Honda CMX1100 Rebel – trochę custom, trochę bobber. Dane techniczne
Honda Motor Europe zaprezentowała kolejną nowość w swojej ofercie modelowej na nadchodzący sezon 2021: CMX1100 Rebel. Nowy Rebel jest znacznie większy i odważniejszy, jeśli chodzi o stylistykę. Przyciąga uwagę - zobaczcie zdjęcia!
W edycji modelowej na rok 2021, CMX500 Rebel zyskał większego, odważniejszego pod względem stylistyki krewniaka: CMX1100 Rebel.
Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm) i masę 223 kg (z płynami), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem, co Rebel zawdzięcza sztywnej ramie z rur stalowych, przedniemu widelcowi typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnym amortyzatorom typu piggyback i czterotłoczkowym, montowanym promieniowo zaciskom przedniego hamulca.
Dysponuje on teraz mocą maksymalną 87 KM i momentem obrotowym 98 Nm, został przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów oraz otrzymał charakterystyczne brzmienie.
Salowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd rodem ze starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywowym wyświetlaczem LCD.
Poduszkę siedzenia pasażera można szybko i łatwo przykręcić i odkręcić. W ciekawej formie zewnętrznej ukryto mnóstwo nowatorskich rozwiązań, jak System elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW), który pozwolił na wprowadzenie trzech domyślnych trybów jazdy i dodatkowego trybu konfigurowanego przez użytkownika, trzech poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC), a także zapewnił precyzję działania tempomatu oraz kontroli unoszenia przedniego koła. Ponadto CMX1100 występuje opcjonalnie z unikalną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DCT.
SILNIK |
|
Typ |
SOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5 |
Pojemność skokowa |
1084 cm3 |
Średnica cylindra i skok |
92 mm x 81,5 mm |
Stopień sprężania |
10,1:1 |
Moc maksymalna |
64 kW przy 7 000 obr/min |
Maks. moment obrotowy |
98 Nm przy 4 750 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT) |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
13,6 l |
Zużycie paliwa |
TBC |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
12 V/11,2 AH |
Moc alternatora |
0,419 kW |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
MT:Mokre wielotarczowe DCT: 2 sprzęgła wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Typ skrzyni biegów |
MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przełożenie główne |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ |
Diament |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
|
Rozstaw osi |
1 520 mm |
Kąt główki ramy / Kąt widelca |
28° / 30° |
Wyprzedzenie |
110 mm |
Wysokość siedziska |
700 mm |
Prześwit |
120 mm |
Masa własna |
MT: 223 kg / DCT 233 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Średnica goleni 43 mm, kartridżowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Tył |
Zestaw dwóch amortyzatorów z zewnętrznymi zasobnikami ciśnieniowymi (piggyback), regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA |
|
Przednie |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Tył |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Obręcz przednia |
MT 3,50 |
Obręcz tylna |
MT 5,00 |
Opona przednia |
130/70B18 M/C |
Opona tylna |
180/65B16 M/C |
Hamulce |
|
Układ ABS |
Dwukanałowy ABS |
Hamulec przedni |
Mocowany promieniowo czterotłoczkowy zacisk monoblok, pływająca pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm |
Hamulec tylny |
Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Wyświetlacz LCD negatywny, 120 mm, ładowarka USB |
System zabezpieczeń |
HISS (Honda Intelligent Security System) |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia. -
Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
-
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
-
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
-
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dobry pomysł, Rebel 500 był (jest) bardzo mało atrakcyjny dla motocyklisty. Ta wersja już oferuje przyzwoite osiągi dodatkowo rewelacyjnie wygląda i nie żałowano na elektronice. Wielka szkoda tylko że zamiast pasa napędowego lub wału ma łańcuch. Generalnie, fajny, ładny, ,mały i bardzo lekki motocykl w typie cruisero-choppera świetny dla początkującego.