
Historia Renault Scenic – 3 generacje kompaktowych MPV’ów
Pierwszy kompaktowy MPV w europejskiej historii motoryzacji, Renault Scénic, obchodzi w 2016 r. swoje 20. urodziny. Przeszedł liczne modyfikacje, zachowując przy tym swoją użyteczność. Jak się zmieniał na przestrzeni lat?
Pierwsza generacja Renault Mégane Scénic została zaprezentowana jako samochód koncepcyjny w 1991 r. podczas wystawy Frankfurt Motor Show. Po Espace, wysokiej klasy minivanie, wypuszczonym na rynek w 1984 r. oraz Twingo, samochodzie miejskim o jednobryłowym nadwoziu, wprowadzonym w 1993 r., Renault potwierdza swoją przewagę nad konkurencją dzięki Mégane Scénic. Oficjalnie wprowadzony na rynek w 1996 r., został uznany za najlepszy pojazd w kategorii kompaktowych MPV.
Już w 1988 r. Patrick Le Quément, dyrektor Projektu Renault, miał wizję gamy rodzinnych minivanów. Nazwa samochodu koncepcyjnego Scénic to skrót od Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, co można przetłumaczyć jako koncepcja samoistnego bezpieczeństwa w nowym innowacyjnym samochodzie.
Mniejszy od Espace, wywodzący się z koncepcji jednobryłowców, Mégane Scénic wpisuje się w erę „samochodów do życia”. W segmencie M1 Mégane Scénic udało się połączyć zalety małego samochodu (Twingo) i usługi wysokiej klasy (Espace). Renault Mégane Scénic swoimi okrągłymi i łagodnymi kształtami wpisuje się w ducha epoki. Stworzenie tego nowego segmentu kompaktowych MPV, który stał się niezbędny w Europie, ożywi działalność większości producentów obecnych na Starym Kontynencie.
Przeznaczony dla klientów – rodzin, przyciągniętych wizją samochodu kokonu – samochód koncepcyjny Renault Scénic zawiera w sobie przestronność, modułowość i bezpieczeństwo. Najważniejszy atut: wiele funkcji o charakterze zabawowym, przeznaczonych dla wszystkich pasażerów.
Mégane Scénic jest mniejszy od Espace, ale potwierdza swoje rodzinne powołanie, pozostając autem wygodnym i przyjaznym. Oba pojazdy – samochód koncepcyjny Scénic i Mégane Scénic – były opracowywane „z udziałem” dzieci pracowników. Stąd tyle w nich zabawnych schowków kryjówek.
Trzy tylne miejsca są niezależne, a pasażerowie mają do swojej dyspozycji stoliki zamontowane z tyłu przednich foteli, a także schowki pod podłogą. Przestronny, sześcienny bagażnik Mégane Scénic zapewnia dużą przestrzeń ładunkową, a tylna półka z regulacją wysokości umożliwia optymalne ułożenie bagażu.
Pierwotnie przewidywano inny kolor tapicerki dla każdego fotela, aby zaoferować pasażerom osobistą przestrzeń do stworzenia własnego wszechświata. Koncepcja ta została wykorzystana w limitowanej serii Kaléido, gdzie obicia zostały dopasowane do koloru nadwozia.
Liczne innowacje samochodu koncepcyjnego Renault Scénic gwarantują pasażerom przeżywanie podróży w zupełnie nowy sposób, stąd tytuł „zaproszenie do podróży”.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: