
Kierowca Formuły 1 zakończy karierę przez konieczność odbycia służby wojskowej?
Wielu kibiców na to liczy. Nikita Mazepin to rosyjski kierowca Formuły 1, który ściga się dla zespołu Haas i delikatnie mówiąc nie jest zbyt lubiany przez kibiców. Ostatnio pojawiły się pogłoski, że przez konieczność odbycia służby wojskowej w rosyjskiej armii przeszkodzi mu w występach na torach Formuły 1. Jak jest naprawdę?
Nikita Mazepin awansował do Formuły 1 w atmosferze skandalu, kiedy chwilę po podpisaniu kontraktu z zespołem Haas wrzucił do mediów społecznościowych nagranie, na którym łapie za biust pijaną koleżankę. Sytuacja ta nie przysporzyła mu fanów wśród kibiców F1. Wręcz przeciwnie, w mediach społecznościowych pojawił się hasztag #WeSayNoToMazepin, pod którym fani królowej sportów motorowych domagali się ukarania Rosjanina i wyrzucenia go ze stawki Formuły 1.
Ostatnio pojawiły się plotki, że o 22-latka upomniała się rosyjska armia i będzie on zmuszony do odbycia obowiązkowej służby, która w oczywisty sposób przeszkodzi mu w występach na torach Formuły 1. Serca niektórych kibiców napełniły się nadzieją, że Mazepin zniknie z paddocku.
Młody Rosjanin, świadomy krążących plotek, postanowił wyjaśnić sprawę. Kibice nie będą zadowoleni. Pochodzący z Moskwy Mazepin, będący absolwentem tamtejszego Uniwersytetu Państwowego, powiedział, że uczęszcza na zajęcia, które zastępują typowy pobyt w koszarach:
Studiuję na uniwersytecie. W Rosji służba wojskowa jest obowiązkowa i jeśli jesteś wystarczająco sprawny, można ją odbyć na dwa sposoby.
Pierwszy to zakończenie studiów i udanie się tam do wojska na rok. Drugi – o ile zakwalifikujesz się na podstawie sprawności fizycznej i wyników w nauce – to dołączenie do czegoś, co nazywa się „elitarną armią”. Służbę odbywa się w zupełnie inny sposób. Zajęcia są raz w tygodniu i uczymy się bycia rezerwistą. Trwa to trzy lata, ale ćwiczymy raz w tygodniu.
Uczęszczam na te zajęcia już od dwóch lat. I oczywiście zamierzam kontynuować jeszcze przez rok. Miejmy nadzieję, że ukończę trening jako oficer rezerwy. Cztery dni temu zdałem egzamin kończący cztery pierwsze lata na uniwersytecie. W najbliższych dwóch latach chcę uzyskać kolejny dyplom.
Czyli Nikita Mazepin pozostanie kierowcą Formuły 1 i dalej będzie rozbijał bolidy na torach, a nie czołgi na poligonach. Biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa, tak będzie chyba lepiej dla wszystkich.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych