Guanyu Zhou – pierwszy chiński kierowca Formuły 1. To przełom w historii chińskiego motorsportu
Zespół Alfa Romeo Racing Orlen skompletował skład kierowców na nowy sezon Formuły 1. U boku Valtteriego Bottasa w 2022 roku w królowej sportów motorowych zadebiutuje Guanyu Zhou.
Guanyu Zhou będzie pierwszym w historii chińskim pełnoetatowym kierowcą w Formule 1. Obecnie 22-latek jest wiceliderem w klasyfikacji generalnej Formuły 2 i i jest gotowy do walki o tytuł w dwóch ostatnich rundach sezonu w Arabii Saudyjskiej i Abu Zabi.
W swojej wyścigowej karierze Guanyu Zhou zdążył już odnieść liczne sukcesy. W 2015 roku zajął drugie miejsce we włoskiej F4, a następnie odnosił zwycięstwa w Euro F3 i F2.
W sezonie 2021 Guanyu Zhou będzie kolegą zespołowym Valtteriego Bottasa w ekipie Alfy Romeo Racing Orlen. Tym samy Alfa Romeo wkroczy w nową erę techniczną F1 łącząc młodość i doświadczenie jeśli chodzi o skład kierowców.
Od najmłodszych lat śniłem o tym, aby wspiąć się jak najwyżej w sporcie, który jest moją pasją i teraz to marzenie się spełniło. To dla mnie zaszczyt, że mogę rozpocząć karierę w Formule 1 w kultowym zespole, który w przeszłości wprowadził do Formuły 1 tak wiele młodych talentów.
Czuję się dobrze przygotowany na ogromne wyzwanie, jakim jest Formuła 1, szczyt mojej dyscypliny sportu, u boku sprawdzonego, światowej klasy talentu, jakim jest Valtteri Bottas. Chciałbym podziękować zespołowi Alfa Romeo Racing Orlen za tę szansę. W przyszłym roku moim celem będzie nauczenie się jak najwięcej i jak najszybciej. Bycie pierwszym w historii chińskim kierowcą w Formule 1 to przełom w historii chińskiego motorsportu. Wiem, że spocznie na mnie wiele nadziei i jak zawsze potraktuję to jako motywację, aby stawać się lepszym i osiągać więcej.
Transfer Zhou do Formuły 1 nie jest zaskoczeniem, bo mówiło się o nim od kilku miesięcy. 22-latek kusił Alfę Romeo przede wszystkim pokaźnym pakietem sponsorskim. Firmy z Chin mają dofinansować zespół z Hinwil kwotą nawet 30 mln dolarów w sezonie 2022. Zhou jest pierwszym chińskim kierowcą w historii F1, co powinno przyciągnąć nowych sponsorów nie tylko do Alfy Romeo, ale też do królowej motorsportu.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: