Hyundai zaprezentuje model Kona N podczas „Hyundai N Day”. Znamy datę!

Hyundai przedstawi filozofię oraz nowe hasło marki N i wyznaczy kierunek w obszarze e-wydajności

Ta część zostanie przedstawiona przez Thomasa Schemera, Wiceprezesa Wykonawczego i Szefa Działu Customer Experience. Pierwszy sportowy SUV marki Hyundai będzie miał swoją premierę online 27 kwietnia 2021 r.

 

Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy zaprezentować nowego Hyundaia Kona N, prawdziwego „hot SUV-a”, charakteryzującego się prawdziwą przyjemnością z jazdy, oferowaną przez wszystkie modele spod znaku N. Pierwsze w historii wydarzenie „N Day” wpisuje się w dziedzictwo marki N oraz będzie okazją do podzielenia się naszą wizją rozwoju marki ze wszystkimi entuzjastami naszych produktów. – powiedział Till Wartenberg, Wiceprezes i Szef Działu Zarządzania Marką N i Sportów Motorowych w Hyundai Motor Company

Najnowsze

Nissan Ariya – tak wyglądały kulisy testów tego elektrycznego samochodu!

Wszystkie elementy i cechy samochodu – od przyspieszenia i precyzji prowadzenia po wyciszenie kabiny i komfort jazdy – zostały poddane drobiazgowym testom przeprowadzonym przez zespół doświadczonych inżynierów na torze testowym na wyspie Hokkaido.

W ramach dodatkowej oceny model Ariya jest także testowany lokalnie, aby zweryfikować jego właściwości jezdne na europejskich drogach, których typowymi elementami są ciasne zakręty, szybkie autostrady i górskie trasy, i potwierdzić, że zaspokoją one potrzeby klientów.

Specjaliści Nissana z zespołu ds. oceny samochodów w Japonii oraz eksperci techniczni odpowiedzialni za rozwój produktu z brytyjskiego ośrodka Nissan Technical Centre w Cranfield prowadzą bliską współpracę – wymieniają się informacjami i wprowadzają zmiany dostosowane do specyfiki europejskiego rynku, które są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Najnowsze

Ford Kuga oferuje trzy typy układów hybrydowych. Co warto o nich wiedzieć?

Najnowsza generacja Forda Kugi daje ogrom możliwości i jest dostępna we wszystkich wariantach – od silników Diesla po hybrydę typu plug-in. Tym razem skupimy się na hybrydach, bowiem w ofercie znajdują się wszystkie jej rodzaje tj. mHEV, HEV i PHEV. Czym się różnią? Jakie są ich kluczowe cechy?

Miękka hybryda mHEV

Napęd mHEV (mild Hybrid Electric Vehicle) to zdecydowanie rozwiązanie dla osób, które nie czują potrzeby posiadania pełnej hybrydy HEV lub doładowywanej z gniazdka PHEV, preferują konwencjonalny napęd, ale mimo to dostrzegają niezaprzeczalne zalety wprowadzenia silnika elektrycznego do układu napędowego. Pozornie udział jednostki elektrycznej jest znikomy, ale komfort jazdy samochodem typu mHEV jest zdecydowanie większy w porównaniu do konwencjonalnego napędu bez hybrydy. 

Układ napędowy mHEV w Fordzie Kuga wykorzystuje wysokoprężny silnik Ford EcoBlue i 48-woltowy silnik elektryczny, który pełni wyłącznie funkcję wspomagającą m.in. podczas ruszania oraz jako wsparcie systemu Start/Stop. Współpraca tych dwóch źródeł pozwala nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin, ale również niemal bezszelestnie uruchomić i wyłączyć silnik np. podczas postoju na światłach. Dzięki ładowaniu baterii za pomocą odzyskiwanej energii np. podczas hamowania regeneracyjnego, nowy Ford Kuga z napędem EcoBlue Hybrid doskonale sprawdzi się podczas podróży na krótkich dystansach, szczególnie w mieście i przy niższych prędkościach. 

Tradycyjny napęd hybrydowy HEV

W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że napęd HEV jest rozwinięciem miękkiej hybrydy mHEV, bowiem tutaj również silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową, zaś energia niezbędna do jego zasilania pozyskiwana jest wyłącznie podczas jazdy (odzyskiwanie energii z hamowania). W praktyce Ford Kuga z tradycyjnym napędem hybrydowym łączy w sobie wysoce wydajny 2,5-litrowy silnik spalinowy z jednostką elektryczną zasilaną wysokonapięciowym akumulatorem. 

W przypadku hybrydy HEV silnik elektryczny ma zdecydowanie wyższą moc. Jest wykorzystywany nie tylko jako wsparcie silnika spalinowego podczas rozruchu i ruszania z miejsca, ale w pewnych okolicznościach, jest w stanie przejąć rolę jednostki napędowej na niewielkich dystansach i przy niskich prędkościach. Baterie mają również znacznie większą pojemność, zaś energia potrzebna do ich naładowania pozyskiwana jest w czasie hamowania, poprzez przetworzenie energii kinetycznej na energię elektryczną. 

Takie rozwiązanie pozwala na pokonywanie krótkich tras, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Z kolei dzięki silnikowi spalinowemu auto może przejechać duże odległości bez obaw o zasięg. Cały system działa praktycznie bezobsługowo, zaś kierowca jedynie poprzez umiejętne operowanie pedałem gazu i hamulca jest w stanie odzyskać optymalną ilość energii, którą następnie może wykorzystać do bardzo spokojnej, bezemisyjnej jazdy. 

Hybryda ładowana z gniazdka pHEV

Dla tych, którzy chcą częściej korzystać z napędu elektrycznego, ale nie chcą ograniczać zasięgu auta i uzależniać go od infrastruktury drogowej, przygotowano Forda Kugę w odmianie  hybrydowej plug-in. W tym przypadku zastosowano połączenie dwóch źródeł napędu: 2,5 – litrowego silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc 225 KM oraz niezwykle niskie zużycie paliwa i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 32 g CO2/km (WLTP). 

O ile w hybrydzie tradycyjnej HEV kierowca ma niewiele możliwości ustawień napędu, tak w tym przypadku może sam decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Teraz), silnik benzynowy (EV Później), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub czy użyć silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy (Ładowanie). Zasięg elektryczny Kugi Plug-in Hybrid w trybie EV Teraz wynosi do 56 km. Oczywiście po rozładowaniu akumulatorów auto zmienia się w hybrydę tradycyjną, zaś zasięg auta ogranicza jedynie paliwo w baku oraz dostępność stacji benzynowych. 

Najnowsze

Już niedługo kurier dostarczy Ci przesyłkę w elektrycznym samochodzie dostawczym!

DHL powiększa swoją flotę samochodów dostawczych o elektryczne MAN-y eTGE.

Zaawansowane technologicznie elektryki będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania. Włączając kolejne pojazdy elektryczne do swojej floty kurierskiej, firma konsekwentnie realizuje politykę GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r.

Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL.

Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych.

Najnowsze

Mercedes EQB – już za kilka dni światowa premiera w Szanghaju!

W niedzielę 18 kwietnia 2021 r. Mercedes-EQ zaprezentuje w pełni elektrycznego kompaktowego SUV-a EQB.

Światowy debiut EQB podczas Nocy EQ w Szanghaju nastąpi w przeddzień pierwszego dnia prasowego targów motoryzacyjnych Auto Shanghai 2021. Ze względu na znaczącą poprawę sytuacji związanej z COVID-19 w Chinach możliwe było zorganizowanie prezentacji samochodu z udziałem lokalnej publiczności.

EQB wyznaczy między innymi nowy standard w klasie elektrycznych samochodów kompaktowych – to zasługa jego funkcjonalnej kabiny. Model zaoferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu osób lub pomieści do 1700 litrów bagażu. Po tym, jak EQB zostanie wprowadzony na rynek Państwa Środka, jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży w Europie, a od 2022 r. będzie dostępny także na rynku północnoamerykańskim.

Najnowsze