Karolina Chojnacka

GP Monako: klejnot w koronie, który nie błyszczy

Grand Prix Monako to wyścig, na który czekają wszyscy. Monako ma to „coś” czego nie mają inne tory. Blichtr, luksus i ekstremalna jazda na krawędzi. Czego chcieć więcej? Hmmm... akcji na torze? Spójrzmy prawdzie w oczy... tegoroczne GP Monako, gdyby nie nieszczęścia kierowców, byłoby wyjątkowo nudne...

To był bardzo, bardzo nudny wyścig. I tej nudy, nie wynagrodzą nawet wspaniałe widoki i ekstremalne onboardy z kamer na bolidach. Parafrazując klasyka: jeśli najbardziej ekscytujący moment wyścigu to katastrofalny pit stop Mercedesa, to wiedz, że coś się dzieje…

Kwalifikacje były świetne. Oglądanie kierowców wyciskających ze swoich bolidów maksimum i walczących o jak najlepszy czas w ciasnych uliczkach Księstwa to coś wspaniałego. Jeśli dodamy do tego pole position kierowcy Ferrari, Charlesa Leclerca, rodowitego Monakijczyka, który zakończył Q3 w barierkach to mamy tryumf i dramat w jednym, czyli przepis na sukces.

Przepis na sukces Leclerca, czy raczej szansę na punkty zaprzepaścił najpierw on sam, rozbijając się pod koniec kwalifikacji i niszcząc bolid, a potem Ferrari, które nie chciało, by ich zawodnika cofnięto na starcie o pięć miejsc i nie wymieniło mu skrzyni biegów. Efekt? Z powodu usterek Leclerc w ogóle nie wystartował do wyścigu.

W wyścigu najbardziej ekscytujące momenty można było policzyć na palcach jednej ręki – start, strategiczny błąd Mercedesa, przez który Hamilton stracił zamiast zyskać, fatalny pit stop Bottasa, który zakończył jego udział w rywalizacji oraz walka Sebastiana Vettela z Pierrem Gasly’m, którą w połowie przerwał realizator, by pokazać jakąś nic nieznaczącą powtórkę.

Reszta to procesja, o reszcie należy jak najszybciej zapomnieć i wspominać wcześniejsze Grand Prix z ekscytującymi pościgami, wspaniałymi manewrami wyprzedzania i zaskakującymi rozgrywkami strategicznymi.

Chociaż… pech Leclerca, Mercedesa i niemożliwość wyprzedzania na torze w Monako sprawiły, że nowym liderem klasyfikacji generalnej kierowców został zwycięzca wyścigu, Max Verstappen, a Red Bull wyprzedził Mercedesa w klasyfikacji konstruktorów. I to są fakty, które rozpalają wyobraźnie kibiców, ponieważ w walce o mistrzowski tytuł liczy się każdy punkt.

Czy klejnot w koronie Formuły 1 w ostatecznym rozrachunku pozbawi Lewisa Hamiltona szans na ósmą, rekordową mistrzowską koronę? Dowiemy się za 18 wyścigów…

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze