Infiniti QX50 - jaki będzie?

Infiniti QX50 - jaki będzie?
QX50 światową premierę będzie miał wkrótce Los Angeles, europejską - w Genewie, a w naszych salonach pojawi się dopiero za rok. Auto jest wyposażone w ciekawy silnik o zmiennym stopniu sprężania, ważny dla rozwoju tradycyjnej, pachnącej benzyną motoryzacji.

Jak w skrócie można opisać nowe Infiniti? Nadwozie pięciodrzwiowe SUV, pięciomiejscowe, konstrukcja całkowicie stalowa, samonośna. QX50 jest zbudowany na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i przedniego napędu, z opcją napędzania wszystkich kół. Ma silnik o zmiennym stopniu sprężania, turbodoładowany, napędzający koła przednie lub wszystkie cztery za pośrednictwem przekładni bezstopniowej. I to właśnie ten ostatni element - jednostka napędowa - wzbudza ciekawość branży. Jest kuszącą alternatywą wobec diesli oraz wyzwaniem dla opinii, że tylko konstrukcje hybrydowe i wysokoprężne potrafią być jednocześnie oszczędne i wytwarzać wysoki moment obrotowy.

VC-Turbo - pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania
Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania, który dostosowuje się do potrzeb lub żądań kierowcy. Jego wprowadzenie oznacza przełom w konstruowaniu silników spalania wewnętrznego. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność.

Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania - od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.

Silnik rozwija moc 268 KM oraz 380 Nm. Modele z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 % zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, zaś modele z napędem na 4 koła - niższe o 30 %. Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), by moc docierała do kół bez przerw.

Pozwalając kierowcy zachować najważniejszy głos w kontroli pojazdu, technologie wsparcia jazdy autonomicznej pełnią funkcję kopilota. Technologia ProPILOT Assist pomaga kierowcy kontrolować przyspieszenie, hamowanie i kierowanie podczas jazdy po jednopasmowych drogach.

Design nadwozia i rękodzieło wykończenia kabiny
1679 mm wysokości wyróżnia QX50 na drodze. Wyniesiona pozycja kierowcy przekłada się na dobrą widoczność zza kierownicy, zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrowania nim. Maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika i zabudowane podwozie - wszystkie są zaprojektowane tak, by ułatwić opływ powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizować zawirowania.

Wnętrze jest skupione wokół kierowcy, ale zarazem stworzone z myślą o pasażerach. Niesymetryczny rozkład kokpitu i stonowane w nastroju wykończenie zaprojektowano z największą dbałością o szczegóły.

Tylna kanapa jest przesuwna. Pojemność bagażnika wynosi od 895 l do 1048 l, w zależności od położenia przesuwnej kanapy, zaś po złożeniu tylnych siedzeń osiąga 1699 l. Kiedy wszystkie siedzenia są rozłożone, bagażnik mieści trzy torby golfowe lub umieszczony wzdłuż wózek dziecięcy i wciąż pozostaje dużo miejsca na dodatkowe bagaże. Schowki pod podłogą bagażnika pozwalają ukryć przed spojrzeniami mnóstwo drobniejszych przedmiotów.

Dane techniczne QX50

Silnik
Benzynowy, 2,0 l, VC-Turbo
Typ       czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania
Pojemność skokowa    (cm3)      1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)
Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1)
Stopień sprężania              8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)
Moc maksymalna            268 KM (200 kW)/5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy     380 Nm/4400 obr./min
Liczba zaworów            16
Zasilanie                        Wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni (zmienny)

Przeniesienie napędu
XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej

Osiągi
0-100 km/h           6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)
Prędkość maksymalna  230 km/h

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.