
Hyundai Kona N – historia sportowego designu „hot SUV-a”
Współpraca inżynierów była możliwa między innymi dzięki wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Co to oznacza?
Kierowcy docenią mocny silnik samochodu i emocjonujące wrażenia dźwiękowe, obszerną listę systemów bezpieczeństwa, a także właściwości jezdne. Kona N z całą pewnością spodoba się aktywnym Klientom poszukującym samochodu o wysokich osiągach, który dopasuje się do ich codziennych potrzeb oraz dostarczy mnóstwo ekscytujących wrażeń na torze wyścigowym.
Proces twórczy designu modelu Kona N został przeprowadzony w Europejskim Centrum Projektowym Hyundai w Rüsselsheim w Niemczech. Natomiast etap prac inżynieryjnych oraz końcowe etapy rozwoju miał miejsce w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Hyundaia w Namyang w Korei. Pomimo odległości, technologia wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck” pozwalała projektantom i inżynierom firmy blisko współpracować.
Obecnie wszystkie modele tworzone przez markę Hyundai są poddawane cyfrowemu procesowi projektowania przy wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Ta zaawansowana technologia umożliwia projektantom łatwe naszkicowanie projektu i renderowanie.
Proces projektowania z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości skraca czas potrzebny na analizę pomysłów, dzięki wykorzystaniu komputerowo generowanych modeli 3D. Technologia daje nieograniczone możliwości dobierania kolorów, a także pozwala na dynamiczną prezentację wybranych funkcji. Stworzone komputerowo modele można również wykorzystać do oceny rzeczywistych osiągów samochodu czy aerodynamiki.
Dzięki technologii VR, projektanci Hyundai w Rüsselsheim i inżynierowie w Namyang mogli także spotykać się „twarzą w twarz” w cyfrowym pokoju, by obserwować nawzajem swoją pracę nad samochodem, swobodnie analizować każdy element Kona N, a także testować model w różnych warunkach oświetleniowych. Każdy etap projektu mógł być stale przerabiany i opracowywany, dzięki zapisywaniu go w chmurze.
Finalna wersja projektu Hyundaia Kona N podkreśla DNA modeli N, opartego na trzech filarach: zwinne pokonywanie zakrętów, jazda na torze wyścigowym oraz jazda na co dzień. Kona N zapewnia taką samą radość z jazdy i wysokie osiągi, jak inne modele spod znaku N, przy zachowaniu wygody i komfortu SUV-a. Na torze Kona N zapewni wyjątkowe wrażenia dzięki funkcjom, takim jak N Grin Shift, N Power Shift i N Track Sense.
Najnowsze
-
Dostała mandat, więc napisała mejla do komendanta policji. Ale nie takiego, jak sądzicie
Rolą policjantów z drogówki jest pilnowanie właściwego zachowania kierowców i chociaż każdy to rozumie, nikt nie lubi, kiedy akurat jego zatrzyma funkcjonariusz. A może to nieprawda, że nikt nie lubi? Trochę do myślenia daje przypadek kierującej, zatrzymanej przez iławską drogówkę. -
Lia Block pierwszą w historii kobietą w Nitrcrossie Group E
-
BMW M Driving Experience – kalendarz szkoleń 2024, daty, cennik
-
Kabaret na środku skrzyżowania. Zablokowała drogę, żeby odebrać pasażera, ale nie umie otworzyć drzwi
-
Włączony kierunkowskaz na pasie do skrętu. Przepisy są inne, niż wielu kierowców sądzi