Izabela Monika Bill – erotycznie o samochodach

Erotyki motoryzacyjne Izabeli Bill to skutek połączenia jej poetyckiej duszy z… pracą w salonie samochodowym. Wrocławska poetka dostrzegła w samochodach czujące istoty.

Izabela Monika Bill mieszka we Wrocławiu i jest z wykształcenia nauczycielką języka polskiego. Ale jej prawdziwą miłością jest poezja, której głównie poświęca swój czas. Jest m.in. promotorką kultury i twórców z regionów dolnośląskiego i śląskiego, wydała swoje własne dwa tomiki – „Seksapil duszy” (2011) i „Kameleony” (2012). Oprócz poezji w kręgu jej zainteresowań pozostaje grafika, fotografia, podróże, kolej, motoryzacja, góry, koty, opuszczone miejsca, pozowanie.

fot. archiwum własne

W twórczości Izabeli naszą uwagę zwróciły szczególnie erotyki… motoryzacyjne. O ile miłość do motoryzacji nie jest nam obca, to ujecie jej w piękne, poetyckie słowa – już dość zaskakujące. Pytamy więc autorkę – skąd taki pomysł?

– Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się, gdy mieszkałam w Warszawie. Nie miałam żadnych predyspozycji do pracy z samochodami, oprócz jakiegoś (nieznanego pochodzenia) pociągu do salonów samochodowych. Składałam tam CV, w kwalifikacjach mając tylko doświadczenie biurowe. Przyjęto mnie na stanowisko sekretarki/asystentki handlowej do salonu Skody. Pracując w sekretariacie miałam ograniczony kontakt z autami, ale znałam je dobrze, ponieważ zajmowałam się wszystkimi dokumentami i wprowadzaniem danych do Autostacji. Mimo 2 lat pracy w salonie Skody, nie napisałam żadnego erotyku motoryzacyjnego. Powstały dopiero wtedy, gdy wróciłam do Wrocławia i zaczęłam pracę w salonie Renault na recepcji. Przy boku miałam piękne samochody i zaczęłam czuć do nich miętę (śmiech). Każdy był dla mnie wyjątkowy i nie widziałam w nim tylko pojazdu, ale osobę, która czuje… Ponieważ miałam na recepcji foldery o każdym z aut, to czytałam je i uczyłam się ich specyfikacji, aby zrobić dobre wrażenie na okresie próbnym. Po pewnym czasie znałam je już na wylot. Napisałam też dwa erotyki w pociągu, jeden na statku, jeden w samolocie, jeden na pętli tramwajowej i jeden w autobusie. Więc, chyba mam jakąś tendencję do pisania erotyków w środkach transportu (śmiech) – podsumowuje Izabela.

fot. archiwum własne

Z rozważań nad życiem części pod maską Renault Laguny powstał erotyk „Rubaszne auto”, które na tegorocznym konkursie walentynkowym w Saloniku 3 Muz we Wrocławiu otrzymał 2. miejsce.

 

Rubaszne auto

 

gładko uczesana lakierem maska

opatrzona mądrymi oczami reflektorów

dołeczki świateł przeciwmgielnych

a pod  tajemniczym uśmiechem zderzaka

świat części spragnionych miłości

wystarczy tylko przekręcić kluczyk

a tysiące trybików zaczynie taniec godowy

setki części szaleńczo zawspółżyje ze sobą

cylindry rozchylą się ochoczo

w stronę rozrządnych głowic

tłoki zaczną przesuwać się

w górę i w dół  w górę i w dół

kilka tysięcy suwów na minutę

rozpala wolę prędkości

układ smarowania rozprowadza olejowe lubrykanty

suwy sprężania i ssania wymieniają zalotnie spojrzenia

silnik spręża się ekstatycznie  z podniecenia

czeka niecierpliwie na wytrysk z gorącego paliwa

poci się i  drży  w oczekiwaniu

moment obrotowy nadchodzi

zaraz osiągnie samozapłon szczęścia

rozpłynie się życiodajny płyn

po ciele

tupot 150 tysięcy koni ucichnie

a konserwatywny układ chłodzenia

i wstrzemięźliwy układ hamowania

zaczną się panoszyć z triumfem

 

