Groźny wypadek Simony De Silvestro

Smutne wieści dotarły do nas zza oceanu. Podczas treningów do Indy 500 Simona De Silvestro - wschodząca gwiazda serii Indy Car - uległa bardzo groźnemu wypadkowi. Mimo to zapowiada, że wystartuje w najbliższym wyścigu.

22. letnia kierowca wyścigowy Simona de Silvestro powróciła ze szpitala  na tor Indianapolis Motor Speedway kilka godzin po tym jak doszło do groźnego wypadku podczas treningów do Indy 500. Zdeterminowana zawodniczka odwiedziła swój garaż, aby sprawdzić w jakim stanie jest jej auto wyścigowe. Wieczorem szef zespołu odwiózł ją do domu, aby mogła odpocząć.

Do wypadku doszło w 19 maja, Simona straciła panowanie nad pojazdem i uderzyła w ścianę. Chociaż była w stanie wstać i uciec z auta zanim ognień się rozprzestrzenił, doznała poparzeń drugiego stopnia na rękach. Natychmiast została przetransportowana do szpitala, skąd kilka godzin później przesłała swoim fanom za pomocą Twittera zdjęcie zabandażowanych rąk.

Z tym zniewalającym uśmiechem na twarzy wygląda jakby na rękach miała rękawiczki – na pierwszy rzut oka nikt nie domyśliby się, że to bandaże.
fot. z archiwum zawodniczki

Szef zespołu zapewnia, że zanim wyda zgodę na strat w zbliżającym się wyścigu będzie musiała ocenić stan fizyczny zawodniczki.

– Simona ma się dobrze to silna i zdeterminowana dziewczyna. Obecnie razem z zespołem pracujemy nad uruchomieniem i przygotowaniem 78T do startu w ten weekend – Vince Kremer HVM Team Manager

Trzymamy kciuki za zawodniczkę i naprawdę podziwiamy determinację.

Najnowsze

Atmosfera po paradzie na Dniu Motocyklistki – galeria

Tuż po paradzie, choć już w zmiejszonym składzie i z panami oczekującymi na powrót swych lubych, pozostała ekipa Dnia Motocyklistki zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie, a potem udała się do pobliskiej knajpki na pogawędki jednośladowe.

Najnowsze

Galeria zdjęć z parady z okazji Dnia Motocyklistki 2011

Oto kolejna porcja fotografii z parady motocyklistek i pań na skuterach, która odbyła się ulicami Warszawy w minioną sobotę.

Najnowsze

Relacja z Dnia Motocyklistki 2011 i pierwsza galeria zdjęć

Około 70 motocyklistek przybyło na warszawską paradę, która odbyła się z okazji Ogólnopolskiego Dnia Motocyklistki. Mimo odwołania głównej imprezy, uczestniczki kameralnego spotkania pojawiły się z uśmiechem pod kaskiem i chęcią do integracji.

O założeniach imprezy, jaką miał być Ogólnopolski Dzień Motocyklistki przeczytasz tutaj. O przyczynach odwołania wydarzenia i decyzji o kameralnym spotkaniu oraz paradzie przez centrum Warszawy dowiesz się tu.

Od środy 11 maja, kiedy stało się jasne, że nie może się odbyć długo planowane spotkanie kobiet z okazji Międzynarodowego Dnia Motocyklistki (6 maja), które w polskim wydaniu miało mieć miejsce 14 maja (ze względu na I rundę WMMP w Poznaniu), zespół organizacyjny Ogólnopolskiego Dnia Motocyklistki żył nadzieją, że, mimo wszystko, motocyklistki przybędą na nieco mniejsze wydarzenie.

