Honda MSX125 Grom 2021 - powrót w wielkim stylu! Dane techniczne

Honda MSX125 Grom 2021 - powrót w wielkim stylu! Dane techniczne

23 października 2020
6
Honda MSX125 powraca w wersji na rok 2021 roku z nową nazwą - MSX125 z odświeżonym wyglądem i ulepszonym silnikiem. Dlaczego motocykl zyskał nazwę Grom?
Loading module...

Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey i kontynuowanej przez inne uwielbiane maszyny, takie jak Dax i Ape, aż do dnia dzisiejszego.

Nowa wersja na 2021 rok otrzymuje nazwę „Grom”, używaną na całym świecie (stając się „MSX125 Grom”) dla motocykla, który stał się międzynarodowym hitem wśród młodych kierowców, sprzedając się w ilości ponad 750 000 sztuk. Jako termin używany od lat 60. XX wieku do opisania młodych surferów, „Grom” to idealne określenie tej małej maszyny z zabawnym duchem kontrkultury.

Nowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 7,2 kW oferuje teraz 5. bieg do jazdy poza miastem. Jest on dopasowany do responsywnego zawieszenia wyposażonego w widelec USD 31 mm, 12-calowe koła oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. System ABS działa poprzez IMU. Wysokość siedzenia to przyjemne 761 mm, a zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.

Największą zmianą w wersji na rok 2021 jest radykalny nowy wygląd: motocykl zyskał reflektoroLED, uproszczone siedzisko i ramę pomocniczą oraz kompaktowe panele boczne i pokrywę zbiornika. Złote widelce i zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie dopełniają stylizację. Łatwe do zmiany nadwozie dodatkowo sprzyja możliwości adaptacji i dostosowywania funky-bike’a Hondy do potrzeb właściciela.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa

125 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka

50,0mm x 63,1mm

Stopień sprężania

10.0:1

Moc maksymalna

7,2 kW przy 7250 obr/min

Maks. moment obrotowy

10,5 Nm przy 5500 obr/min

Pojemność układu smarowania

1,1 litra

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI

Zbiornik paliwa

6,0 l

Zużycie paliwa

1,5 l/100km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V 3,5Ah

Moc alternatora

200W/5000 obr/min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

5-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa rama grzbietowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm

Rozstaw osi

1,200 mm

Kąt pochylenia kolumny

25⁰

Wyprzedzenie

84 mm

Wysokość siedziska

761 mm

Prześwit

180 mm

Masa własna

103 kg

Promień zawracania

1,9 metra

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec USD 31 mm

Tył

Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe 5-ramienne

Tył

Aluminiowe 5-ramienne

Obręcz przednia

MT 2,5-12

Obręcz tylna

MT 2,5-12

Opona przednia

120/70-12

Opona tylna

130/70-12

Hamulce

 

Przednie

Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym

Tył

Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem.

Oświetlenie

Reflektor i lampa tylna LED

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!