
Hyundai Kona 2023 – premiera futurystycznej drugiej generacji koreańskiego modelu
Hyundai zaskoczył wszystkich zupełnie niespodziewanie prezentując drugą generację znanego modelu. Czy Hyundai Kona 2023 czymś zaskakuje?
Hyundai Kona 2023 to auto pozostało kompaktowym crossoverem, chociaż zauważalnie urosło – ma teraz 435 cm długości, a więc o 15 centymetrów więcej od poprzednika. Podobnie też jak pierwsza generacja, nowa Kona ma wyraźnie wyróżniający się design i nietypową stylizację wnętrza.
Nowa Kona zyskała również 2,5 cm szerokości i 6 cm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.
Hyundai Kona 2023 – wygląd
Prezentując nową generację koreański koncern pozostał przy koncepcji głównych reflektorów ukrytych w niższych partiach nadwozia, natomiast światła do jazdy dziennej oraz tylne pozycyjne, to teraz cienkie pasy (lampa Pixelated Seamless Horizon), biegnące przez całą szerokość auta, co powoduje wybitnie futurystyczne wrażenie. Samochód nabrał nie tylko nowoczesnego sznytu, ale i wpisuje się w obecny trend projektowania aut z coraz bardziej odważnym oświetleniem i grą światłem.
Z tyłu znajduje się kolejna pozioma lampa Seamless Horizon, a także wysoko zamontowane światło stopu, zintegrowane z chromowanymi listwami spojlera.
Hyundai Kona 2023 – silniki
Hyundai przyznaje, że w przypadku nowej Kony, priorytetem była wersja elektryczna i to ona została zaprojektowana jako pierwsza. Dopiero na jej bazie powstała odmiana hybrydowa oraz klasyczna, spalinowa. Kierowcy szukający mocniejszych wrażeń, będą mogli zdecydować się na bardziej agresywną wersję N Line. Producent nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących konkretnych odmian silnikowych.
Hyundai Kona 2023 – wersje
- elektryczna (EV),
- hybrydowa (HEV),
- benzynowa (ICE),
- sportowa N Line
Wszystkie warianty mają wspólną uniwersalną architekturę, lecz każdy wyróżnia się niepowtarzalnym wzornictwem.
EV ma pikselowe detale na kratce wlotu powietrza i tylnym zderzaku, inspirowane pikselami 19-calowe felgi aluminiowe, czarną linię obrysową oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach.
Modele ICE i HEV mają inny design zderzaka i osłony podwozia oraz czarne nadkola.
N Line wyróżnia się opcjonalnymi czarnymi lusterkami bocznymi i dachem, spojlerem w kształcie skrzydła, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła, charakterystycznymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi progami.
Hyundai Kona 2023 – wnętrze
Niewiele zdradzono też na temat kabiny. Z jedynego jej zdjęcia możemy wnioskować, że Kona otrzyma panel z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala, tak jak w Ioniq 5, ale klimatyzację nadal będzie się obsługiwało osobnym panelem.

Między przednimi fotelami zamontowano lewitującą konsolę, zaś pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji całkowicie płaską podłogę.
Dzięki przeniesieniu gałki zmiany biegów z konsoli środkowej na kolumnę kierowniczą, ma się poprawić przejrzystość panelu, a pasażerowie mają zyskać dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.
Za drugim rzędem znajduje się powiększona przestrzeń ładunkowa. O ile? Na razie nie wiadomo.
Więcej szczegółów producent zdradzi, jak sam określa, w nadchodzących miesiącach.
Najnowsze
-
Tych zasad nie uczą na kursie na prawo jazdy. A powinni
Można powiedzieć, że na kursie na prawo jazdy nie da się poznać wszystkich przepisów, nauczyć prowadzić samochód oraz poczuć się pewnie w ruchu drogowym. Siłą rzeczy, sporo rzeczy świeżo upieczeni kierowcy muszą nauczyć się sami. -
Ulga na samochód dla osoby niepełnosprawnej, jak ją uzyskać? Kto może? W jakiej kwocie? Niebawem startuje nowy program wsparcia!
-
100 najszybszych elektryków świata – Tesla nie jest nawet na podium
-
Agnieszka Szarejko i jej pierwsze kroki w upiększaniu motocykli
-
Kierowcy mają problemy ze znakiem D-7. Myślą, że zawsze narzuca jeden limit, a jest kilka
Zostaw komentarz: