
GP Styrii: Red Bull chwyta byka za rogi
Dobra passa Red Bulla i Maxa Verstappena trwa. Na „swoim” torze, czyli Red Bull Ringu w Austrii, całkowicie zdominowali rywali, nie dając Mercedesom żadnych szans na zwycięstwo. Wygrana w GP Styrii jest o tyle istotna, że dzięki niej Holender powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej nad drugim Lewisem Hamiltonem.
Max Verstappen trzeci raz w swojej karierze wygrał wyścig Formuły 1na Red Bull Ringu. Zwycięstwo w GP Styrii jest o tyle istotne, że dzięki niemu Holender do 18 punktów powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej nad drugim Lewisem Hamiltonem.
Verstappen całkowicie zdominował Grand Prix Styrii, odnosząc czwarte zwycięstwo w sezonie 2021. Kierowca Red Bull Racing minął metę 37,5 sekundy przed Lewisem Hamiltonem. Kierowca Mercedesa od początku wyścigu nie był w stanie zagrozić Verstappenowi, Holender pewnie prowadził przez 71 okrążeń niedzielnego wyścigu na torze Red Bull Ring. Trzeci linię metry przekroczył Valtteri Bottas, któremu udało się obronić podium przed zakusami Sergio Péreza. Rywalizacja między Red Bullem a Mercedesem robi się coraz bardziej zacięta.

Pytany przez dziennikarzy, czy zwycięstwo w GP Styrii było łatwe, Max Verstappen odpowiedział:
Oczywiście aż do mety nigdy nie wiadomo, jak to się skończy. W każdym razie od początku czułem, że mam dobry balans samochodu i cały czas odpowiednio zarządzałem oponami. Na pit stop zjechali o jedno okrążenie wcześniej niż my, ale robiliśmy swoje i kontynuowaliśmy jazdę trzymając odpowiednie tempo.
Pierwszy raz od 2014 roku Mercedes ma za sobą cztery wyścigi bez wygranej. Kolejny wyścig Formuły 1, Grand Prix Austrii, odbędzie się już w ten weekend, na tym samym torze. Czy szykuje się kolejna wygrana Red Bulla i kolejna porażka Mercedesa? Ku rozpaczy kibiców Srebrnych Strzał, wiele na to wskazuje. Jedno jest pewne, ekipa z Brackley na czele z siedmiokrotnym mistrzem świata, Lewisem Hamiltonem, z pewnością łatwo się nie podda:
Musimy znaleźć jakieś osiągi, potrzebujemy aktualizacji, musimy cisnąć. Nie wiem, czy to tylko tylne skrzydło, czy poprawki silnika. Cokolwiek by to nie było musimy poszukać lepszych osiągów.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych