
Ile zapłacimy za nowe Audi Q3?
Na polskim rynku dostępna jest już druga generacja Audi Q3. Na początek oferowana jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic oraz 35 TDI ze skrzynią S tronic.
Bazowym silnikiem Audi Q3 jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wyposażona jest ona w układ cylinder on demand, wyłączający czasowo przy niskich i umiarkowanych obciążeniach drugi i trzeci cylinder. Wersja 35 TFSI zużywa średnio 6,3 – 6,0 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,6 sekundy. Wybierając automatyczną skrzynię biegów S tronic zmniejszymy średnie zużycie paliwa do 5,9 – 5,7 l/100 km i skrócimy sprint do setki do 9,2 s. Cena tej odmiany to 139 300 zł lub 148 400 zł, jeśli wybierzemy automat.
Silnik 2.0 TDI o takiej samej mocy (150 KM) w wersji 35 TDI, otwiera ofertę jednostek wysokoprężnych. Dostarcza on 340 Nm momentu obrotowego i dostępny jest w zestawieniu z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i z napędem na przednią oś. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 – 4,7, a przyspieszenie do setki zajmuje 9,2 sekundy. Q3 35 TDI kosztuje 157 400 zł.
Już wkrótce na rynku polskim zadebiutują kolejne wersje Audi Q3. Pierwsza z nich, to wspomniana jednostka 35 TDI, ale z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem quattro, od 0 do 100 km/h przyspieszająca w 9,3 sekundy. Wyceniona została na 158 500 zł.
Kolejna, to 2.0 TFSI zestrojona z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic i z napędem na cztery koła quattro. W swej słabszej wersji wytwarza moc 190 KM i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w nią Audi Q3 40 TFSI zużywa średnio 7,5 – 7,2 l/100 km, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,4 s. Mocniejsza wersja tego silnika 45 TFSI spala 7,6 – 7,3 l/100 km i przyspiesza do setki o 1,1 sekundy szybciej. Polskie ceny nie są jeszcze znane.
Wkrótce dostępna będzie również mocniejsza wersja silnika 2.0 TDI, rozwijająca 190 KM, oznaczona jako Q3 40 TDI. Średnie zużycie paliwa w jej przypadku to 5,6 – 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 8,0 s. Dostępna będzie ona wyłącznie z napędem na cztery koła quattro i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zapłacimy za nią 179 100 zł.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: