![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2022!2F02!2Fvolvo_range_biuro_prasowe-6-1250x834-1.jpg)
Hybrydowe Volvo teraz z większym zasięgiem i mocą silników
Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały powiększoną o 60% pojemność użyteczną akumulatorów trakcyjnych oraz znacznie mocniejsze silniki elektryczne. Co się jeszcze zmieniło?
Nowa zmiana dotyczy wszystkich hybryd ładowanych z gniazdka bazujących na platformie SPA. Są to Volvo S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge. Te samochody otrzymały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh).
![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2022!2F02!2Fvolvo_range_biuro_prasowe-6-1250x834-1.jpg)
Tym samym wzrosła im pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh. Naturalnym następstwem tej zmiany jest zwiększony dystans, jaki modele PHEV marki Volvo są w stanie pokonać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Zasięg w trybie jazdy na prądzie wynosi teraz od 68 do 91 km (WLTP). Tylną oś napędza silnik elektryczny, którego moc podniesiono o 65% – z 87 na 145 KM. Wzrosła też wartość osiąganego przez niego momentu obrotowego z 240 na 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego.
W modelach PHEV marki Volvo poprawiono także pracę układu AWD, oraz zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Silnik elektryczny może teraz samodzielnie napędzać pojazd aż do 140 km/h (wcześniej do 120 – 125 km/h). Znacząco poprawiono dynamikę jazdy hybryd z gamy Recharge podczas jazdy na samym silniku elektrycznym.
![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2022!2F02!2F2022-02-02_16h56_04.png)
Oto dane przyspieszenia od 0 do 100 km/h oraz ich zasięg na prądzie w podziale na modele. W nawiasach podane są wartości dla tych samych modeli sprzed modernizacji:
- Volvo XC90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 5,4 s (5,8 s)
- Volvo XC60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,9 s (5,5 s)
- Volvo XC60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,7 s (5,9 s)
- Volvo V90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,8 s (5,2 s)
- Volvo V90 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,5 s (5,5 s)
- Volvo S90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (5,1 s)
- Volvo V60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,9 s)
- Volvo V60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,4 s (5,4 s)
- Volvo S60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,6 s)
- Volvo S60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,3 s (5,3 s)
Zasięg w trybie Pure, gdy pojazd korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego w przypadku modelu S60 T6 i T8 wzrósł z 56 do 91 km, w modelach V60 T6 i T8 – z 55 do 88 km. W S90 – z 60 do 90 km, w V90 – z 58 do 87 km. W modelach SUV te wartości wzrosły z 53 do 79 km dla modelu XC60 i z 50 do 68 km w przypadku modelu XC90.
![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/770/9999/0/0/!2F2022!2F02!2F2022-02-02_16h55_51.png)
Ceny bez większych zmian
Poniżej podajemy ceny kilku najpopularniejszych modeli hybrydowych gamy Volvo Recharge:
- V60 T6 Recharge – od 231 900 zł
- XC60 T6 Recharge – od 249 900 zł
- S90 T8 Recharge – od 299 900 zł
- XC90 T8 Recharge – od 353 900 zł
Najnowsze
-
Testuję najmniejsze Volvo EX30 nad jeziorem Como – dlaczego Polacy i Włosi się za nim oglądają?
Dziś zabieram was na wspólną przejażdżkę Volvo EX30 po malowniczych trasach wokół włoskiego jeziora Como. Mają tu swoje rezydencje m.in. Madonna, George Clooney, Brad Pitt i Sylvester Stallone. To limonkowe auto pasuje tutaj idealnie! Samochód na poskręcanych jak loki Jarno Trulliego* serpentynach wokół jeziora, odwraca wzrok włoskich kierowców, tak czułych na wysublimowany, motoryzacyjny design. Także […] -
Policja testuje najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. 400 tys. zł to mało
-
Parkujesz samochód pod prąd? W tym przepisie jest pułapka na kierowców
-
Czy motocyklista może omijać korek, jadąc między samochodami? Tych przepisów wielu nie rozumie
-
Wyprzedzam inny pojazd. Czy mogę na moment przekroczyć prędkość?
Zostaw komentarz: