
Jak europejski pakiet mobilności wpłynie na polskich przewoźników?
Jakie pierwsze zmiany niesie ze sobą wejście w życie tzw. pakietu mobilności dla polskiego transportu - o tym rozmawiano 26 sierpnia w trakcie specjalnej wideokonferencji z przedstawicielami stowarzyszeń przewoźników. Spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele GITD, Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnicy, zorganizował Główny Inspektor Transportu Drogowego.
Część nowych przepisów w ramach tzw. pakietu mobilności przyjętego przez Parlament Europejski, weszła w życie 20 sierpnia. Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego, powiedział:
Zmiany te nie pozostają bez wpływu na funkcjonowanie polskiej branży transportowej oraz działania kontrolne Inspekcji Transportu Drogowego. Inspekcji, która na co dzień kontroluje obszar transportu drogowego, zależy również na tym, aby chronić i wspierać polski rynek transportowy. Stąd też dzisiejsze spotkanie, możliwość wymiany informacji oraz dyskusji, tym bardziej, że wpływają do nas od strony społecznej pytania i wątpliwości
W trakcie spotkania przedstawiciele Biura Nadzoru Inspekcji oraz Biura Prawnego GITD przedstawili główne informacje dotyczące zmian dotyczących czasu pracy kierowców oraz długości wymaganych przerw, delegowania kierowców w transporcie drogowym oraz kontroli drogowych.
Przewóz materiałów niebezpiecznych ciężarówką z niesprawnymi hamulcami? A czemu nie
Pełniąca obowiązki z-ca Głównego Inspektora Transportu Drogowego Joanna Smolińska odniosła się również do zmian, które wejdą w życie w latach 2022-2024. Zmiany te będą dotyczyć m.in. możliwości wykazania zdolności finansowej przez przedsiębiorców, zasad publikacji określonych danych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego, czy oceny ryzyka przedsiębiorstwa.
Autostrada elektryczna otwarta w Niemczech
Pytania oraz wątpliwości przewoźników dotyczące nowych regulacji oraz podejścia europejskich służb kontrolnych po wprowadzonych zmianach zostały przekazane do międzynarodowej organizacji zrzeszającej służby kontrolne Euro Contrôle Route oraz stałego przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej, o czym poinformowała dyrektor Gabinetu Głównego Inspektora Urszula Nowinowska.
W spotkaniu z przewoźnikami uczestniczyli także przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: