1 października?

Kilka dni temu przypominałyśmy, że już od 1 października kierowców będzie obowiązywać nowy system poboru opłat drogowych e-TOLL. Warto jednak przed tą datą wiedzieć, czy można odzyskać z systemu viaToll środki z opłaconych cyklicznie przedpłat.

Od razu uspokoimy wszystkich tych, którzy teraz pomyśleli, że zaraz stracą swoje pieniądze zgromadzone w portfelu viaToll. Na szczęście, nie ma takiej możliwości, by pieniądze przepadły.

Według Krajowej Administracji Skarbowej, każdy zarejestrowany użytkownik jeszcze aktualnego systemu musi złożyć specjalną deklarację – dyspozycję zwrotu lub przeksięgowania środków z tytułu niewykorzystanego salda lub zwrotu kaucji za urządzenie pokładowe. Także jedynym warunkiem, by odzyskać swoje pieniądze w ramach systemu viaToll jest to, że trzeba się o nie upomnieć.

Na pisemnej deklaracji należy wpisać podstawowe dane, tj. numer rachunku bankowego oraz nazwę banku, IBAN, SWIFT i adres właściciela rachunku. Do końca bieżącego roku zwroty będą wykonywane również na kartę płatniczą użytkownika. Taką deklarację można złożyć osobiście w Punktach Obsługi Klienta systemu poboru opłat lub przesłać zwykłą pocztą.

Komentarze:

Darek - 29 czerwca 2022

Dalej czekam , wniosek złożony w październiku – jedna reklamacja w styczniu, druga w kwietniu trzecia dzisiaj i dalej nic !!!!

Odpowiedz

Janek - 13 czerwca 2022

Zwrot w akcji ….. zwrot na konto już jest! po 9 miesiącach 😉

Odpowiedz

Janek - 19 maja 2022

co to za niedorzeczność, każą płacić na już za przejazd, a pieniądze na to przeznaczone trzymają uparcie i nie załatwiają wniosku o zwrot w terminie KPA!
jak to wypada w kontroli finansowej kraju, takie nadwyżki? nie widać……

Odpowiedz

Prawnik - 5 września 2022

TVN dlaczego nie zrobicie z tym porządku ? Państwo – ministerstwo finansów pod które podlega nic sobie nie robi – sprawa złożona z pozwem do sadu wraz z odsetkami

Odpowiedz

Prawnik - 5 września 2022

TVN dlaczego nie zrobicie z tym porządku ? Państwo – ministerstwo finansów pod które podlega nic sobie nie robi – sprawa złożona z pozwem do sadu wraz z odsetkami

Odpowiedz

ANIA - 19 kwietnia 2022

Wniosek złożony 29.09.2021r , reklamacja złożona 10 stycznia 2022 r i nic.
Bardzo dobry pomysł DAREK

Odpowiedz

Jacek - 27 marca 2022

Po prostu ktoś obraca naszymi pieniędzmi !

Odpowiedz

Czas uciekać - 25 marca 2022

Wniosek złożony w pierwszym dniu kiedy to było możliwe, do tej pory brak zwrotu, z kimkolwiek ze znajomych nie rozmawiam nikt zwrotu nie otrzymał, jeśli ktoś ma pomysł jak można to wyegzekwować proszę o informację – „odpalam” 10%.

Pomimo kilku wiadomości, zawsze odpowiedź to standardowa formułka – prosimy o cierpliwość.

Infolinia twierdzi, że nie ma wpływu na zwroty.

Spróbujcie się spóźnić kilka godzin z US lub ZUS itp.

Odpowiedz

Anna - 2 marca 2022

Wniosek złożony 30 września zwrotu brak do dnia dzisiejszego…

Odpowiedz

kasia - 15 marca 2022

Mam tak samo, za każdym ponowieniem otrzymuję że zostało zarejestrowane nowe zgłoszenie pod nowym numerem, ciągle jest procesowane już 6 miesięcy i nie ma żadnego zwrotu, a do września jest czas na złożenie wniosku….granda i złodzieje

Odpowiedz

Zdzisław Szczypka - 28 lutego 2022

Czysta Granda ! Od października 2021 czekam na zwrot środków z 2-ch urządzeń VIATOLL – bezskutecznie. Dzwoniłem, reklamowałem pocztą elektroniczną i otrzymałem info o treści:
„Witamy w systemie e-TOLL.
Informujemy, że Twoje zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem ZGLxxxxxxxx Odpowiedź zostanie udzielona w najbliższym możliwym terminie.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta pod numerem 0800 101 101 lub 22 521 10 10.
Wiadomość została wygenerowana automatycznie, prosimy nie odpowiadać.”

Odpowiedz

Anna - 8 marca 2022

U nas podobna sytuacja, kilka urządzeń viatoll + środki na koncie. od października upominałam się już kilka razy i tylko odpowiedź zwrotna typu: ” twoje zgłoszenie..bla bla bla…” Wniosek złożony, dobrze wypełniony, skany kodów kreskowych również (potwierdzono na infolinii).

Odpowiedz

Darek - 21 lutego 2022

Witam, Może dało by radę sprawę nagłośnić przez RMF lub stację telewizyjną . Może warto aby więcej osób wysłało do nich takie wiadomości !!!

Odpowiedz

ja - 18 lutego 2022

Mam pytanie czy ktoś do dnia dziesiejszego otrzymał zwrot środków ? Ja wystąpiłęm o zwrot za 3 pojazdy na początku grudnia i nic nie dostałem.

Odpowiedz

Darek - 21 lutego 2022

Ja już wystąpiłem o zwrot z początkiem listopada i dalej nic. składałem kilka razy reklamację ale to nic nie daje !!!!

Odpowiedz

Rafaz - 15 stycznia 2022

Ludzie róbmy pozew zbiorowy, trzeba też domagać się odszkodowania, przecież sami o tą zmianę systemu nie prosiliśmy a oni jeszcze każą wypowiedzenie pisać. Jak dla nich to od razu wpłacać trzeba a my to możemy sobie czkać aż nastąpi przedawnienie albo jeszcze jakiś kryzys i nic nie odzyskamy, tak nie może być żeby tyle miechów czekać!

Odpowiedz

Daga - 5 marca 2022

Czekam na zwrot od grudnia 2021. Nadal brak zwrotu. Uzyskałam informacje od pracownika infolinii, że nie obowiązują ich żadne terminy zwrotu. A ja się pytam , czy terminy wynikajace z KPA nie obowiązują.? Ot i tyle…. granda.

Odpowiedz

Robert - 24 stycznia 2022

Jestem za. Czy był określony czas w jakim miał nastąpić zwrot ? Jeżeli tak to odsetki też się należą.

Odpowiedz

Kasia - 18 stycznia 2022

U mnie to samo. Jak dzwoniłam kilka dni temu, pan z Ukrainy poinformował mnie, ze nuuuu trzeba czekać, bo dużo wniosków. A jak spytałam ile czekać, to powiedział – nie wiem. Oszuści. W żaden sposób nie można się niczego dowiedzieć. Ponoć mieli na to 30 dni , tak mi powiedzieli przy pierwszym telefonie…. Dziadostwo jedno wielki. U mnie jeszcze duże kaucje były wpłacone na przedpłatę. I tez nie oddali

Odpowiedz

Roman - 11 stycznia 2022

Również brak zwrotu od 16,09,2021. Dziś otrzymałem informację na infolinii że nie wiadomo kiedy będzie zwrot. Wielkie oszustwo i kolejna nieoprocentowana pożyczka od kierowców (nie spodziewam się zwrotu z odsetkami).

Odpowiedz

Kat - 10 stycznia 2022

wnioski złożone jeszcze we wrześniu, przesyłane na email wg informacji w punkcie MOK, ponawiane zapytanie po 30 dniach i nic, tylko odpowiedź, że zgłoszenie jest w trakcie procesowania, żadnego zwrotu na konto.

Odpowiedz

Dorota - 4 stycznia 2022

Może na Polski Ład poszyły te pieniądze?!!! do tej pory brak zwrotu pieniędzy a BOK odpowiada, że przecież nie ma terminu zwrotu – złodzieje!

Odpowiedz

marcin - 3 stycznia 2022

urządzenie oddane ostatniego dnia września i od tej pory cisza brak zwrotu środków na konto za urządzenie viatoll

Odpowiedz

kierowca - 16 grudnia 2021

jest ktos kto w ogole odzyskal juz pieniadze?

Odpowiedz

Andrzej - 15 grudnia 2021

..to już trzy miesiące ..i nic..standardy typowo polskie..

Odpowiedz

Jan Be - 24 listopada 2021

To samo, dwa miesiace czekam , dzwoniłem , pisałem i brak odpowiedzi

Odpowiedz

Grzegorz - 24 listopada 2021

Od 09.09.21r brak zwrotu pieniędzy na konto bankowe żenada

Odpowiedz

Paweł - 16 listopada 2021

tez czekam brać umieli oddać nie ma komu

Odpowiedz

Jerzy Frąszczak - 31 października 2021

Czekam prawie dwa miesiące na zwrot kasy i ani słychu ani widu

Odpowiedz

Nycz Tomasz - 17 listopada 2021

Czekam dwa miesiące na zwrot kasy i dzwoniłem pod ifo linie tam już odbierają jako e-tol i kazali mi pisać mejla Napisałem mejla 0 odzewu

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze