GP Kanady: Pierwsze w sezonie zwycięstwo Hamiltona

Hamilton wyprzedził Francuza Romaina Grosjeana z ekipy Lotus-Renault i Meksykanina Sergio Pereza z Sauber-Ferrari. Wciąż żadnemu z kierowców nie udało się w tym roku dwukrotnie stanąć na najwyższym stopniu podium.

Początek GP Kanady był spokojny. Rywalizacja na torze podgrzała się po pierwszej serii pit stopów, między okrążeniem 17 a 20, gdy z alei przed Vettelem wyjechał Hamilton. Chwilę później przed nimi był Alonso, jednak dzięki systemowi DRS Lewis zaatakował go skutecznie.

fot. redbullracing.com

Druga zmiana opon w McLaren-Mercedes nie była tak ekspresowa, były problemy z odkręceniem prawego tylnego koła i Hamilton wyjechał trzeci ze stratą 7 sekund do lidera. Jednak nic straconego, bo na świeżych oponach odrobił cały czas i sześć okrążeń przed metą odzyskał prowadzenie:

„To fenomenalne uczucie powrócić do Kanady i pokazać taką formę jak dzisiaj. Wiedziałem, że ten wyścig będzie niezwykle trudny. Na pierwszym przejeździe byłem zadowolony, że utrzymałem tempo Seba i od tego momentu czułem, że będę się liczył w walce o zwycięstwo. Naszą strategią zawsze były dwa postoje, bo wiedzieliśmy, że to najszybszy sposób na osiągnięcie mety. Ta wygrana jest jak moje pierwsze zwycięstwo w 2007 roku. W rzeczywistości powiedziałbym, że to jeden z najlepszych moich wyścigów od bardzo długiego czasu. Emocje w środku, są jak eksplozja. To po prostu niesamowite. To jest to, co kocham najbardziej w sporcie motorowym. Na koniec muszę przyznać, że wsparcie ze strony fanów było niesamowite – dedykuję im to zwycięstwo” – mówił podekscytowany Hamilton.

Radość w ekipie McLarena
fot. mclaren.com

Alonso zrezygnował ze zmiany opon, co okazało się być kluczowe dla jego słabego wyniku. Musiał zwolnić pod koniec i wykorzystali to rywale: Grosjean, Perez i Vettel:

„Ostatnie okrążenia były bardzo długie. Opony nagle straciły osiągi, a ja byłem zbyt wolny, aby bronić pozycji. Prawdziwym problemem była degradacja opon, z pewnością nie była nim strategia, która kosztowała nas najwyżej jedno miejsce. Teraz oczywiście łatwo powiedzieć, że powinniśmy postąpić inaczej, ale to oznaczałoby, że niczego nie spróbowaliśmy i równie dobrze moglibyśmy stracić pozycję na rzecz Vettela” – mówił Alonso.

Taktyka jednej wizyty w alei serwisowej okazała się być najsłabszym punktem Red Bulla i Ferrari. Szóste miejsce zajął Nico Rosberg, siódme Mark Webber – obaj kierowcy zrealizowali strategię dwóch zjazdów do boksów.

Michael Schumacher z Mercedes GP znów miał pecha – po pit-stopie i powrocie na tor okazało się, że nie udało się zamknąć ruchomego tylnego skrzydła kierowanego przez DRS. Konieczny był powrót na serwis, ale usterki nie udało się usunąć i jego bolid wprowadzono do hangaru.

Sukces w GP Kanady pozwolił Hamiltonowi objąć prowadzenie w klasyfikacji MŚ kierowców – zgromadził 88 punktów, o dwa więcej od Alonso i o trzy od Vettela. A kolejne Grand Prix Europy odbędzie się 24 czerwca na ulicznym torze w Walencji.

Wyniki GP Kanady:

 1. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1:32.29,586

 2. Romain Grosjean (Francja/Lotus-Renault)  strata    2,513 s

 3. Sergio Perez (Meksyk/Sauber-Ferrari)        5,260

 4. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault)        7,292

 5. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari)        13,411

 6. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP)        13,842

 7. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault)       15,085

 8. Kimi Raikkonen (Finlandia/Lotus-Renault)       15,567

 9. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari)       24,432

10. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari)        25,272

11. Paul di Resta (Szkocja/Force India-Mercedes)      37,693

12. Nico Huelkenberg (Niemcy/Force India-Mercedes)    46,236

13. Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams-Renault)     47,052

14. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso-Ferrari) 1.04,475

15. Jean-Eric Vergne (Francja/Toro Rosso-Ferrari)     1 okr.

16. Jenson Button (W.Brytania/McLaren Mercedes)       1 okr.

17. Bruno Senna (Brazylia/Williams-Renault)       1 okr.

18. Heikki Kovalainen (Finlandia/Caterham-Renault)    1 okr.

19. Witalij Pietrow (Rosja/Caterham-Renault)       1 okr.

20. Charles Pic (Francja/Marussia-Cosworth)       3 okr.

 

Klasyfikacja MŚ kierowców po 7 GP Kanady:

 1. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes)   88 pkt

 2. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari)     86

 3. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault)    85

 4. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault)    79

 5. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes GP)     67

 6. Kimi Raikkonen (Finlandia/Lotus-Renault)    55

 7. Romain Grosjean (Francja/Lotus-Renault)    53

 8. Jenson Button (W.Brytania/McLaren Mercedes)    45

 9. Sergio Perez (Meksyk/Sauber-Ferrari)    37

10. Pastor Maldonado (Wenezuela/Williams-Renault)  29

11. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari)    21

 . Paul di Resta (Szkocja/Force India-Mercedes)   21

13. Bruno Senna (Brazylia/Williams-Renault)    15

14. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari)     11

15. Nico Huelkenberg (Niemcy/Force India-Mercedes)  7

16. Jean-Eric Vergne (Francja/Toro Rosso-Ferrari)   4

17. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso-Ferrari) 2

 = Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes GP)     2

 

Klasyfikacja MŚ konstruktorów po 7 GP Kanady:

 1. Red Bull-Renault 164 pkt

 2. McLaren-Mercedes 133

 3. Lotus-Renault 108

 4. Ferrari   97

 5. Mercedes GP   69

 6. Sauber-Ferrari  58

 7. Williams-Renault  44

 8. Force India-Mercedes 28

 9. Toro Rosso-Ferrari   6

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze