GP Francji: rywalizacja o tytuł mistrzowski nabiera tempa
Na początku sezonu wiele osób uważało (w tym ja, przyznaje się bez bicia), że Lewisa Hamiltona czeka przysłowiowy spacerek po ósmy w karierze tytuł mistrza świata. Na szczęście założenia te okazały się błędne, a GP Francji pokazało, że Hamiltona czeka ciężka przeprawa z Verstappenem i Red Bullem.
Max Verstappen i Red Bull są głodni zwycięstw i wreszcie mają maszynę, która pozwoliła im nawiązać równą walkę z Mercedesem. Co więcej, uczą się na własnych błędach i wyciągają z nich wnioski. Podczas wyścigu o GP Francji Max Verstappen dwukrotnie zmienił opony i dzięki tej strategicznej zagrywce, pokonał Lewisa Hamiltona, jadącego na jeden pit stop. Podczas GP Hiszpanii Verstappen w niemal identyczny sposób stracił zwycięstwo na rzecz Hamiltona.
Wygrywając Grand Prix Francji, Verstappen odniósł 13 zwycięstwo w Formule 1, trzecie w tym roku. Pierwszy raz w hybrydowej erze Red Bull Racing wygrał trzy Grand Prix z rzędu. I nie zamierzają na tym poprzestać. Po wyścigu, będący aktualnym liderem klasyfikacji generalnej, Holender wyznał:
Nie powiedziałbym, że losy mistrzostw są już przesądzone. Jak widzieliście, walka trwała do samej mety i myślę, że podobnie będzie to wyglądało do końca sezonu.
Mercedes jest przekonany, że wciąż ma szansę na pokonanie Red Bulla w tegorocznych mistrzostwach Formuły 1. Dyrektor techniczny Mercedesa, Andrew Shovlin, twierdzi:
Francja pokazała, że to niewykorzystane szanse stanowiły różnicę. Wiemy, że będzie ciężko. Uważamy, że to oni są faworytami. Wyraźnie widać, że mają bardzo dobry pakiet, ale jeśli spiszemy się możliwie jak najlepiej, wciąż możemy sięgnąć po mistrzostwo.
Kibice tylko na to czekają! No, może nie konkretnie na kolejne tytuły mistrzowskie dla Hamiltona i Mercedesa, ale na zaciętą rywalizację do końca sezonu. Bo to właśnie napędza motorsport i zapewnia największe emocje. Dużo lepiej ogląda się wyścig, wiedząc, że nic się nie wie i każdy może zostać zwycięzcą.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.