Uśmiechy motocyklistek – było warto!
fot. Arek Wiącek

Od godziny 16 przed autodromem Bemowo zaczęły gromadzić się motocyklistki oraz panie na skuterach – kobiety w różnym wieku, o różnych umiejętnościach jazdy, stażu za kierownicą jednośladu – wszystkie wesołe i chętne do spontaniczych działań. Aby odróżnić żeńską grupę od licznie zgromadzonych mężczyzn, którzy z założenia nie mieli brać udziału w paradzie, panie zawiesiły na swoich maszynach białe baloniki.

Po krótkich rozmowach zapoznawczych kobiety zajeły miejsce za sterami swoich jednośladów i uformowały szyk paradny. O godzinie 17 gremialnie ruszyłyśmy na podbój centrum Warszawy, eskortowane m.in. przez policjantów na motocyklach. Według pobieżnej oceny w paradzie wzięło udział około 70 motocyklistek. Pojawiły się koleżanki spoza okolic stolicy, np. z Białegostoku (od redakcji: dziewczyny, prosimy o kontakt na redakcja@motocaina.pl).

Trasa wiodła m.in. przez Al. Jana Pawła II, Al. Solidarności, plac Bankowy, ul. Marszałkowską i Al. Jerozolimskie, pl. Trzech Krzyży, Al. Ujazdowskie, pl. Na Rozdrożu, Al. Szucha, pl. Konstytucji. Naszej paradzie towarzyszyło zaciekawienie przechodniów i uczestników ruchu drogowego (kierowców aut, rowerów, jednośladów), którzy przystawali, wesoło machali i z pewnym niedowierzaniem wypatrywali kobiecych kształtów.

Z powrotem przed lotnisko Bemowo dotarło około 34 motocyklistek, które gremialnie ruszyły do knajpki na pogaduszki o wspólnych pasjach.

Zdjęcie wykonane po paradzie, a przed wyruszeniem do knajpki.
fot. Arek Wiącek

Wszystkim entuzjastkom i entuzjastom tego wydarzenia serdecznie dziękujemy za przybycie, ogólną radość oraz wsparcie i obiecujemy, to nie było nasze ostatnie słowo! 

Paradę rozpoczynał Volkswagen Amarok oklejony napisami „kobiecy portal motoryzacyjny”- świetny pick-up niemieckiej marki, z którego udało się zrobić mnóstwo zdjęć oddających atmosferę Dnia Motocyklistki. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części galerii fotografii, autorstwa Arkadiusza Wiącka, jeszcze przed wyruszeniem na paradę (kolejne fotki jeszcze dziś!).

Najnowsze

BMW chce zmniejszyć liczbę wypadków na skrzyżowaniach

BMW jest w trakcie testowania nowej technologi systemów bezpieczeństwa, która ma pomóc kierowcom przy wykonywaniu manewru skrętu w lewo.

Nowy system bezpieczeństwa testowany obecnie na modelach BMW serii 5 ma pozwolić na zminimalizowanie liczby wypadków na skrzyżowaniach. Laserowe czujniki i kamera zamontowane z przodu pojazdu mają za zadanie skanować otoczenie w odległości 100 metrów od pojazdu i informować o niebezpieczeństwie, a nawet zatrzymać auto w razie potrzeby. Jak to działa?

fot. BMW

Kiedy auto zbliża się do skrzyżowania, nawigacja satelitarna wysyła sygnał do kamery, która monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli samochód znajduje się na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo, wówczas aktywowane są dodatkowe czujniki, których zadaniem jest wykrycie potencjalnego zagrożenia. Jeśli w obszarze skanowania pojawi się inny pojazd, system ostrzeże kierowcę wyświetlając informację na wyświetlaczu pomiędzy zegarami.

fot. BMW

W razie potrzeby asystent może również całkowicie zatrzymać pojazd, jednak będzie to możliwe jedynie przy prędkości 10 km/h. W przypadku gdyby system włączył się niepotrzebnie, kierowca może dezaktywować go przez naciśnięcie i puszczenie pedału hamulca.

Jeśli testy wypadną pozytywnie system trafi do masowej produkcji.

Najnowsze