Miłość i pewne reflektory stały się natchnieniem do kolejnych wierszy:

– Później przyszła wiosna i zakochałam się, a zakochany poeta pisze erotyki. Więc jeśli ma obok auta – to erotyki motoryzacyjne. Wiersze powstały z moich wyobrażeń i tęsknot, a nie autentycznych historii. Tak powstało „Moje Kangoo”. Wiersz poświeciłam temu modelowi ze względu na urocze przednie reflektory – opowiada poetka

fot. Elżbieta Styrcz

Moje Kangoo

 

budzi mnie w środku nocy

mruczenie mechanicznego kota

podgląd przez okno

ogromnymi reflektorami oczu

wie że nie śpię

pragnie bliskości

urzeka mnie wyglądem

sierść błyszczy mu się we mgle

jak krople rosy na pajęczynie

namaszcza się światłem ulicy

niepokorny jak sierpniowa burza

gna ogier hartowany blachą i stalą

trzyma mnie w masywnie zbudowanych ramionach

mam nim nasycone całe ciało

jak zawsze było głośno

nie lubimy ciszy

szybko i elegancko

na przednim siedzeniu

on wie jak rozgrzać wnętrze

muszę go czasem poskramiać

rozumie że musi pohamować swój głód

by nie zmiażdżyć mnie swoim ciałem

żeby jego żelazne serce

nie stygło na moich zimnych kolanach

żebyśmy czuli się razem bezpieczni

kiedy siedzimy wtuleni w siebie

na dworze cykają świerszcze

brak tylko latarni jak świece

ciepłego asfaltu pościeli

i palców zaciskanych w ekstazie

 

O kolejnych wierszach opowiada tak:

-„W aucie” było wyobrażeniem spotkania kochanków poetów w aucie.„ Megane” to utwór powstały z niespełnienia i wątpliwości. To auto miało mi dać bezpieczeństwo cierpienia w samotności.

 

W aucie

 

Flakonik jej perfum

rozlał się zapachem

na tapicerkę

wsiąkając w materiał

trwałym atramentem

Złożyła mu autograf

zapisany jego dłonią

Jej wiersz wzbił się

razem z niespokojnymi

ptakami pocałunków

niepisaną przysięgą

złączonych w ekstazie dłoni

które tworzą i czują

poezję zakazanej miłości

Kiedy poczuła

drżenie silnika

poprosiła raz jeszcze

żeby policzył groszki

na jej sukience

Nie odmówił

odtąd drżała tylko ona

 

Megane

 

niemy spowiednik myśli

które układam pośladkami

na kolanach skórzanego fotela

rozciera chłód serca

kołysanką silnika

zamyka mój oddech

na szybie kiedy

usta zgubione w tłoku miasta

tłuką się w korku

pustką ubraną w ludzką skórę

pod palcami kierownica

miękko wchodzi w dłonie

słowa toczą się

pod powiekami kół

kocha nie kocha

do domu za daleko

opowieść opon niesie się

z każdym kilometrem

cel znany nieznany

samotności rozpala

pęd ucieczki od

odpiętego pasa bezpieczeństwa

na fotelu pasażera

 

Autorka ma swój ulubiony motoryzacyjny erotyk:

– Najbardziej lubię „Rubaszne auto”. Do tej pory zastanawiam się, jak mi się udało opisać życie seksualne tych części. Czytelnicy również nie mogą wyjść z podziwu, szczególnie panowie – mówi z uśmiechem Izabela.

 

Zapraszamy na stronę autorki, gdzie można znaleźć także inne erotyki, nie tylko motoryzacyjne, oraz pozostałe wiersze: www.kochankapoezji.jimdo.com .

 

 

Najnowsze

Chevrolety Captiva i Trax zadebiutują w Genewie

Chevrolet ma ponad 75-letnie doświadczenie w projektowaniu SUV-ów – od wprowadzenia na rynek w 1935 roku modelu Suburban. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie marka zaprezentuje po raz pierwszy w Europie przeprojektowaną wersję SUV-a Captiva.

Nowy projekt Captivy obejmuje kilka zmian w przedniej oraz tylnej części samochodu, takich jak nowe tylne światła LED, chromowane, kwadratowe końcówki układu wydechowego oraz zmieniony tylny zderzak. Z przodu wyróżniają się takie elementy jak obniżony zderzak, nowa kratka osłony chłodnicy oraz zmienione lampy przeciwmgielne. Odświeżony wygląd nowej Captivy dodatkowo podkreślają nowe, 18-calowe obręcze aluminiowe.

Chevrolet Captiva
fot. Chevrolet

Wszystkie Captivy w wyższych wersjach będą standardowo wyposażone w bezkluczykowy system otwierania oraz uruchamiania samochodu. W wybranych wersjach dostępne będą także dodatkowe elementy wyposażenia jak dwustrefowa klimatyzacja, pakiet oświetlenia wnętrza oraz podgrzewane tylne siedzenia.

Chevrolet Trax
fot. Chevrolet

Nowa Captiva będzie typowym SUV-em rodzinnym. Jeśli zaś chodzi o segment małych SUV-ów, Chevrolet na wiosnę wprowadzi model Trax, dostępny w wersji z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła. W Polsce sprzedaż rozpocznie się na początku lata. Linia silników obejmuje turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 140 KM (103 kW) i pojemności 1,4 l, silnik benzynowy o pojemności 1,6 l oraz silnik wysokoprężny o mocy 130 KM (96 kW) i pojemności 1,7 l. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażone będą w technologię Start/Stop.

Chevrolet Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie standardowo oferowany z technologią Chevrolet MyLink, która pozwala wyświetlać zawartość smartfona nasiedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Chevrolet MyLink będzie umożliwiał również korzystanie z nawigacji poprzez specjalną aplikację na smartfona o nazwie BringGo, a także korzystanie z internetowego radia TuneIn.

Najnowsze

Leśniak, Strycharz i Paśnik wygrywają w 1 rundzie Motocaina Cup

Tradycyjnie już, emocji podczas zawodów było co niemiara. Ale to sportowa walka o setne części sekundy decydowała o miejscu w klasyfikacji finałowej. Zanim zamieścimy relację z I rundy, warto zapoznać się z wynikami pierwszej eliminacji Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013.

Prosta start meta – początek Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013!
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa AMATOR
L.p. Nazwisko i imię
1 Strycharz Wiktoria
2 Górska Marysia
3 Walny Karolina
4 Siemieniuk Katarzyna
5 Cisowska Kasjana
6 Zimoląg Paulina
7 Kurek Sonia
8 Bartosek Edyta
9 Olszewska Karolina
10 Bieniek Katarzyna
11 Dimapils Anna
12 Fruba Edyta
13 Poniatowicz Klaudia
14 Michalska Marta
15 Stachurska Monika
16 Ziółkowska Agnieszka
17 Aleksandrowicz Malwina
18 Ali Dorota

 

Zawodniczki Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa PROFESJONALNA
L.p. Nazwisko i imię
1 Leśniak Anna Maria
2 Białorucka Patrycja
3 Gałązka Eliza
4 Zielińska Dana
5 Leszczyńska Julia
6 Gałązka Zuzanna
7 Białorucka Izabela
8 Chałupka Marzena
9 Rudnicka Anna

 

W ferworze walki – podczas Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa GOŚĆ
L.p. Nazwisko i imię
1 Paśnik Marta

Nagrody dodatkowe:

I miejce w finale C – Anna Rudnicka

I miejsce w finale B – Karolina Walny

Najszybsze zgłoszenie do zawodów – Dana Zielińska

Ostatni będą pierwszymi – Ali Dorota

Najmłodsza uczestniczka eliminacji – Klaudia Poniatowicz

Marta Paśnik, licencjonowany kierowca kartingowy w drodze po dobry czas.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – zbiorcze
L.p. Nazwisko i imię klasa
1 Leśniak Anna Maria P
2 Białorucka Patrycja P
3 Strycharz Wiktoria A
4 Gałązka Eliza P
5 Zielińska Dana P
6 Leszczyńska Julia P
7 Paśnik Marta G
8 Gałązka Zuzanna P
9 Górska Marysia A
10 Walny Karolina A
11 Siemieniuk Katarzyna A
12 Białorucka Izabela P
13 Cisowska Kasjana A
14 Chałupka Marzena P
15 Zimoląg Paulina A
16 Rudnicka Anna P
17 Kurek Sonia A
18 Bartosek Edyta A
19 Olszewska Karolina A
20 Bieniek Katarzyna A
21 Dimapils Anna A
22 Fruba Edyta A
23 Poniatowicz Klaudia A
24 Michalska Marta A
25 Stachurska Monika A
26 Ziółkowska Agnieszka A
27 Aleksandrowicz Malwina A
28 Ali Dorota A

Partnerzy:

 

Najnowsze

Moto The Movie 4 w warszawskim Kinie Luna już jutro!

Już niebawem Warszawiacy będą mieli okazję zobaczenia wszystkich pionierów off-roadu na dużym ekranie. Film "Moto The Movie 4" w Kinie Luna już jutro!

Impreza będzie miała charakter mocno integracyjny i po seansie zebrani będą mieli możliwość wspólnego spędzenia czasu. Rzadko kiedy trafia się możliwość zobaczenia takiego filmu na dużym ekranie, więc z pewnością warto wykorzystać okazję i wpaść jutro do Luny.

Moto The Movie to cykl filmów przygotowywany przez najlepszych amerykańskich producentów zajmujących się szeroko pojętym off-roadem. W filmie występują największe gwiazdy światowego formatu, a w tym Tadek Błażusiak najlepszy polski zawodnik, który na swoim koncie ma niezliczoną ilość zwycięstw w Mistrzostwach Świata Super Enduro, Mistrzostwach Stanów Zjednoczonych w Endurocrossie i Erzbergu.

Oto link do fragmentu filmu, gdzie można zobaczyć jak powstawał fragment z Zacha Osborne. Ten 23-letni Amerykanin ścigał się bardzo długo w Europie, by ostatecznie spełnić swoje marzenia i wrócić do ojczyzny i tam walczyć o zwycięstwa.

Film trwa 55 minut i będzie wyświetlany z polskimi napisami.
Wszystkie szczegóły imprezy znajdziecie na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/472075722840622/?fref=ts

Uwaga: bilety będą do odebrania u organizatorów, a nie w kasie.

Najnowsze

Trzy premiery vanów Renault w Genewie

Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów: Scénic i Grand Scénic.

Scénic XMOD jest połączeniem outdoorowego stylu crossovera z wnętrzem vana. Ma zwiększony prześwit i aluminiowe obręcze kół oraz design z typowymi dla crossovera elementami: charakterystyczny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe.

Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z kokpitem z nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania.  Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony
w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.

Nowe Renault Grand Scenic
fot. Renault

Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w system Extended Grip. Ten system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.

Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów. Scénic i Grand Scénic otrzymują całkowicie zmieniony przód. Umieszczone na tle czerni, powiększone przednie logo eksponuje kształt nowej osłony chłodnicyZłożona z łagodnych krzywizn deska rozdzielcza mieści obecnie, oprócz ekranu TFT, który można spersonalizować w zależności od pożądanych przez użytkownika informacji, strefę zarezerwowaną dla nawigacji i multimediów.

W modelu pojawia się także system R-Link, sterowany joystickiem, stanowiący uzupełnienie usytuowanego w polu widzenia kierowcy ekranu dotykowego.

Renault Scénic Xmod, Nowe Renault Scénic i Grand Scénic wyposażone zostały w trzy najnowsze jednostki Energy. Na szczególne zainteresowanie może liczyć nowy silnik Energy TCe 130, zużywający o 15% paliwa mniej w porównaniu do silnika TCe 130 poprzedniej generacji, co odpowiada oszczędności ponad 1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Nowe Renault Scénic i Grand Scénic zostaną zaprezentowane 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

Najnowsze