GP Europy – Treningi i kwalifikacje w Walencji

Pierwszy trening do GP Europy miał być odpowiedzą, czy znajdzie się ktoś, kto pokona Vettela. Niestety, jak to zawsze bywa podczas treningów, każdy z zespołów stosował dość dobry kamuflaż.

Ogólnie rzecz biorąc pierwszy trening nie dostarczył kibicom żadnych emocji. Co prawda mogliśmy obserwować testerów, ale tylko jeden z nich podniósł na chwilę adrenalinę. Nico Hulkenberg – bo o nim mowa, który prowadząc bolid di Resty, rozbił się na swoim siódmym okrążeniu na dohamowaniu do zakrętu nr 12. Uszkodzeniu uległo najbardziej tylne zawieszenie, a żółte flagi powiewały nad torem tylko, a może aż cztery minuty.

Kierowcy niechętnie wyjeżdżali na tor, ponieważ był „zielony”, czyli w ogóle nie był przyczepny, dlatego czekali aż inni nagumują tor. Problemy z prowadzeniem bolidu miał inny Karun Chandhok, który został poinformowany o problemach ze skrzynią biegów przez co musiał zjechać do boksu. Kierowcy dość sennie pokonywali okrążenia, a ze względu na brak przyczepności uzyskiwane czasy były dość słabe. Ostatecznie pierwszy trening wygrał Webber, drugi dość sensacyjnie Pietrow, a trzeci Alonso. W samej końcówce, niektórzy z kierowców zdecydowali się na szybki wyjazd, jednak awaria bolidu Glocka i żółte flagi nie spowodowały zmian w tabeli.

Druga sesja treningowa od samego początku była pechowa dla di Resty. Uszkodzenia z pierwszej sesji dokonane przez Hulkenberga okazały się na tyle poważne, że Szkot wyjechał na tor dopiero pod sam koniec sesji i miał czas na przejechanie zaledwie paru kółek. Od samego początku na torze mogliśmy oglądać Jarno Trullego, którego bolid po awarii skrzyni biegów miał przejść szereg testów i kontrolę samego bolidu. Na szczęście bolid nie sprawiał problemów i Włoch mógł kontynuować trening. Druga sesja to głównie walka pomiędzy dwójką kierowców Ferrari oraz Vettelem, którzy podróżując na mieszance pośredniej poprawiali czasy do czasu aż na czele pojawił się Nick Heidfeld. Jednak nie była to żadna sensacja, ponieważ Niemiec korzystał z miękkiej i szybszej mieszanki opon. Nie minęło sporo czasu, a na czele znów mieliśmy bolid RBR.

Na 20 minut przed końcem sesji część kierowców postanowiła potestować program wyścigowy i obciążyć bolidy dość sporą ilością paliwa. Monotonię zakłócił jedynie Schumacher, który wskoczył na czwartą lokatę. Na czele widniało nie nazwisko Vettela, a Alonso, który przed dociążeniem bolidu uzyskał czas 1:37,968.

 

Mechanicy cały czas dbają o opony.
fot. Pirelli

Trzeci trening to już walka o jak najlepsze ustawienia na kwalifikacje oraz okres testowania miękkiego typu opon. Znów bezkonkurencyjny okazał się Sebastian Vettel, który o prawie sekundę wyprzedził drugiego Alonso. Jedynym incydentem w tej sesji był błąd na dohamowaniu do ostatniego zakrętu wpadł poślizg i „jadąc” bokiem lekko uderzył w bandę uszkadzając przednie skrzydło.

 

Kwalifikacje to już istny popis Vettela oraz Webbera. Jednym słowem: dublet. Podczas pierwszej części czasówki standardowo już odpadła dwójka HRT, Virgin oraz Lotus, a do nich dołączył Alguersuari. Druga część czasówki to ogromny pech Pietrowa. Rosjanin, będąc na ostatnim, 10. premiowanym miejscu został w samej końcówce zepchnięty przez Adriana Sutila i tym samym, Force India odnotowało najlepszy wynik w tym sezonie. Obok Rosjanina odpadli też di Resta, Kobayashi, Barrichello, Maldonado, Perez oraz Buemi. Trzecia część to już walka o miejsca 2-10, ponieważ każdy wiedział, że pierwsze miejsce Vettelowi może odebrać błąd lub kolizja. Warto dodać, że Mark Webber mimo drugiego miejsca stracił sporo czasu do Vettela, a Felipe Massa zajmując piątą pozycję, jechał z inną specyfikacją przedniego skrzydła niż Hiszpan, który był trzeci. Dwójkę Ferrari rozdzielił Lewis Hamilton. Dwa ostatnie miejsca zajęli Heidfeld i Sutil, którzy postanowili zaoszczędzić komplet miękkich opon i w ogóle nie odnotowali czasu.

 

Vettel znów wygrywa kwalifikacje.
fot. Pirelli

Wygląda na to, że nawet zakaz o zmianie mapowanie silnika nie jest wstanie zatrzymać dwójki RBR.

 

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze