Hybrydowe Volvo teraz z większym zasięgiem i mocą silników
Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały powiększoną o 60% pojemność użyteczną akumulatorów trakcyjnych oraz znacznie mocniejsze silniki elektryczne. Co się jeszcze zmieniło?
Nowa zmiana dotyczy wszystkich hybryd ładowanych z gniazdka bazujących na platformie SPA. Są to Volvo S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge. Te samochody otrzymały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh).
Tym samym wzrosła im pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh. Naturalnym następstwem tej zmiany jest zwiększony dystans, jaki modele PHEV marki Volvo są w stanie pokonać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Zasięg w trybie jazdy na prądzie wynosi teraz od 68 do 91 km (WLTP). Tylną oś napędza silnik elektryczny, którego moc podniesiono o 65% – z 87 na 145 KM. Wzrosła też wartość osiąganego przez niego momentu obrotowego z 240 na 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego.
W modelach PHEV marki Volvo poprawiono także pracę układu AWD, oraz zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Silnik elektryczny może teraz samodzielnie napędzać pojazd aż do 140 km/h (wcześniej do 120 – 125 km/h). Znacząco poprawiono dynamikę jazdy hybryd z gamy Recharge podczas jazdy na samym silniku elektrycznym.
Oto dane przyspieszenia od 0 do 100 km/h oraz ich zasięg na prądzie w podziale na modele. W nawiasach podane są wartości dla tych samych modeli sprzed modernizacji:
- Volvo XC90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 5,4 s (5,8 s)
- Volvo XC60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,9 s (5,5 s)
- Volvo XC60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,7 s (5,9 s)
- Volvo V90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,8 s (5,2 s)
- Volvo V90 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,5 s (5,5 s)
- Volvo S90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (5,1 s)
- Volvo V60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,9 s)
- Volvo V60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,4 s (5,4 s)
- Volvo S60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,6 s)
- Volvo S60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,3 s (5,3 s)
Zasięg w trybie Pure, gdy pojazd korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego w przypadku modelu S60 T6 i T8 wzrósł z 56 do 91 km, w modelach V60 T6 i T8 – z 55 do 88 km. W S90 – z 60 do 90 km, w V90 – z 58 do 87 km. W modelach SUV te wartości wzrosły z 53 do 79 km dla modelu XC60 i z 50 do 68 km w przypadku modelu XC90.
Ceny bez większych zmian
Poniżej podajemy ceny kilku najpopularniejszych modeli hybrydowych gamy Volvo Recharge:
- V60 T6 Recharge – od 231 900 zł
- XC60 T6 Recharge – od 249 900 zł
- S90 T8 Recharge – od 299 900 zł
- XC90 T8 Recharge – od 353 900 zł
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Zostaw komentarz: