Karolina Chojnacka

Honda Adventure Day 2020 odbędzie się już we wrześniu! To prawdziwa gratka dla fanów motocykli!

Już po raz kolejny Honda zaprasza właścicieli motocykli tej marki – od PCXa do Goldwinga – na Honda Adventure Day, zlot miłośników jazdy turystycznej i terenowej. Odbędzie się on w weekend 4-6 września w ramach Rajdu Tukan.

Uczestnicy Honda Adventure Day będą mogli doświadczyć jazdy zarówno po asfalcie, jak i w terenie. Organizatorzy obiecują, że trasy zostaną przygotowane tak, by dostarczyć frajdy zarówno niedoświadczonym kierowcom jeżdżącym zazwyczaj po asfalcie, jak i tym bardziej zaawansowanym, zaprawionym w przeprawach przez błoto. Zainteresowani jeźdźcy będą mogli wystartować w klasyfikacji ogólnej Rajdu Tukan.

Honda Adventure Day 2020 odbędzie się już we wrześniu! To prawdziwa gratka dla fanów motocykli!

Przeczytaj też: Honda stworzyła samopoziomujący motocykl

W ramach 230 km asfaltowej trasy ADVENTURE, pozwalającej docenić walory widokowe Dolnego Śląska, odbędzie się rajd na orientację, podczas którego uczestnicy będą musieli wykonać określone zadania zgodne z charakterem jazdy turystycznej.

Trasa OFF ROAD to natomiast około 80 km jazdy po drogach polnych, szutrowych i duktach leśnych dopuszczonych do ruchu drogowego. Wyznaczono ją na dojazdówkach Rajdu Tukan, jednak uczestnicy nie będą mieli obowiązku startu na odcinkach specjalnych. Łączna długość OSów wyniesie ok. 55 km, przy czym osoby zdecydowane na start w odcinkach specjalnych będą musiały zaopatrzyć swoje maszyny w opony kostkowe.

Honda Adventure Day 2020 odbędzie się już we wrześniu! To prawdziwa gratka dla fanów motocykli!

Przeczytaj też: Honda prezentuje CBR250RR

Przewidziano osobne klasyfikacje dla startujących na motocyklach Honda oraz nagrody dla wszystkich, którzy wezmą udział w Honda Adventure Day.

Podczas zlotu Honda udostępni do jazd testowych trzy wersje nowego modelu motocykla Africa Twin 1100 – CRF1100 Africa Twin DCT oraz dwie wersje modelu CRF1100 Africa Twin Adventure Sports.

Zapisu na Honda Adventure Day można dokonać jedynie u autoryzowanego dealera motocykli marki Honda, korzystając z 50-procentowej zniżki dotyczącej opłaty startowej.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Porsche razem z nowym start-upem wspierają elektomobilność

Porsche Digital poszerza działalność firmy na polu elektromobilności i wzbogaca swoje biznesowe portfolio o start-up &Charge – cyfrową platformę, dzięki której użytkownicy mogą zbierać punkty na internetowe zakupy produktów i usług z branży elektromobilności.

Porsche Digital to technologiczna i cyfrowa „kuźnia” producenta samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Głównym zadaniem firmy jest odszukiwanie i skalowanie nowych cyfrowych modeli biznesowych oraz optymalizacja istniejących produktów. W tym celu spółka opracowuje cyfrowe produkty i usługi, oraz projektuje technologicznie wyśrubowane rozwiązania branżowe.

Start-up &Charge oferuje pierwszy program lojalnościowy dla użytkowników elektromobilności w Europie. &Charge to cyfrowa platforma, dzięki której użytkownicy mogą zbierać punkty na internetowe zakupy produktów i usług z branży elektromobilności

Za wszystkie zakupy, rezerwacje i inne transakcje, które są realizowane za pośrednictwem platformy, użytkownicy otrzymują tzw. kilometry, które będą mogli  później wykorzystać między innymi na ładowanie pojazdu elektrycznego oraz opłacenie przejazdów publicznymi jednośladami na prąd czy usług car-sharingu.

Mattias Ulbrich, dyrektor generalny Porsche Digital, wyznał:

W krótkim czasie nasz zespół w Porsche Digital wykorzystał swój pomysł i stworzył udaną, niezależną firmę. Cyfrowe platformy mogą znacznie przyspieszyć zmiany zachodzące w kierunku zrównoważonej mobilności.

Porsche razem z nowym start-upem wspierają elektomobilność

Przeczytaj też: Jak wymawiać nazwę „Porsche”?

Platforma &Charge jest obecnie dostępna w Niemczech, Austrii, Belgii i Holandii, a wkrótce ma zadebiutować także w innych krajach. Jak dotąd oferta spotkała się z dobrym przyjęciem: do inicjatywy dołączyło już wiele firm partnerskich, w tym ponad 600 partnerów z branży e-handlu oraz 11 dostawców usług z zakresu mobilności. Obecnie zespół pracuje głównie nad uzupełnieniem ofert stacjonarnych. W Badenii-Wirtembergii w Niemczech zawarto pierwsze partnerstwa w branży gastronomicznej oraz handlu detalicznego.

Eugen Letkemann, dyrektor generalny &Charge, wyjaśnia:

Dzięki naszej platformie staramy się mieć swój wkład w zmiany zachodzące w zakresie mobilności. W centrum naszej działalności stawiamy klienta i tworzymy lukratywne zachęty do korzystania z rozwiązań zrównoważonej mobilności. Kluczem jest tu oferowanie naszym użytkownikom szerokiej gamy usług – zarówno jeśli chodzi o zbieranie, jak i realizację kilometrów.

Przeczytaj też: Jubileuszowa edycja Porsche 911

Co ciekawe, już od chwili powstawania &Charge jest firmą neutralną dla klimatu. Start-up nie tylko unika, ogranicza i kompensuje emisje CO2 z własnej działalności gospodarczej, ale także pochodzące od użytkowników. Klienci mogą korzystać ze zgromadzonych „kilometrów” do wspierania certyfikowanych projektów ochrony klimatu.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

McLaren ujawnia nową, innowacyjną i lekką architekturę pojazdu! Będzie ona stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, potwierdził dzisiaj wprowadzenie całkowicie nowej, elastycznej i lekkiej architektury pojazdu, która będzie stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów.

Nowa architektura, zaprojektowana specjalnie do obsługi nowych hybrydowych układów napędowych, została w całości zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w McLaren Composites Technology Center.

Nowa, elastyczna architektura pojazdu wykorzystuje innowacyjne procesy i techniki usuwania nadmiaru masy oraz zmniejszania całkowitej masy pojazdu, przy jednoczesnej poprawie atrybutów bezpieczeństwa.

Będzie ona stanowić podstawę następnej generacji hybrydowych modeli McLarena. Firma zajmująca się supersamochodami wkracza właśnie w drugą dekadę produkcji seryjnej pojazdów.

McLaren ujawnia nową, innowacyjną i lekką architekturę pojazdu! Będzie ona stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów

Przeczytaj też: McLaren, który „pieści” prądem

Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, powiedział:

Nowa, przełomowa architektura pojazdu jest równie rewolucyjna, jak podwozie MonoCell, które wprowadziliśmy w pierwszym samochodzie firmy, 12C, kiedy dekadę temu rozpoczęliśmy produkcję seryjnych pojazdów.

Ta nowa, ultralekka obudowa z włókna węglowego oferuje większą integralność strukturalną i wyższy poziom jakości niż kiedykolwiek wcześniej, a nasz nowy zakład MCTC szybko stał się rozpoznawalny jako globalne centrum doskonałości w dziedzinie badań i produkcji materiałów kompozytowych.

Nasza zaawansowana wiedza w zakresie procesów i produkcji lekkich kompozytów w połączeniu z naszym doświadczeniem w najnowocześniejszej technologii akumulatorów i wysokowydajnych hybrydowych układach napędowych sprawia, że jesteśmy w idealnym położeniu, aby zapewnić klientom poziom zelektryfikowanego, wysokowydajnego silnika, który do tej pory był po prostu nieosiągalny.

McLaren ujawnia nową, innowacyjną i lekką architekturę pojazdu! Będzie ona stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów

Przeczytaj też: McLaren Senna „Ride On” – sportowe auto dla najmłodszych

Pierwszy nowy hybrydowy supersamochód McLarena oparty na całkowicie nowej architekturze zostanie wprowadzony na rynek już w 2021 roku.

Flewitt wyznał również, że nowa architektura umożliwi McLarenowi przejście na w 100% zelektryfikowane supersamochody:

Dla nas lekkość i elektryfikacja idą w parze, aby osiągnąć lepsze osiągi, a także bardziej wydajne pojazdy.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Czy właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą zasilać swoje auta energią elektryczną ze źródeł odnawialnych?

Tak, mogą. W ramach niedawno podpisanej umowy przez Volkswagen Group Polska z Grupą Polenergia, właściciele aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą kupować energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. To kolejny krok na drodze do bycia bardziej eko.

Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Współpraca z Grupą Polenergia odzwierciedla ambicje Volkswagena związane z dążeniem do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2. Elementem przyczyniającym się do realizacji tego celu są auta z rodziny ID.

Czy właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą zasilać swoje auta energią elektryczną ze źródeł odnawialnych?

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?

Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen. Co ważne Polenergia dostarczy zieloną energię nie tylko do ładowania takiego samochodu, ale także do zasilania całego domu. Korzystanie z samochodu elektrycznego będzie więc całkowicie zeroemisyjne, nawet gdy użytkownik nie ma własnej przydomowej instalacji fotowoltaicznej.

Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent. Właściciele samochodów Grupy Volkswagen, którzy zdecydują się podpisać umowę z Grupą Polenergia mają do wyboru trzy taryfy:

  • z  gwarancją ceny – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
  • z  gwarancją rabatu w wysokości 5% – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
  • z  gwarancją rabatu w wysokości 10% – umowa na 5 lat.

Dla pierwszych pięciuset osób przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo (90 kWh)!

Zainteresowani mogą się dokładniej zapoznać z ofertą TUTAJ.

Czy właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą zasilać swoje auta energią elektryczną ze źródeł odnawialnych?

Współpraca z Grupą Polenergia odzwierciedla ambicje Grupy Volkswagen, związane z dążeniem do neutralności pod względem emisji CO2. Oferowane elektryczne samochody takie jak Audi e-tron, Porsche Taycan czy powstający w Polsce Volkswagen e-Crafter, produkowane są z wykorzystaniem energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Debiutujący w polskich salonach we wrześniu model ID.3 jest pierwszym samochodem Volkswagena, który produkowany jest w sposób neutralny pod względem emisji CO2 z uwzględnieniem poddostawców. Tym samym, jeżeli użytkownik Volkswagena ID.3 do zasilania akumulatorów będzie wykorzystywał energię z instalacji fotowoltaicznej lub zieloną energię wyprodukowaną przez Grupę Polenergia, samochód pozostanie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.

Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 – początek nowej ery

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Świetny start Gosi Rdest w Alpine Europa Cup! Polka punktuje we wszystkich trzech wyścigach

Od trzech finiszy w pierwszej dziesiątce rozpoczął się sezon Alpine Europa Cup w wykonaniu Gosi Rdest. We francuskim Nogaro Polka była kolejno ósma, siódma oraz dziesiąta i po pierwszej rundzie rywalizacji zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji generalnej.

Pierwszej rundzie pucharu Alpine towarzyszyły upały –  temperatura momentami przekraczała 37 stopni. Gosia Rdest dostała do swojej dyspozycji świeżo zbudowane auto, więc sesje treningowe (w których uzyskiwała odpowiednio siódmy oraz czwarty czas) poświęcone były przede wszystkim na docieranie zarówno samochodu, jak i kierowcy:

Jestem zadowolona z progresu jaki udało mi się zdobyć podczas pierwszych dwóch dni. Rozumiem się z tym autem coraz lepiej, co zaowocowało już podczas treningów czwartym czasem.

Świetny start Gosi Rdest w Alpine Europa Cup

Przeczytaj też: Gosia Rdest wystartuje w Alpine Europa Cup

Sobotnia, nieco pechowa sesja kwalifikacyjna stała pod znakiem problemów ze znalezieniem wolnej przestrzeni na krótkim francuskim torze. Do pierwszego wyścigu Żyrardowianka ruszała z ósmej pozycji, którą ostatecznie utrzymała aż do mety.

Niedziela rozpoczęła się dużo lepiej, bo od piątej pozycji wywalczonej w kwalifikacjach. Drugi wyścig weekendu to coraz lepsze tempo i finisz na 7 miejscu.

Ostatni wyścig Gosia Rdest rozpoczynała z 10 pozycji, na której też została ostatecznie sklasyfikowana. W samej końcówce zawodów na torze pojawiła się plama płynu chłodniczego na której kontrolę straciło kilku kierowców – w tym Polka. Rdest niefortunnie uderzyła w samochód rywala, jednak na szczęście obyło się bez urazów. Ostatecznie wyścig zakończył się pod czerwonymi flagami.

Świetny start Gosi Rdest w Alpine Europa Cup

Jak przyznała Rdest, to był bardzo intensywny, ale ostatecznie satysfakcjonujący weekend wyścigowy:

To był bardzo intensywny weekend wyścigowy. Za mną, aż 9 wyjazdów na tor. Pierwsze z nich to praca nad odpowiednim ustawieniem fabrycznie nowego auta i adaptacja do jego specyfiki.

 Pierwszych kwalifikacji, mimo wszelkich starań ze swojej strony nie mogę zaliczyć do najlepszych – niefortunny moment wypuszczenia mojego auta na tor, zabrał szansę zrobienia szybkiego czystego kółka. Mimo tego, udało się ujechać P8. Drugie kwalifikacje pozwoliły na dużo lepszy czas, wywalczyłam P5. Dwa niedzielne wyścigi miały słodko gorzki smak. Drugi wyścig ukończony na P7 był moim dotychczas najlepszym rezultatem podczas Alpine Europa Cup.

Ostatni zaś wyjazd zapowiadający spokojny koniec na 10 pozycji niestety zakończył się, gdy jeden z zawodników po kontakcie z innym autem „zgubił” nieco płynu chłodniczego na nitce toru w konsekwencji czego, aż 5 aut znalazło się poza torem. Moja kolizja była dosyć mocna ale nic na szczęście mi się nie stało. Niestety auto dosyć mocno ucierpiało, przed rundą która już za trzy tygodnie przed zespołem dużo pracy nad jego naprawą. Sędziowie natychmiast zareagowali czerwonymi flagami i wyścig się zakończył. Zgodnie z przepisami, zostają nam przyznane punkty z okrążenia poprzedzającego kolizję. Podsumowując – na moim koncie po pierwszym weekendzie ląduje 12 punktów, co daje mi 8 miejsce w klasyfikacji generalnej!

Kolejna runda Alpine Europa Cup odbędzie się 12 i 13 września na torze Magny Cours. Wcześniej, bo już w ten weekend Gosia Rdest wystartuje w III i IV rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Najnowsze