Honda CMX1100 Rebel – trochę custom, trochę bobber. Dane techniczne
Honda Motor Europe zaprezentowała kolejną nowość w swojej ofercie modelowej na nadchodzący sezon 2021: CMX1100 Rebel. Nowy Rebel jest znacznie większy i odważniejszy, jeśli chodzi o stylistykę. Przyciąga uwagę - zobaczcie zdjęcia!
W edycji modelowej na rok 2021, CMX500 Rebel zyskał większego, odważniejszego pod względem stylistyki krewniaka: CMX1100 Rebel.
Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm) i masę 223 kg (z płynami), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem, co Rebel zawdzięcza sztywnej ramie z rur stalowych, przedniemu widelcowi typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnym amortyzatorom typu piggyback i czterotłoczkowym, montowanym promieniowo zaciskom przedniego hamulca.
Dysponuje on teraz mocą maksymalną 87 KM i momentem obrotowym 98 Nm, został przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów oraz otrzymał charakterystyczne brzmienie.
Salowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd rodem ze starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywowym wyświetlaczem LCD.
Poduszkę siedzenia pasażera można szybko i łatwo przykręcić i odkręcić. W ciekawej formie zewnętrznej ukryto mnóstwo nowatorskich rozwiązań, jak System elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW), który pozwolił na wprowadzenie trzech domyślnych trybów jazdy i dodatkowego trybu konfigurowanego przez użytkownika, trzech poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC), a także zapewnił precyzję działania tempomatu oraz kontroli unoszenia przedniego koła. Ponadto CMX1100 występuje opcjonalnie z unikalną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DCT.
|
SILNIK |
|
|
Typ |
SOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5 |
|
Pojemność skokowa |
1084 cm3 |
|
Średnica cylindra i skok |
92 mm x 81,5 mm |
|
Stopień sprężania |
10,1:1 |
|
Moc maksymalna |
64 kW przy 7 000 obr/min |
|
Maks. moment obrotowy |
98 Nm przy 4 750 obr/min |
|
Pojemność układu smarowania |
4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT) |
|
SYSTEM PALIWOWY |
|
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
|
Zbiornik paliwa |
13,6 l |
|
Zużycie paliwa |
TBC |
|
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
|
Pojemność akumulatora |
12 V/11,2 AH |
|
Moc alternatora |
0,419 kW |
|
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
|
Typ sprzęgła |
MT:Mokre wielotarczowe DCT: 2 sprzęgła wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
|
Typ skrzyni biegów |
MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
|
Przełożenie główne |
Łańcuch |
|
RAMA |
|
|
Typ |
Diament |
|
PODWOZIE |
|
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
|
|
Rozstaw osi |
1 520 mm |
|
Kąt główki ramy / Kąt widelca |
28° / 30° |
|
Wyprzedzenie |
110 mm |
|
Wysokość siedziska |
700 mm |
|
Prześwit |
120 mm |
|
Masa własna |
MT: 223 kg / DCT 233 kg |
|
ZAWIESZENIE |
|
|
Przednie |
Średnica goleni 43 mm, kartridżowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
|
Tył |
Zestaw dwóch amortyzatorów z zewnętrznymi zasobnikami ciśnieniowymi (piggyback), regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
|
KOŁA |
|
|
Przednie |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
|
Tył |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
|
Obręcz przednia |
MT 3,50 |
|
Obręcz tylna |
MT 5,00 |
|
Opona przednia |
130/70B18 M/C |
|
Opona tylna |
180/65B16 M/C |
|
Hamulce |
|
|
Układ ABS |
Dwukanałowy ABS |
|
Hamulec przedni |
Mocowany promieniowo czterotłoczkowy zacisk monoblok, pływająca pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm |
|
Hamulec tylny |
Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
|
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
|
Zespół wskaźników |
Wyświetlacz LCD negatywny, 120 mm, ładowarka USB |
|
System zabezpieczeń |
HISS (Honda Intelligent Security System) |
|
Reflektor |
LED |
|
Światła tylne |
LED |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dobry pomysł, Rebel 500 był (jest) bardzo mało atrakcyjny dla motocyklisty. Ta wersja już oferuje przyzwoite osiągi dodatkowo rewelacyjnie wygląda i nie żałowano na elektronice. Wielka szkoda tylko że zamiast pasa napędowego lub wału ma łańcuch. Generalnie, fajny, ładny, ,mały i bardzo lekki motocykl w typie cruisero-choppera świetny dla początkującego.