Infiniti QX50 – jaki będzie?

QX50 światową premierę będzie miał wkrótce Los Angeles, europejską - w Genewie, a w naszych salonach pojawi się dopiero za rok. Auto jest wyposażone w ciekawy silnik o zmiennym stopniu sprężania, ważny dla rozwoju tradycyjnej, pachnącej benzyną motoryzacji.

Jak w skrócie można opisać nowe Infiniti? Nadwozie pięciodrzwiowe SUV, pięciomiejscowe, konstrukcja całkowicie stalowa, samonośna. QX50 jest zbudowany na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i przedniego napędu, z opcją napędzania wszystkich kół. Ma silnik o zmiennym stopniu sprężania, turbodoładowany, napędzający koła przednie lub wszystkie cztery za pośrednictwem przekładni bezstopniowej. I to właśnie ten ostatni element – jednostka napędowa – wzbudza ciekawość branży. Jest kuszącą alternatywą wobec diesli oraz wyzwaniem dla opinii, że tylko konstrukcje hybrydowe i wysokoprężne potrafią być jednocześnie oszczędne i wytwarzać wysoki moment obrotowy.

VC-Turbo – pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania
Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania, który dostosowuje się do potrzeb lub żądań kierowcy. Jego wprowadzenie oznacza przełom w konstruowaniu silników spalania wewnętrznego. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność.

Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.

Silnik rozwija moc 268 KM oraz 380 Nm. Modele z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 % zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, zaś modele z napędem na 4 koła – niższe o 30 %. Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), by moc docierała do kół bez przerw.

Pozwalając kierowcy zachować najważniejszy głos w kontroli pojazdu, technologie wsparcia jazdy autonomicznej pełnią funkcję kopilota. Technologia ProPILOT Assist pomaga kierowcy kontrolować przyspieszenie, hamowanie i kierowanie podczas jazdy po jednopasmowych drogach.

Design nadwozia i rękodzieło wykończenia kabiny
1679 mm wysokości wyróżnia QX50 na drodze. Wyniesiona pozycja kierowcy przekłada się na dobrą widoczność zza kierownicy, zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrowania nim. Maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika i zabudowane podwozie – wszystkie są zaprojektowane tak, by ułatwić opływ powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizować zawirowania.

Wnętrze jest skupione wokół kierowcy, ale zarazem stworzone z myślą o pasażerach. Niesymetryczny rozkład kokpitu i stonowane w nastroju wykończenie zaprojektowano z największą dbałością o szczegóły.

Tylna kanapa jest przesuwna. Pojemność bagażnika wynosi od 895 l do 1048 l, w zależności od położenia przesuwnej kanapy, zaś po złożeniu tylnych siedzeń osiąga 1699 l. Kiedy wszystkie siedzenia są rozłożone, bagażnik mieści trzy torby golfowe lub umieszczony wzdłuż wózek dziecięcy i wciąż pozostaje dużo miejsca na dodatkowe bagaże. Schowki pod podłogą bagażnika pozwalają ukryć przed spojrzeniami mnóstwo drobniejszych przedmiotów.

Dane techniczne QX50

Silnik
Benzynowy, 2,0 l, VC-Turbo
Typ       czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania
Pojemność skokowa    (cm3)      1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)
Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1)
Stopień sprężania              8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)
Moc maksymalna            268 KM (200 kW)/5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy     380 Nm/4400 obr./min
Liczba zaworów            16
Zasilanie                        Wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni (zmienny)

Przeniesienie napędu
XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej

Osiągi
0-100 km/h           6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)
Prędkość maksymalna  230 km/h

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze