Gosia Rdest zdobyła kolejne punkty zajmując 6 miejsce w Assen!

Gosia Rdest świetnie zaprezentowała się w Assen, gdzie rozgrywano piątą rundę cyklu W Series. Polka zajęła szóste miejsce, co jest jej najlepszym wynikiem w tegorocznych startach w tych mistrzostwach.

Jestem bardzo zadowolona z jazdy oraz z pracy z inżynierem. Tor w Assen okazał się wspaniałym, niewiarygodnie szybkim obiektem – podsumowuje nasza zawodniczka. 

Kluczem do dobrego wyniku był kapitalny start. Gosia zaczynała wyścig z dziewiątego miejsca, ale szybko awansowała na szóstą pozycję. Potem odparła atak mocno naciskającej Fabienne Wohlwend i mogła się skupić na gonieniu piątej Caitlin Wood. 

W końcówce zaczęła się zbliżać się do rywalki, ale na skuteczny manewr nie starczyło już czasu. Nasza zawodniczka dojechała do mety na szóstym miejscu, swoim najlepszym  w krótkiej historii mistrzostw W Series. 

Za mną bardzo dobry weekend, po pechowych poprzednich rundach dowiozłam upragnione punkty. W głównym wyścigu, od razu po starcie udało mi się przebić na szóste miejsce. Później miałam nieco lepsze tempo od Caitlin, niestety nadrabianie tych strat było na poziomie 0,1-0,2 sek. i finalnie nie udało się jej wyprzedzić. Jestem bardzo zadowolona  z jazdy oraz z pracy z inżynierem. Tor w Assen okazał się wspaniałym, niewiarygodnie szybkim obiektem. Szczególnie drugi sektor był bardzo wymagający i techniczny – podsumowuje Gosia.

Dzięki punktom za szóstą lokatę udało jej się wrócić do czołowej „12” w klasyfikacji generalnej. Zachowanie tej pozycji ma ogromne znaczenie, ponieważ 12 najlepszych zawodniczek tego sezonu ma gwarantowane miejsce w przyszłorocznej edycji W Series, bez konieczności dodatkowych eliminacji.

Na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej umocniła się Jamie Chadwick, która w Assen przyjechała na trzecim miejscu, za Emmą Kimilainen i Alice Powell. Przed ostatnim wyścigiem Brytyjka ma 13 punktów przewagi nad Beitske Visser. 

W niedzielę w Assen po raz pierwszy rozegrano również dodatkowy wyścig, nie zaliczany do klasyfikacji generalnej. W tym starcie Gosia Rdest również miała szansę na dobre miejsce, niestety zakończyła rywalizację po tym, jak jedna z rywalek uderzyła w jej bolid.

To był bardzo ciekawy wyścig, jeden z lepszych, w których jechałam. Mimo słabego startu przebiłam się z 12. pozycji na piąte miejsce. Niestety na dwa okrążenia przed końcem zostałam wyeliminowana przez Sarah Bovy. W najwolniejszym miejscu na torze,  w momencie odciążenia tylnej osi mojego pojazdu uderzyła mnie, bolid się obrócił, a koła wpadły w żwir, co uniemożliwiło mi dokończenie wyścigu – relacjonuje zawodniczka. 

Do zakończenia pierwszego sezonu W Series pozostał ostatni wyścig – 11 sierpnia na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii, znanym Gosi z ubiegłorocznych występów w mistrzostwach GT4 European Series.

Jestem bardzo zmotywowana do przygotowań i treningów. W zeszłym roku w Brands Hatch udało mi się pojechać bardzo dobry wyścig kwalifikacyjny w GT4 European Series, podczas niedzielnych jazd na symulatorze wykręciłam czwarty czas i już nie mogę się doczekać kolejnego weekendu wyścigowego – zapowiada Gosia.

Najnowsze

Gorąco? Pamiętaj, aby przygotować się przed jazdą samochodem!

Upały mogą nie tylko stanowić zagrożenie dla zdrowia, lecz także utrudniać bezpieczną jazdę samochodem. Wysokie temperatury powietrza sprzyjają uczuciu zmęczenia i rozdrażnienia, co negatywnie wpływa na zdolność prowadzenia auta. Groźne może być także odwodnienie. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault radzą kierowcom, jak postępować w czasie upałów.

W czasie upałów duże znaczenie ma odpowiedni ubiór. Jasne kolory i naturalne, przewiewne tkaniny jak cienka bawełna czy len mogą pozytywnie wpłynąć na komfort podróżowania. Jeśli samochód jest wyposażony w klimatyzację, również z niej korzystajmy, choć z rozsądkiem. Zbyt duża różnica między temperaturą na zewnątrz i w środku samochodu może skończyć się przeziębieniem.

Jeśli to możliwe, dobrze jest unikać jazdy w godzinach, kiedy temperatura powietrza jest najwyższa. W przypadku, gdy mamy do pokonania dłuższą trasę, warto wyruszyć wcześnie rano i w odpowiednim momencie zrobić sobie przerwę.

Gdy tylko jest taka możliwość, najlepiej postawić samochód w cieniu. Znacząco ogranicza to jego nagrzewanie się. Niezależnie od tego, gdzie zaparkujemy auto, nie pozostawiajmy jednak w jego wnętrzu dzieci ani zwierząt. Pobyt w rozgrzanym pojeździe może skończyć się dla nich tragicznie.

Upały powodują dużą utratę wody, dlatego kluczowe jest uzupełnianie płynów. Odwodnienie może prowadzić do bólu głowy czy poczucia zmęczenia, a nawet zasłabnięcia. Ostrożni powinni być zwłaszcza starsi kierowcy, ponieważ z wiekiem zmniejsza się odczuwanie pragnienia, dlatego warto pić nawet wtedy, gdy nie czujemy takiej potrzeby

Najnowsze

Obalamy mity! Auto na instalacji autogaz wygrywa w Driftingowych Mistrzostwach Polski!

Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.

Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji. 
Daniel Duda, właściciel i pracownik Rekomendowanego Warsztatu  STAG przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.

Samochód zawodnika został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację autogaz. W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory STAG R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy STAG AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.

Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki STAG przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne, obce zwykłej drogowej eksploatacji, obciążenia. Zdobyte doświadczenia i obserwacje wykorzystują przy ulepszaniu produktów marki STAG. 

Debiut na torze autem z instalacją autogaz przynosi Danielowi doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie STAG Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie – również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy. Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.

 

Najnowsze

Toyota Prius Plug-in Hybrid będzie miała teraz 5 miejsc!

Toyota Prius to pierwszy samochód hybrydowy na świecie i prekursor elektryfikacji samochodów we współczesnej motoryzacji. Toyota prezentuje odświeżoną wersję Priusa Plug-in Hybrid z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem. Co jeszcze nowego możemy się spodziewać?

Prius Plug-in Hybrid łączy zalety zaawansowanego napędu hybrydowego, z niską emisją CO2 na poziomie 28-35 g/km i spalaniem 1,26 l/100 km (w cyklu WLTP), oraz bezemisyjnego samochodu elektrycznego o rzeczywistym zasięgu do 50 km i maksymalnej prędkości 135 km/h w trybie elektrycznym.

Duży panel słoneczny, generujący energię elektryczną do ładowania baterii trakcyjnej, wciąż pozostaje unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie. W zależności od warunków pogodowych, ładowanie energią słoneczną może zwiększyć zasięg jazdy w trybie elektrycznym nawet do 5 km dziennie, co oznacza około 1000 km w pełni elektrycznej jazdy rocznie (przy ostrożnych kalkulacjach biorących pod uwagę wykorzystanie systemu przez 200 dni w roku).

Od chwili wprowadzenia tej opcji na rynek we wrześniu 2016 roku sprzedano już ponad 1700 hybrydowych Priusów Plug-in Hybrid, wyposażonych w panele słoneczne, co obecnie stanowi równowartość prawie 1 700 000 km zasięgu rocznie, generowanego z energii pochodzącej ze słońca.

Nowy Prius Plug-in Hybrid jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferując 5 miejsc dla kierowcy i pasażerów. Zamiast dwóch osobnych foteli z tyłu zastosowano kanapę, zapewniającą trzecie, środkowe miejsce, a jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Prius Plug-in Hybrid otrzymał także nowe wykończenie wnętrza z czarnymi akcentami, którymi zastąpiono dotychczasowe białe akcenty. Zastosowanie nowych tkanin zapewniło wyższą jakość sensoryczną wnętrza. Nowy Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny z nowym metalizowanym lakierem Attitude Black oraz oferowany opcjonalnie system kamer 360 stopni.

Najnowsze

Nowe Audi S8 zaskakuje. Tym razem nie będzie diesla, a pod maską V8 o mocy 571 KM!

Aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro. Nowe Audi S8 zaskakuje. Zobaczcie, co jeszcze nowego możemy się spodziewać pod maską i wewnątrz nowego modelu Audi!

Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić lub opuszczać każde z kół z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy.

Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności.

Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi.. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.

Odważne elementy wystroju wnętrza i nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu. Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Opcjonalnie dostępny jest także czarny pakiet stylistyczny. Klienci mogą dla swojego auta wybrać jeden z dziewięciu wyrafinowanych kolorów i światów wzornictwa, w tym do przestronnego wnętrza, które oddaje swobodną atmosferę luksusowego salonu, kolor pod nazwą „pastelowe srebro” z kolekcji Audi design. W tym przypadku górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 element – jest wykonany z włókna węglowego ze specjalnym, trójwymiarowym efektem głębi. Bezpośrednio pod nim umieszczono panel dekoracyjny z ciemnego, szczotkowanego, matowego aluminium. Wśród opcjonalnych wariantów oświetlenia znaleźć można reflektory Matrix LED HD oraz tylne światła OLED. 

Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.

Najnowsze