Heidi Klum prezentuje Volkswagena Eos
Tegoroczną premierę Volkswagena Eos po delikatnym faceliftingu, zorganizowaną podczas Los Angeles Auto Show, uświetniła modelka, od dawna związana z marką z Wolfsburga - Heidi Klum.
Uroda Heidi i udany samochód idą w parze. |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Znana supermodelka, promowała już wcześniej wspólnie ze swoim mężem – piosenkarzem Seal’em -Volkswagena Tiguan’a, potem jeździła po Sardynii najnowszym modelem Volkswagena Polo (nasz test tego samochodu tutaj). Teraz pojawiła się na stoisku Volkswagena podczas największych w zachodnich stanach targów – Los Angeles Auto Show. Jej obecność podkreśliła debiut najnowszego kabrioletu ze stajni Volkswagena – modelu Eos, który de facto nie jest szczególną nowością, a raczej odmłodzoną wersją pierwszej generacji samochodu.
Miejsce prezentacji wybrane zostało z premedytacją: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu. Volkswagen of America będzie sprzedawać nowego Eosa od końca marca, w Polsce samochód będzie dostępny już w lutym.
Zmiany na lepsze
W Eosie 2011, między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, błyszczących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowe. Całkowicie nowa jest oferta kół ze stopu metali lekkich.Od poprzednika przejęte zostały jedynie 16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy.
Nowego Eosa poznamy po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W tylnych lampach wyraźnie widać stylizowane „M”, w które wbudowane są diody i światła stopu.
Heidi Klum z Dr. Ulrichem Hackenberg – członkiem zarządu Volkswagena, odpowiedzialnym za rozwój marki. |
![]() |
fot. Volkswagen
|
We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi. Seryjnie samochód zdobią aplikacje z matowego chromu. Dorzucono też lepszy komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, układ regulacji świateł drogowych Light Assist oraz drugą generację systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równolegle i prostopadle to osi jezdni). Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access.
Cool Leather na gorące dni
Seryjne siedzenia pokryte są nową tkaniną (deseń Wave). Praktyczna może okazjać się też nowa tapicerka ze skóry nappa Cool Leather – skóra odbija promienie słoneczne i w związku z tym znacznie mniej się nagrzewa, jest zatem idealnym materiałem dla kabrioletu.
Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu Eosa jest panoramiczny dach rozsuwany, który umożliwia przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie otwarty dach CSC w ciągu tylko 25 sekund zmienia Eosa z coupé w kabriolet i odwrotnie.
Modelka z Klausem Bischoffem – szefem Volkswagen Design. |
![]() |
fot. Volkswagen
|
W Europie dostępne będą trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM; TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.
Silnik 2.0 TDI z BlueMotion Technology (między innymi system Start-Stop i odzysk energii hamowania) o mocy 140 KM ma zużywać średnio 4,8 l/100 km.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: