Honda MSX125 Grom 2021 – powrót w wielkim stylu! Dane techniczne
Honda MSX125 powraca w wersji na rok 2021 roku z nową nazwą - MSX125 z odświeżonym wyglądem i ulepszonym silnikiem. Dlaczego motocykl zyskał nazwę Grom?
Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey i kontynuowanej przez inne uwielbiane maszyny, takie jak Dax i Ape, aż do dnia dzisiejszego.
Nowa wersja na 2021 rok otrzymuje nazwę „Grom”, używaną na całym świecie (stając się „MSX125 Grom”) dla motocykla, który stał się międzynarodowym hitem wśród młodych kierowców, sprzedając się w ilości ponad 750 000 sztuk. Jako termin używany od lat 60. XX wieku do opisania młodych surferów, „Grom” to idealne określenie tej małej maszyny z zabawnym duchem kontrkultury.
Nowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 7,2 kW oferuje teraz 5. bieg do jazdy poza miastem. Jest on dopasowany do responsywnego zawieszenia wyposażonego w widelec USD 31 mm, 12-calowe koła oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. System ABS działa poprzez IMU. Wysokość siedzenia to przyjemne 761 mm, a zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.
Największą zmianą w wersji na rok 2021 jest radykalny nowy wygląd: motocykl zyskał reflektoroLED, uproszczone siedzisko i ramę pomocniczą oraz kompaktowe panele boczne i pokrywę zbiornika. Złote widelce i zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie dopełniają stylizację. Łatwe do zmiany nadwozie dodatkowo sprzyja możliwości adaptacji i dostosowywania funky-bike’a Hondy do potrzeb właściciela.
SILNIK |
|
Typ | Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa | 125 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 50,0mm x 63,1mm |
Stopień sprężania | 10.0:1 |
Moc maksymalna | 7,2 kW przy 7250 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 10,5 Nm przy 5500 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 1,1 litra |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie | PGM-FI |
Zbiornik paliwa | 6,0 l |
Zużycie paliwa | 1,5 l/100km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V 3,5Ah |
Moc alternatora | 200W/5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów | 5-biegowa |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA |
|
Typ | Stalowa rama grzbietowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm |
Rozstaw osi | 1,200 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25⁰ |
Wyprzedzenie | 84 mm |
Wysokość siedziska | 761 mm |
Prześwit | 180 mm |
Masa własna | 103 kg |
Promień zawracania | 1,9 metra |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie | Widelec USD 31 mm |
Tył | Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym |
KOŁA |
|
Przednie | Aluminiowe 5-ramienne |
Tył | Aluminiowe 5-ramienne |
Obręcz przednia | MT 2,5-12 |
Obręcz tylna | MT 2,5-12 |
Opona przednia | 120/70-12 |
Opona tylna | 130/70-12 |
Hamulce |
|
Przednie | Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym |
Tył | Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników | Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem. |
Oświetlenie | Reflektor i lampa tylna LED |
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: