Honda CMX500 Rebel i CMX1100 Rebel na rok 2022: dane techniczne i zmiany po modernizacji
Rebel, popularny kompaktowy cruiser, odpowiedni dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2, napędzany dwucylindrowym, rzędowym silnikiem. Co się zmienia w ofercie modelowej na nadchodzący sezon 2022?
Rebel, to połączenie ponadczasowego wyglądu „bobbera” z wybiegającym w przyszłość, unikalnym stylem. Honda prace nad Rebelem rozpoczęła w Ameryce Północnej, a ich celem było rozpalenie wyobraźni młodego pokolenia motocyklistów nieco innymi środkami od stosowanych w przypadku tradycyjnych maszyn typu cruiser.
Honda CMX500 Rebel
Dwucylindrowy CMX500 Rebel o pojemności 500 cm3, odpowiedni dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2, zadebiutował w roku modelowym 2017. Połączył on tradycję z przełomowymi pomysłami adresowanymi do młodszych kierowców, dla których motocykl to nie tylko środek transportu, ale także manifestacja stylu życia.
W modelu na rok 2020, za sprawą zmienionych ustawień fotela i zawieszenia, poprawiono komfort i funkcjonalność modelu. Otrzymał on pełne oświetlenie w technologii LED, odnowione reflektory przednie i tylne, diodowe kierunkowskazy oraz wskaźnik załączonego biegu. Dopracowany układ wydechowy, w tym nowy czujnik spalin, zapewnił maszynie zgodność z normą EURO5.
Ośmiozaworowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 471 cm3, który napędza Hondę Rebel, pochodzi z usportowionego modelu CBR500R. Poprawiono w nim jednak mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz zmieniono ustawienia czasów otwarcia zaworów i zapłonu pod kątem jazdy turystycznej. Z maksymalnym momentem obrotowym 43,3 Nm, osiąganym przy 6000 obr./min, idzie w parze maksymalna moc 46 KM, którą motocykl osiąga przy 8500 obr./min.
W modelu CMX500 Rebel na rok 2022 nie dokonano zmian technicznych, jednak będzie on dostępny w nowej wersji kolorystycznej – Pearl Organic Green.
Honda CMX1100 Rebel
W roku 2021, śladem modelu pierwszej generacji, ruszył nowy Rebel CMX1100. Zachował istotę tego, co uczyniło mniejszego brata tak wyjątkowym, dodając wyższe osiągi, więcej charakteru i zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy.
8-zaworowy, dwucylindrowy silnik SOHC o pojemności 1084 cm3 i tłokach równoległych, który napędza model Rebel 1100, generuje moc maksymalną 87 KM przy 7 000 obr/min i moment obrotowy 98 Nm przy 4750 obr/min.
System DCT oferuje dwa różne style jazdy – zmiany biegów dokonywane są albo w trybie automatycznym, według przestrzennej mapy wyboru biegu z wykorzystaniem monitorowanych non-stop parametrów jazdy, takich jak prędkość motocykla, obroty silnika i kąt otwarcia przepustnicy albo w trybie ręcznym, przez kierowcę, za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy.
W modelu na rok 2022 nie dokonano zmian technicznych, jednak otrzymał on nową wersję kolorystyczną – Pearl Stallion Brown.
Najnowsze
-
Jak samemu skasować check engine? Stary sposób nie działa, ale są inne
Zapalenie się kontrolki check engine zwykle nie zwiastuje niczego dobrego, ale nie zawsze oznacza, że faktycznie doszło do jakiejś usterki. Dlatego na jej widok nie zawsze musimy jechać do mechanika, a usunąć ją z zestawu wskaźników możemy sami. -
Policjant wyprzedza na przejściu dla pieszych i skrzyżowaniu. Kara to jakiś żart
-
Izera przyłapana na drogach. Polski samochód elektryczny naprawdę istnieje
-
Jeśli pojawiła się ta kontrolka, pod żadnym pozorem się nie zatrzymuj
-
Celowo doprowadził do wypadku jadąc z dziewczyną. Teraz grozi mu dożywocie. Jest nagranie
Zostaw komentarz: