Hyundai Kona N – historia sportowego designu „hot SUV-a”
Współpraca inżynierów była możliwa między innymi dzięki wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Co to oznacza?
Kierowcy docenią mocny silnik samochodu i emocjonujące wrażenia dźwiękowe, obszerną listę systemów bezpieczeństwa, a także właściwości jezdne. Kona N z całą pewnością spodoba się aktywnym Klientom poszukującym samochodu o wysokich osiągach, który dopasuje się do ich codziennych potrzeb oraz dostarczy mnóstwo ekscytujących wrażeń na torze wyścigowym.

Proces twórczy designu modelu Kona N został przeprowadzony w Europejskim Centrum Projektowym Hyundai w Rüsselsheim w Niemczech. Natomiast etap prac inżynieryjnych oraz końcowe etapy rozwoju miał miejsce w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Hyundaia w Namyang w Korei. Pomimo odległości, technologia wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck” pozwalała projektantom i inżynierom firmy blisko współpracować.

Obecnie wszystkie modele tworzone przez markę Hyundai są poddawane cyfrowemu procesowi projektowania przy wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Ta zaawansowana technologia umożliwia projektantom łatwe naszkicowanie projektu i renderowanie.
Proces projektowania z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości skraca czas potrzebny na analizę pomysłów, dzięki wykorzystaniu komputerowo generowanych modeli 3D. Technologia daje nieograniczone możliwości dobierania kolorów, a także pozwala na dynamiczną prezentację wybranych funkcji. Stworzone komputerowo modele można również wykorzystać do oceny rzeczywistych osiągów samochodu czy aerodynamiki.
Dzięki technologii VR, projektanci Hyundai w Rüsselsheim i inżynierowie w Namyang mogli także spotykać się „twarzą w twarz” w cyfrowym pokoju, by obserwować nawzajem swoją pracę nad samochodem, swobodnie analizować każdy element Kona N, a także testować model w różnych warunkach oświetleniowych. Każdy etap projektu mógł być stale przerabiany i opracowywany, dzięki zapisywaniu go w chmurze.

Finalna wersja projektu Hyundaia Kona N podkreśla DNA modeli N, opartego na trzech filarach: zwinne pokonywanie zakrętów, jazda na torze wyścigowym oraz jazda na co dzień. Kona N zapewnia taką samą radość z jazdy i wysokie osiągi, jak inne modele spod znaku N, przy zachowaniu wygody i komfortu SUV-a. Na torze Kona N zapewni wyjątkowe wrażenia dzięki funkcjom, takim jak N Grin Shift, N Power Shift i N Track Sense.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?